Заощаджуй, витрачаючи
ЩО ТАКЕ КЕШБЕК І ЯК ВІН ПРАЦЮЄ
Кешбек (від англійського cashback) буквально перекладається як повернення коштів за здійсненні покупки. Це одна з корисних і, скажемо відверто, приємних функцій платіжних карток і найпопулярніший вид програми лояльності від банків, інтернет-магазинів, сервісів подорожей, авіакомпаній тощо.
Якщо просто – то це спосіб повернути невелику частину витрачених під час розрахунку карткою коштів у вигляді бонусів або тих же грошей. Їх за бажанням можна тримати на карті, можна витрачати на наступну покупку, можна вивести у готівку, обміняти на подарунки чи навіть, як данина сучасним викликам, задонатити на ЗСУ.
Причому ці до певного часу «віртуальні» кошти виникають геть не з повітря. Магазин або сервіс, у якому клієнт здійснює покупку, віддячує банку поверненням певного відсотка за кожну транзакцію. Тобто працює така собі внутрішня партнерська програма між учасниками ринку: ти мені привів клієнта – я тобі повертаю частину його коштів. А от уже банк на власний розсуд може цими коштами оперувати. Найбільш лояльні до своїх клієнтів банківські установи заохочують продовжувати користуватися своїми послугами, зокрема й за допомогою кешбеку. Пам’ятаємо ж про програму лояльності? Тому вважати кешбек знижкою від продавця – помилка. За цю приємність власники платіжних карт мають дякувати саме банкам, які пропонують різноманітні варіанти та комбінації таких програм.
На початку своєї історії ще у 1980-ті функція кешбеку слугувала своєрідною рекламою переваг банківських карток над готівкою. Сьогодні ж складно уявити людину, яка б не мала бодай одну карту, тому утримувати за допомогою цієї програми лояльності клієнтів начебто не має особливого сенсу. Проте банки від цього сервісу не відмовляються, ба більше – намагаються урізноманітнити програми й розширювати категорії партнерів, у яких можна отримати приємні бонуси. Це свідчить про те, що кешбек не втрачає своєї популярності і в наші дні.
ЗА ЩО МОЖНА ОТРИМАТИ ПОВЕРНЕННЯ
У програмі лояльності від банків беруть участь і дебетові, й кредитні, й зарплатні карти. В залежності від банку та умов лояльності, кешбек можна отримати за безготівкові покупки (до 1%), за онлайн-покупки (до 5%), за користування послугами АЗС, ресторанів, салонів краси, таксі (1-5%) тощо. У деяких банках навіть обіцяють повернути до 3% з користування кредитними картами для оплати за комунальні послуги.
Більшу суму повернень зазвичай можна отримати у магазинах, які виступають безпосередніми партнерами банку. Наприклад, учасники програми Cash’u Club від Sense Bank можуть отримати до 15% додаткових бонусів за купівлю товарів в інтернет-магазинах Spell винзаводу Shabo. Трохи менше – 10%, можна повернути за купівлю товарів в інтернет-магазині Duna.ua. А купівля техніки у магазині Цитрус принесе клієнтам банку 5% бонусів.
Нерідко фінустанова на власний розсуд обирає кілька категорій, на які встановлює підвищений кешбек, або ж пропонує це зробити клієнтам самостійно через мобільний застосунок.
Так, Sense Bank своїм клієнтам дає змогу щомісяця обрати до 7 категорій товарів або послуг, оплата яких дозволить повернути 6% на відміну від звичайних 0,5-3%. А ще банк розробив унікальну пропозицію – 0,5% кешбеку за умови оплати гаджетами з Apple Pay/Google Pay в категоріях, які не було вибрано на початку місяця.
Однак потрібно зауважити, що навіть надмірна купівельна активність не дозволить вам заощадить більше встановлених фінустановами лімітів на повернення. Вони у кожного банку свої й коливаються, як правило, в межах 500-1000 грн. Якщо досягти цього ліміту, бонуси в обраних категоріях «заморожуються» до кінця місяця.
Також додамо, що є низка операцій, на які банківські програми лояльності не розповсюджуються. Серед них зняття готівки, сплата податків та штрафів, оплата за паркування, поповнення мобільних телефонів та електронних гаманців тощо.
Але є варіант збільшити накопичення. Щоб максимально використати існуючі на ринку пропозиції, фахівці з фінансової грамотності радять комбінувати картки різних банків або різні карти від одного, якщо так зручніше.
“Насамперед ми радимо планувати великі покупки заздалегідь та залежно від потенційних витрат обирати категорії кешбеку. Наприклад, у серпні розпочнеться активна підготовка дітей до школи, тож варто звернути увагу на категорію “магазини одягу” і відповідні акції від партнерів. Зазвичай до таких гарячих сезонів банки, і ми зокрема, готують більш вигідні пропозиції на актуальні витрати”, – зазначають у Сенс Банку.
ВАРІАНТИ ВИКОРИСТАННЯ БОНУСІВ: ЗАБРАТИ, ВИТРАТИТИ ЧИ ПЕРЕДАТИ?
Можливість використати накопичені кошти або бали надають усі банки. Проте є, як-то кажуть, нюанси, з якими варто ознайомитися ще при відкритті карти.
Якщо програмою передбачено виведення заощаджень у «живі» гроші, то, як правило, кешбек за такими картами помітно менший. Проте за накопичення можна розрахуватися у магазинах, погасити заборгованість по кредитній карті або переказати ці кошти на будь-яку іншу карту. Нарахування кешбеку здійснюється зазвичай одразу після здійснення транзакції, а от можливість вивести його на рахунок є або наприкінці, або на початку місяця.
Програми, які передбачають повернення у вигляді бонусів, закладають більші відсотки нарахувань. Умови використання балів – це також прерогатива банків-емітентів карт, тож при їх оформленні варто обговорити всі деталі. Їх можна витратити у магазинах-партнерах, використати під час акційних пропозицій, конвертувати у донати на армію тощо. Всі ці варіанти пропонує, наприклад, Sense Bank учасникам програми Cash’u Club.
Ця програма винагород побудована на системі накопичення та використання бонусів. За статистикою, яку відслідковують фахівці банку, у червні клієнти, які беруть участь у програмі винагород Cash’u Club, здійснили 7,8 млн покупок, за які отримали 9 млн грн кешбеку.
Повернені кошти можна витратити на покупки в улюблених магазинах. Також для своїх клієнтів Sense Bank регулярно проводить розіграші та спеціальні акції, деталі яких можна дізнаватися у застосунку Sense SuperApp.
Можуть учасники Cash’u Club підтримати своїми балами і ЗСУ. Для цього у додатку треба увійти в розділ «Акції» та обрати «Допомога ЗСУ бонусами». Розмір мінімального донату становить 10 бонусів. Максимальний обмежується тільки наявним балансом на рахунку.
Усі донати будуть переведені у гроші в еквіваленті 1 бонус = 1 гривня та надіслані на спеціальний рахунок НБУ для збору коштів українській армії.
З початку року, до слова, клієнти Sense Bank перерахували таким чином майже 1,3 млн бонусів, тобто майже 1,3 млн гривень на підтримку Збройних Сил України.
* * *
Матеріал розміщено згідно з пунктом 3 статті 9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 і Закону України №2849-IX від 31.03.2023 та на підставі договору.
п.3 ст.9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996: Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару, який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів, користувачів) щодо цих особи чи товару та який розповсюджується за грошову чи іншу винагороду, повинен ідентифікуватися як реклама з дотриманням вимог цього Закону з використанням слова «реклама».