Катастрофа Ту-154: чому це був все-таки теракт

Катастрофа Ту-154: чому це був все-таки теракт

Укрінформ
Російські служби в один голос відкидають версію теракту на борту Ту-154. Але чи варто цьому вірити?

На борту літака Ту-154 знаходилися не лише російські артисти і журналісти – частина списку загиблих спочатку чомусь була засекречена. Згодом же на сайті Міноборони Росії з’явився повний список загиблих. Примітно, що на наступний день після катастрофи  начальника управління апарату президента «Роснафти», генерала ФСБ Олега Єровінкіна, (його називали правою рукою Ігоря Сечіна – другої людини за впливом після Путіна) знайшли мертвим у Москві у власному автомобілі.

Єровінкін працював начальником відділу по роботі з секретними документами і захисту державної таємниці Управління інформаційного та документаційного забезпечення президента РФ. З 2008 року він керував секретаріатом заступника голови Уряду РФ Ігоря Сечіна. А в 2012-му слідом за Сечіним пішов на роботу в «Роснафту». За основною версією Єровінкін помер від серцевої недостатності, що цілком може трапитися у його віці – 61 рік. Але здається, що останнім часом ну просто забагато випадків таємничих смертей російських генералів. На початку 2016  міжнародне розвідувальне співтовариство InformNapalm зафіксувало, що сплески замовних вбивств і таємничих смертей російських генералів припадали на роки закінчення військових конфліктів, ініційованих Кремлем в сусідніх державах. І чергова смерть людини такого рівня як Єровінкін наштовхує на те, що нині в Росії точиться жорстка боротьба під килимом, яка перейшла на рівень фізичного знищення.

Коментарів щодо катастрофи Ту-154 дуже багато, але звертаємо увагу на запис з реальної сторінки екс-начальника служби безпеки «президента Придністровської Молдавської Республіки» - полковника Валерія Гратова. На таку посаду - начальника служби безпеки «президента ПМР» - не призначають випадкових людей, можна не сумніватися, що він мав відношення до ФСБ і знає систему зсередини. Гратов назвав основною причиною катастрофи підрив літака, відкидаючи версії про технічну несправність чи помилку пілотування: 

«Существует еще одна неофициальная версия от моих коллег. Самолет взорвали намеренно! Так как борт принадлежал МО #РФ и досмотр проходит более лояльно "для своих", то пронести бомбу на борт было не сложно. Теракт был санкционирован сверху, поэтому, даже не имея черных ящиков, в СМИ сразу стали разгонять заявления, что крушение было связано с технической неисправностью или ошибкой пилота.

Заказ, вероятно, поступил из администрации Президента (возможно, сам Президент не был проинформирован об этом, #Сурков известен своими подлянками и манипуляциями в плане слива), исполнителями, скорее всего были люди #Кадырова. Трудно судить был ли это смертник, или бомбу пронесли и оставили на борту.

В среде силовиков зреет раскол, так как не все готовы идти по трупам своих граждан и выполнять беспрекословно указания на ликвидацию соотечественников ради картинки в СМИ или политических интриг. Все слишком далеко зашло. Если раньше я считал, что взрывы в Буйнакске, Москве и Волгодонске в 1999 году - это конспирология, то теперь стало ясно, что не все можно списать на террористов и террор бывает государственным».

Чому Гратов не боїться виступати з таким коментарем – сказати складно. Можливо, він та його пост - теж фрагмент якогось великого плану, про який, поки що, нічого не відомо…

Відтак Укрінформ зібрав спостереження, які вказують на те, чому падіння літака Ту-154 слід вважати терактом:

1. Надто вже наполягають російські «компетентні органи» на протилежному – що це не теракт

«Ми виходимо з того, що причинами цієї катастрофи могли б бути або технічний стан, або помилки пілотування», - заявив російський міністр транспорту Максим Соколов. Також на цьому наголошують у ФСБ, які нібито знайшли єдиного свідка. За версією свідка – співробітника берегової охорони прикордонних військ ФСБ, який нібито спостерігав за катастрофою з катера - авіалайнер розбився під час можливої спроби сісти на воду. Теракт як версія може замовчуватися з кількох очевидних причин. І небажання нагнітати суспільну паніку – далеко не головна серед них. Може, досі «на горі», в одній з «башт Кремля» досі розгублені і не знають, чим відповісти, як діяти далі? До речі, ви мабуть звернули увагу наскільки розгубленим виглядав Путін, коли за кілька годин після катастрофи висловлював співчуття, стоячи поряд з президентом Казахстану Назарбаєвим…

