У Нафтогазі діє єдиний стандарт перевірки контрагентів - директор із комплаєнсу
Про це заявив директор з питань етики та комплаєнсу НАК "Нафтогаз України" Євген Калінін на конференції "День постачальника держпідприємств нафтогазової галузі: плани на 2025", повідомляє кореспондент Укрінформу.
"У Групі Нафтогаз розроблений і затверджений наглядовою радою стандарт перевірки контрагентів. Ми маємо уніфікований підхід, прозору систему балів і, відповідно, три зони ризику: зелену, жовту і червону", - сказав Калінін.
За його словами, якщо за результатами перевірки контрагент потрапляє у зелену зону, то зауважень до нього немає. Потрапляння у жовту зону означає, що постачальник перебуває під моніторингом, у червону зону - співпраця виключається через наявні комплаєнс-ризики.
"У нас також існує розвинений канал повідомлень про можливі корупційні порушення або порушення у сфері закупівлі - лінія довіри Групи Нафтогаз", - зазначив Калінін.
Технічна підтримка лінії довіри здійснюється не безпосередньо Нафтогазом, а незалежною компанією. Калінін наголосив, що такий підхід забезпечує прозорість та неупередженість розгляду звернень, захищеність каналів зв'язку.
Він також повідомив, що завдяки лінії довіри щомісяця надходить понад 250 звернень, із них релевантними є близько 20%.
Як приклад роботи лінії Калінін навів розслідування службою комплаєнсу закупівлі одного із дочірніх підприємств Нафтогазу, де вдалося уникнути збитків на суму понад 5 млн євро у 2023 році. Цей кейс був переданий правоохоронним органам.
Як повідомлялося, у 2024 році капітальні вкладення Групи Нафтогаз сягають близько 62 млрд грн; очікується, що наступного року вони зростатимуть.
Новини партнерів