Майбутнє вже тут: електромобілі в Україні. Інфографіка

Майбутнє вже тут: електромобілі в Україні. Інфографіка

Укрінформ

Такий екологічний транспорт як електромобіль вже давно здобув популярність у світі. Керівництво розвинених країн у різний спосіб заохочує громадян купувати їх. Для покупців створюються різноманітні преференції: податкові пільги, компенсації вартості авто, безкоштовні паркінги тощо. Влада нашої держави також намагається популяризувати цей вид транспорту, і вже проголосувала за скасування ввізного мита, проте, ПДВ на електрокари все ще діє.

Відтак Укрінформ підготував інфографіку про те, яка вигоду від електромобілів матимуть українці. 

На сайті ElectroCars повідомляється, що станом на 1 січня 2016 року офіційно в Україні було  зафіксовано 568 електромобілів, а в лютому їхня кількість зросла. Тепер нашими дорогами курсують близько 700 електрокарів. В Україні ця цифра незначна у порівнянні з Китаєм, де за підрахунками Renew Economy, лише за минулий рік кількість зареєстрованих «зелених» авто збільшилася до 200 тис. одиниць. Однак, як зазначають в ElectroCars, кількість електричних авто в Україні – на рівні Португалії з її 10 мільйонним населенням. Як для першого року скасування мита динаміка непогана, але зі скасуванням ПДВ ця цифра зросла би в рази.  

Найбільшою популярністю в Україні користуються Nissan Leaf, BYD Tang, а також два звичних кандидати – Tesla Model S і Outlander PHEV.

Чому електромобілі?

По-перше, Україна здобуде незалежність від імпортної нафти. Електрокари знижують залежність країни від імпортних нафтопродуктів. У той час як 85% палива завозиться з-за кордону, електроенергію Україна виробляє сама. На додачу, знизиться попит на іноземну валюту для розрахунків за паливо, що позитивно для курсу гривні.

По-друге, Україна отримає не менше $ 3 млрд «на екологію». Згідно з Паризькими кліматичними угодами, розвинені країни взяли на себе зобов’язання щороку виплачувати країнам, що розвиваються, $ 100 млрд на екологічні проекти. Тому, якщо Україна скоротить викиди парникових газів, то матиме шанс отримати не менше $ 3 млрд.

По-третє, “одужає” вітчизняний ринок електроенергії. Масове використання електрокарів дозволить Україні краще збалансувати споживання струму. Зараз в Україні є величезна проблема: вночі витрачається менше струму, ніж вдень. Електромобілі ж заряджаються переважно вночі, а це дозволить вирівняти графіки навантаження на енергосистему, так що можна буде більшою мірою задіяти АЕС.

По-четверте, розвиватиметься підприємництво. При створенні інфраструктури для обслуговування електрокарів з’являються нові робочі місця. Наприклад, в Україні вже відкриваються автосалони з продажу електромобілів. Ці авто беруть в служби таксі – вони дозволяють бізнесменам заощадити кошти. Еко-таксі вже є в Києві, Харкові, Львові, Одесі. Також вони вигідні для служб доставки.

По-п’яте, стимулюватиметься власне високотехнологічне виробництво. У більш віддаленій перспективі в Україні може бути організоване виробництво електрокарів. А це – високотехнологічна діяльність, в якій задіяні багато виробничих сфер і наукових установ.

По-шосте, електрокари збережуть здоров’я і гроші на медицину. Жителі міст будуть дихати чистішим повітрям, а це у свою чергу зміцнить здоров’я населення.

ЕЛЕКТРОКАРИ ПРОТИ АВТОМОБІЛІВ ІЗ ДВИГУНАМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ: ХТО КОГО?

Електромобіль:

  • електродвигун більш ефективно перетворює енергію на рух ніж це відбувається у ДВЗ. Навіть, якби електроенергія коштувала так само як і бензин – електрокари залишились би економнішими;
  • сьогодні електроенергія в Україні у 10 разів дешевша за усі види палива. У Європі це відношення сягає 3-кратної економії;
  • доступ до безкоштовних зарядних станцій біля кафе, ресторанів, ТРЦ та ін. Електромобіліст для таких закладів – лояльний клієнт. Тому мережа продовжує зростати;
  • просте технічне обслуговування раз на 30 тис. км. Мала кількість витратних матеріалів та низький середній рівень зношуваності;
  • деяким електромобілістам достатньо 50% ємності АКБ. Тобто в період користування авто, заміна може не знадобитись. За період більше 5 років вигода від електроавто зазвичай переважає вартість батареї;
  • електромобіль потребує більший початковий внесок, але має низьку вартість використання. Потенціал автономності використання за рахунок власних відновлюваних джерел енергії (сонячні панелі на даху будинку чи вітрогенератор).

Автомобілі із ДВЗ:

  • на ринку величезна кількість вироблених та вживаних автомобілів із ДВЗ (двигун внутрішнього згоряння). Вартість вживаного авто із часом сильно падає. Тому в середньому придбати паливне авто можна дешевше за електромобіль;
  • розгалужена мережа АЗС дозволяє обирати серед різних компаній та тарифів. Можливість швидко заправитись паливом під час дальніх подорожей;
  • авто із ДВЗ дешевше, але від першого кілометру має стабільно високі витрати на паливо та обслуговування. Вартість паливно-мастильних матеріалів має тенденцію зростати. При цьому автомобіліст цілком залежить від АЗС.

ДЕ ЗАРЯДИТИ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ?

На сьогоднішній день в Україні існує чимало зарядних станцій для електрокарів. Більшість із них знаходяться у таких великих містах як: Київ (53), Харків (28), Львів (19), Одеса (14), Дніпропетровськ (8), Вінниця (6) тощо.

Підготували: Мирослав Ліскович, Ігор Любшин

З приводу придбання інфографіки звертайтесь за телефоном (044) 279-40-06 або пишіть на market2@ukrinform.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-