Рада ухвалила закон про держслужбу

Рада ухвалила закон про держслужбу

Укрінформ
Верховна Рада України прийняла в другому читанні й у цілому новий закон про держслужбу.

За законопроект №2490 проголосували 261 народний депутат.

Закон регулює відносини, що виникають у зв'язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Зокрема, документ визначає державну службу як публічну, професійну, політично неупереджену діяльність з практичного виконання завдань і функцій держави.

Парламентарії визначили, що дія цього Закону не поширюється на Президента; главу АПУ та його заступників; Постійного представника Президента в АР Крим та його заступників; членів Кабінету Міністрів, перших заступників та заступників міністрів; голів та членів Нацради з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольного комітету, Нацагентства з питань запобігання корупції, Рахункової палати, ЦВК; голів та членів інших державних колегіальних органів; Секретаря РНБО та його заступників; голів та їхніх заступників у Держкомтелерадіо; Фонду державного майна; народних депутатів; Уповноваженого ВР з прав людини та його представників; службовців НБУ; депутатів місцевих рад; суддів; прокурорів; військовослужбовців; працівників патронатних служб тощо.

Як зазначила під час виступу з трибуни ВР народний депутат Альона Шкрум, закон чітко розділяє посади державної служби та політичні посади, а також запроваджується посада секретаря в міністерствах.

Законом встановлено три категорії посад державної служби - "А" (вищий корпус державної служби), "Б" та "В", а також 9 рангів державних службовців. При цьому державним службовцям забороняється обіймати посади в керівних органах політичних партій, а державним службовцям категорії "А" взагалі забороняється бути членом політичної партії.

Закон також визначає критерії, за яких людина не має права обіймати посаду державного службовця, серед яких - досягнення особою 60-річного віку, визнання її недієздатною чи обмежено дієздатною, бути громадянином іншої країни, мати адміністративне стягнення за корупційне правопорушення, наявність судимості за умисний злочин або підпадає під закон про люстрацію.

Крім того, закон передбачає, що вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу. При цьому автори документа уточнили, що вакантні посади державної служби, на які протягом одного року не оголошено конкурс, підлягають скороченню. Відбором кандидатів на посади державної служби займатимуться конкурсні комісії, а для призначенням на найвищі посади державної служби буде створена спеціальна конкурсна Комісія вищого корпусу державної служби.

Відповідно до нормативного акта, щороку результати службової діяльності державних службовців підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою ухвалення рішення щодо преміювання, планування їхньої кар'єри, виявлення потреби у професійному навчанні.

Водночас законотворець передбачив, що заробітна плата державного службовця складатиметься з посадового окладу; надбавки за вислугу років; надбавки за ранг; виплати за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50% окладу; виплати за додаткове навантаження та премії (у разі встановлення). При цьому загальний розмір премій, які може отримати державний службовець за рік, не може перевищувати 30% фонду його посадового окладу за рік. Законом передбачено встановлення мінімального окладу державного службовця на рівні 2-х мінімальних заробітних плат, але підвищення заробітних плат, за словами  Шкрум, здійснюватиметься поступово, починаючи з 1 січня 2017 року.

 У ході голосування народні депутати підтримали правку, згідно з якою Закон набирає чинності з 1 травня 2016 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-