Анатолій Матешко, кінорежисер
У нас немає розуміння того, що мистецтво, і кіно у тому числі, формують ідеологію
18.06.2016 12:00
Анатолій Матешко, кінорежисер
У нас немає розуміння того, що мистецтво, і кіно у тому числі, формують ідеологію
18.06.2016 12:00

- Каналу «Україна». Адже у нас заборонили показувати російські серіали, і каналам довелося терміново думати, чим насичувати свій ефір. Раніше їм було просто - купив картину, причому недорого, поставив у сітку, і роботу закінчено. Адже купувати чужий продукт набагато простіше, ніж створювати власний, причому за серйозні гроші. Але зараз виявилося головне - у виробництві каналами українських фільмів є багато дірок: тут задіяно дуже багато цехів, і у нас не вистачає власних професіоналів у всіх ланках ланцюжка.

- Але вам хоч на руку те, що заборонили російське «мило»?

Нам не вистачає власних драматургів, адже школи як такої в Україні немає

- Як патріот своєї країни скажу: мене це радує. Але у всьому цьому є свої «плюси» і «мінуси». «Плюси» в тому, що зараз стали дуже затребуваними українські артисти. Вони іноді зайняті на 2-3 знімальних майданчиках одночасно. Ми стали вчитися писати сценарії, редагувати їх, і це виявилося досить складним процесом. Також виявилося те, що у нас не вистачає професіоналів, які зазвичай знаходяться в тіні - других режисерів, постановників, людей, які займаються просуванням української продукції. Зараз все це лягло на плечі вітчизняного виробництва. Але завдяки російським серіалам, які створювалися на українських кіностудіях, у нас виросло покоління молодих відомих артистів (завдяки їхній постійній рекламі), хороших операторів, режисерів. Всі вони вміють працювати у сучасному кіно. А «мінус» - нам не вистачає власних драматургів, адже школи як такої в Україні немає. Хороші школи в Польщі та Росії. Я недавно проводив майстер-класи, і побачив, що це дійсно серйозна проблема. Адже драматургія - це база, на якій будується потім весь фільм. Наші автори стали зараз спішно вчитися на книгах, за підручниками - освоюють ази професії. А потім відточують ці знання на практиці. Адже тепер потрібно самим писати сценарії фільмів. Але це теж з одного боку - «мінус», а з іншого - «плюс», тому що цей пробіл буде заповнюватися вже власними, українськими сценаристами. Практика також показала, що нам не вистачає артистів, які б виконували головні ролі в кіно. Є кілька відомих виконавців, але цього мало. Я зараз займався кастингом, подивився дуже багато молодих акторів. Було багато цікавих. Але щоб зіграти головну роль, мало бути хорошим артистом. Потрібна харизма, причому різна: мелодраматична, мачо, вченого, математика... І ось виявилося, що ці характеристики дуже важко знайти в Україні. Правда, ми не змогли об'їхати всю країну, не дійшли до Львова, але в центральній частині та на півдні кастинги все ж влаштували. І склалося враження, що молоді герої ще не підросли. Для «Потрійний захисту» ми шукали героїв в Польщі, Білорусії. Але в решты решт практично всі ролі віддали українським виконавцям. На головну роль запросили Машу Єфросиніну. Вона з величезним бажанням взялася за цей проект.

- Єфросиніна ж не новачок: грала одну з головних ролей у серіалі «П'ять хвилин до метро», і у виставі «Звідки беруться діти» Театру на Подолі...

- Так, і у нас Маша теж дуже цікаво працює. Ось у неї є харизма і драматичні здібності. Вона реально може зайняти місце молодої зірки нашого кіно.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-