Презентація результатів дослідження «Індекс медіаграмотності: ветерани війни з РФ»

Презентація результатів дослідження «Індекс медіаграмотності: ветерани війни з РФ»

Укрінформ
29 квітня, 15:30 - презентація результатів спеціального дослідження «Індекс медіаграмотності: ветерани війни з РФ».

Організатори: ГО «Детектор медіа», Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики України.

Учасники: Ольга Кравченко - керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»; Олександр Макобрій - заступник директора департаменту - начальник відділу інформаційної безпеки департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки МКІП; Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа»; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Марта Наумова - кандидатка соціологічних наук, доцентка, старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України.

До участі запрошені: представники міжнародних організацій, органів державної влади, громадського сектора, медіа.

Модератор: Вадим Міський - програмний директор ГО «Детектор Медіа».

Коротко. Під час заходу відбудеться презентація спеціального дослідження в рамках «Індексу медіаграмотності», а також дискусія про способи комунікації з різними сегментами аудиторії та практики втілення проєктів з медіаграмотності, заснованих на результатах досліджень. Також «Детектор Медіа» представить поточний рівень індексу медіаграмотності різних категорій населення.

Довідково. Кількісне дослідження проводилось методом інтерв'ю обличчям до обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 200 респондентів — ветерани російсько-української війни. Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Контактна особа від ГО «Детектор медіа»: Юлія Збіцька, 050 681 0013, zbitska.dm@gmail.com.

Контактна особа від Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»: Олена Марчевська, 096 332 8973, marchevskaolena@gmail.com.

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram.

Підсумкові матеріали:

Рівень індексу медіаграмотності у ветеранів вище, ніж загалом у суспільстві - експертка

Рівень індексу медіаграмотності у ветеранів вище, ніж загалом у суспільстві, як і чутливість до спотвореного контенту.

Про це під час презентації результатів спеціального дослідження «Індекс медіаграмотності: ветерани війни з РФ» в Укрінформі сказала кандидатка соціологічних наук, старша наукова співробітниця Інституту соціології НАНУ Марта Наумова.

"У ветеранів індекс медіаграмотності трохи вищий, ніж в української аудиторії у віці 18-65. Якщо говорити про аудиторію з вищим та середнім рівнем показників, то серед ветеранів він становить 80%, серед українців у цілому - 76%", - сказала Наумова.

За даними дослідження, 92% опитаних ветеранів користуються інтернетом щодня (91% серед українців), 74% роблять це з метою ознайомлення з новинами, 73% - для пошуку необхідної інформації.

При самооцінці рівня своєї цифрової грамотності 57% опитаних ветеранів оцінили свою цифрову компетентність вище за середню.

За словами Наумової, у визначенні індексу медіаграмотності досліджувалися чотири субіндекси: розуміння медіа, субіндекс використання, цифрової компетентності, а також індекс чутливості до спотвореного контенту.

"Чутливість до спотвореного контенту вище у ветеранів, ніж в української аудиторії в цілому, і це також стосується і індексу цифрової компетентності, тобто можна сказати, що ветерани більше обізнані у тому, як працює інтернет, частіше користуються, є більш чутливими до аспектів функціонування саме мережевих медіа", - сказала експертка.

Як зазначається у результатах дослідження, частка осіб з високим рівнем медіакомпетентності серед ветеранів на 6% більше у порівнянні з усім населенням: відповідно 20% і 14%.

Також, як повідомила Наумова, 42% опитаних ветеранів вважають, що медіа мають контролювати владу (серед українців, за даними попереднього опитування, так вважають 26%), 41% опитаних ветеранів вважають, що медіа мають транслювати певні суспільні цінності (серед українців, за даними попереднього опитування, так вважають 35%).

Опитувані констатують вплив медіа на емоційний стан - 48% та 46% відповідно.

За даними опитування, які навела Наумова, 33% опитаних ветеранів вважають, що медіа працюють в інтересах власників та інвесторів (30% серед усіх українців). Водночас 39% опитаних ветеранів негативно ставляться до формату єдиного телемарафону (серед українців цей відсоток складає 27). 21% з опитаних ветеранів зазначили, що телемарафон є для них джерелом інформації про суспільно-політичне життя. 65% назвали основним джерелом інформації про суспільно-політичне життя соціальні мережі, 59% - месенджери (Telegram, WhatsApp, Viber тощо), 36% - інформаційні інтернет-ресурси.

Однаковим, за результатами опитування, виявився рівень ставлення до критики влади - 49% опитаних як серед ветеранів, так і серед українців підтримали критику влади під час стану війни. Також, як зазначила експерт, ветерани частіше звертаються до контенту українського виробництва і матеріалів, які пов'язані з українською музикою, історією.

Серед медійних уподобань ветерани відзначили стріми військових експертів, про що зазначили 60% опитаних.

Як зазначила Наумова, в дослідженні брали участь саме ті, хто служив або зараз служить в Збройних силах України й брав участь у бойових діях.

Всього, за її словами, опитано було 200 ветеранів, вибірка дослідження була цільовою.

"Це небагато для соціологічної вибірки. Ми можемо розглядати результати нашого дослідження як певний тренд, а не як абсолютно надійні результати. Але ми можемо порівнювати результати, які ми отримали, опитуючи населення всієї України у віці 18-65 років і відповідно військовослужбовців", - сказала експертка.

Серед опитаних 12% склали військовослужбовиці, половина опитаних має повну або неповну вищу освіту, 72% опитаних до початку служби мешкали в обласних центрах, 62% опитаних продовжують службу в лавах ЗСУ або силових структурах, охоронних агенціях.

Кількісне дослідження проводилось методом інтерв'ю обличчям до обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 200 респондентів — ветерани російсько-української війни. Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-