Bloomberg розкрив схему страхування танкерів «тіньового флоту» РФ
Як передає Укрінформ, про це свідчать дані дослідження Bloomberg та данської некомерційної журналістської організації Danwatch.
Під час дослідження Bloomberg та Danwatch проаналізували дані, зібрані влітку владою Естонії. Чиновники перевірили страхові документи близько 150 нафтових танкерів, які перевозили нафту у липні та серпні.
Естонська влада стверджує, що від 20% до 25% суден були застраховані російськими компаніями, до числа яких входять підсанкційні фірми «Інгосстрах», «АльфаСтрахування» та «Согаз». Ці компанії, які забезпечують страхування російських нафтових танкерів від розливів та зіткнень, підтримуються Російською національною перестрахувальною компанією.
Влада Естонії також виявила, що страхові фірми із Камеруну та Киргизстану покривали страхування щонайменше двох танкерів «тіньового флоту» кожна.
До початку повномасштабної війни Росії проти України більшість випадків страхування вантажів російських нафтових танкерів здійснювали західні фірми, що входять до Міжнародної групи клубів захисту та відшкодування (International Group of Protection & Indemnity Clubs).
Сьогодні страховики із країн «Великої сімки» (G7) можуть оформлювати страхування лише у випадку наявних письмових гарантій того, що російська нафта купувалася за встановлену G7 ціну у 60 доларів США за барель.
На думку дослідників, ситуація у галузі страхування, яка змінилася, порушує питання про те, що відбудеться у разі виникнення серйозного інциденту на узбережжі країни, яку Москва вважає «недружньою».
У компанії «Інгосстрах» заявили, що фірма «здатна задовольнити претензії» навіть у випадку, якщо цього не зробить перестраховик. Крім того, у матеріалі зазначається, що російські чиновники повідомили Міжнародній морській організації (ІМО), що це західні санкції відповідальні за створення «тіньового флоту», а не Москва.
Як повідомляв Укрінформ, судна російського «тіньового флоту» за три останні роки залишили у світових водах щонайменше дев’ять нафтових розливів.
Фото: Bloomberg