2. Свідок і камера спостереження розійшлись на 100%

Положення лайнера в просторі здалося свідку дивним навіть для посадки: нібито Ту-154 йшов на невеликій швидкості з неприродно задертим вгору носом. У підсумку літак зачепив поверхню моря хвостом, який відвалився при ударі, рухнув у хвилі і швидко затонув. Як він міг роздивитися такі подробиці в темряві і з відстані у кілька кілометрів – незрозуміло. Водночас відео з того ж сочинського пляжу, де у темряві, зненацька, виникає спалах над морем ніхто не коментує. Якщо це підробка ( а такого виключати не треба), то скажіть про це.

3. Екіпаж літака був високопрофесійним 

Про це повідомляли «Вести.ru».

За штурвалом літака знаходився Роман Волков, якого міністерство назвало першокласним пілотом з багатим досвідом. «Командир екіпажу майор Роман Волков був прекрасно підготовлений. На цьому типі літака налітав більше 1900 годин. Тому умови для виконання цього польоту і готовність екіпажу відповідали всім вимогам, які пред'являються нашими законами до виконання польотного завдання», - пояснив Віктор Бондарєв, головнокомандувач повітряно-космічними силами РФ. Які могли бути «помилки екіпажу» на літаку, що широко експлуатується понад 40 років, в ідеальних погодних умовах? Повірити у це важко: ймовірність - одна мільйонна.

4. Розліт уламків літака

Він склав близько 15 км. Паспорт одного з пасажирів було знайдено взагалі на березі. Кандидат технічних наук Вадим Лукашевич зазначив в коментарі «Новой газете», що відкидати версію теракту не можна: «Ніяка технічна несправність не в змозі привести до руйнування літака в повітрі. Літак - це досить надійна штука. Якщо руйнування почало відбуватися в небі, значить, уже там сталося щось неординарне».

Примітно, що в літака було відірване переднє шасі. Вадим Лукашевич: «Шасі у літака могло бути відірване, якщо він йшов на посадку, якщо пілоти не встигли його прибрати. Але, розумієте, сім хвилин після злету - це багато, льотчики не могли шасі не прибрати. Якщо шасі було не прибрано, вони б про це повідомили».

5. Зв'язок з екіпажем обірвався різко несподівано

І на той момент від пілотів не надходило повідомлень про несправність на борту. Андрій Красноперов, майор ВПС РФ, в коментарі тій же «Новой газете» зауважив: «Понимаете, летчику нажать кнопку сигнала бедствия — это доля секунды. О любых неисправностях, о чем угодно, первая обязанность пилота — нажать на кнопку, сообщить на землю. Но тут пусто, обрыв связи».

Що може бути причиною такого комплексу запитань без відповіді? Крім несподіваного вибуху на борту важко щось уявити ще.

6. Технічна несправність дуже малоймовірна

Останній техогляд цього літака проводився взагалі зовсім недавно – у вересні 2016-го. Цей Ту-154 був випущений у 1983 році на Куйбишевському заводі (зараз – «Авіакор»). Востаннє його капітально ремонтували у грудні 2014 року. При капітальному ремонті літак повністю розбирається, залишається голий метал і крила, потім весь він досліджується ультразвуком на пошук мікротріщин; всі прилади перевіряються, що потрібно - ремонтується або замінюється. Після цього літак збирають заново і він виходить практично як з заводу. Авіаексперт Богдан Долінце у коментарі Укрінформу зазначив: «Літак Ту-154 активно почав експлуатуватися з 70-х років і ряд авіакомпаній і зараз їх використовує, хоча намагаються від них відмовлятися. Його не можна назвати сучасним літаком, але за умови, що всі технічні процедури і регламенти виконувалися, проблем не мало виникнути».

Юлія Горбань, Київ.

Перше фото: прес-служба МЧС Росії/ТАСС

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-