Вирішивши розпочати культурологічне повстання, вибрав шлях десакралізації духовних псалмів «русского мира»
Вибачте, може я здамся нескромним, але для мене це було як для Хмельницького напад на хутір у Суботові. Я бачив усі ці виступи Олени Бондаренко, Ківалова, Колесниченка, і вирішив розпочати культурологічне повстання. І було вибрано саме оцей шлях десакралізації духовних псалмів «русского мира», якими були «Владимирский централ», «Белый лебедь на пруду». Тобто я вирішив бити в самісіньке серце, щоб їх просто викручувало, перевертало, щоб у них очі вилазили!
Перша пісня, яку ми виклали в Ютубі, була про Романа Шухевича: «Вагони, повнії москалів, в бескидах Рома підривав, і комуняцькі пси скавчали, як на гілляку їх саджав» на мотив «Шаланди, полные кефали». А друга - «Народная шахтьорская» на мотив «Спят курганы темные».
- І яка була реакція регіоналів на ваші зазіхання на «святе»?
- В органах влади, особливо серед силовиків, було багато проукраїнськи налаштованих, вони мені розповіли, що Батя, тобто Янукович, коли йому це показали, сказав: «Відірвати яйця цим музикантам!»
- На яких концертних майданчиках виступав Орест Лютий на самому початку творчого шляху?
- За той рік ми двічі заїхали до Харкова, але там стався прецедент з бійкою, коли на сцену полізло щось таке москальське чмо, охороні довелось втручатися. Тоді організатори злякалися і більш нас не запрошували.
Я зрозумів, що це, безумовно, дуже потужна ядерна бомба, яка розриває і виносить мізки ватній аудиторії - тоді ще не було цього терміну, але я маю на увазі тих, хто лежить у парадигмі «русского мира». Але ми знайшли свою вдячну аудиторію і здебільшого виступали на Західній Україні - Луцьк, Львів.
- Як сприйняли вашого героя у мистецькому середовищі? Не було такого зверхнього «фі-і»?
- Було, звісно, на кожному кроці! Нічого, пережили. На кожного звертати увагу - ніяких сил не вистачить! Ми робимо своє.
Я ніколи не приховував, що це пісні воєнного часу, тобто воєнні радикальні пісні. Але зараз Орест Лютий планує випустити новий альбом «Пісні любові» - він давно це обіцяв і на концертах завжди казав, що прийде такий час, коли ми заспіваємо романтичні балади.
- Це буде переспіваний «Синий платочек»?
- Ні, авторські пісні на оригінальну музику Ореста Лютого.
Я ЗАВЖДИ ПИТАЮ В ЗАЛУ, ЧИ СПІВАТИ ПІСНІ В ОРИГІНАЛЬНІЙ ВЕРСІЇ
- Якщо рахувати складові вашої множинної особистості, то ми вже дійшли до розтроєння, а потім ще були брат Ореста Іпатій Лютий і Анатолій Рапс.
- Про Рапса я поки що не говоритиму, бо він зараз є предметом творчої кухні. А про Іпатія Лютого можу розповісти.
Він випустив російськомовну книжку «Сказки русского мира» - ані Антін Мухарський, ані Орест Лютий, як українські митці, не могли собі дозволити випустити таку книжку, а Іпатій Лютий зміг. Вона розрахована на південний схід, це такий серйозний антипропагандистський проект, який «выбивает духовные скрепы и лишает сакральных смыслов».
- Те, чим ви займаєтеся, - це мистецтво чи мистецька провокація?
- Це мистецтво цього часу. Я не люблю слово «провокація» і не хочу нікого спровокувати. Це все є досить тонкі енергії, які живуть тут, у цьому часі, а наскільки вони тривкі, наскільки дійсно належать до мистецької складової, визначить виключно час. Це може зникнути, як зникне там публіцистика 70-80-х років. Я не знаю, я просто роблю те, що я роблю, а як з цим визначиться час, я не можу прогнозувати.
- Від чого залежить, ким ви стаєте в той чи інший момент, якій з особистостей даєте волю?
- Ну, по-перше, це перформансизація і театралізація буття - я все ж таки людина, яка майже 12 років пропрацювала в театрі Лесі Українки.
Я скажу так: для мене це не є проблемою: Орест Лютий з'являється виключно на концертах. Ви зараз розмовляєте з Антіном Мухарським. Антоном Мухарським я стаю виключно в найближчому колі батьків, для яких я Антон, Антоша. Ну я ж не буду своїм тату-мамі казати: «Ні, я Антін і розмовлятиму з вами виключно українською мовою!» Я теж намагаюся їх українізувати, але з ними переходжу на російську мову, і це не є проблемою для мене.