
Українська концесія - нові правила гри. Чи стане вона прозорою та продержавницькою?
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк
Організатори: Укрінформ, Інститут суспільно-економічних досліджень.
В ході круглого столу експерти запропонували свої варіанти - як вдосконалити Закон "Про концесію", над чим наразі працюють ФДМУ та Світовий банк.
Учасники: ФДМУ, Мінінфраструктури, Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Укрзалізниця, Адміністрація морських портів України, Інститут економіки та прогнозування НАН України, Агентство USAID, Інститут суспільно-економічних досліджень, Асоціація "Укрзовніштранс", Асоціація фахівців оцінки, Український аналітичний центр, експерти транспортної галузі, представники бізнесу, юристи.
Підсумкові матеріали:
Новий закон про концесії запрацює до кінця 2016 року - Ковалів
Новий законопроект про концесії, який, зокрема, передбачає зміни до методики визначення плати за концесію, буде доопрацьований за кілька місяців, що дасть змогу реалізовувати проекти з передачі об'єктів у концесію до кінця 2016 року.
Таку думку в ході круглого столу на тему «Українська концесія - нові правила гри: чи стане концесія прозорою, продержавницькою і коли стартують пілотні проекти (автодороги, портова галузь, залізниця)?» в Укрінформі висловила перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Ковалів, повідомляє кореспондент агентства.
«Наше завдання в найближчі кілька місяців доопрацювати законпроект, по суті, це буде новий законопроект... Це дасть змогу вже до кінця наступного року почати реалізовувати пілотні проекти через механізми концесії», - сказала вона.
За її словами, над удосконаленням законодавства про концесії зараз працюють кілька відомств.
«Ми об`єднали спільні зусилля Міністерства економіки, Фонду державного майна та Міністерства інфраструктури для того, щоб удосконалити наше законодавство про концесію. Ми прагнемо вийти з одним-єдиним законопроектом, який буде визначати європейський підхід до укладення договорів концесій і при необхідності буде враховувати специфіку певних секторів», - уточнила Ковалів.
Вона наголосила, що МЕРТ вже напрацювало зміни до методики визначення плати за концесію для того, щоб привести її до світових практик. «Якщо держава здає актив у концесію, вона повинна отримувати дохід на цей актив. Ми пропонуємо три варіанти підходів до визначення плати за концесію: доходи на актив або частка від прибутку, або фіксований платіж, або змішана з цих трьох варіантів система оплати», - підкреслила перший заступник міністра.
За даними МЕРТ, найперспективнішими галузями для розвитку державно-приватного партнерства, а саме - укладання концесійних договорів, є транспортна та енергетична інфраструктура, а також інфраструктура у сфері ЖКГ. Це ті об'єкти, які потребують інвестицій для їх модернізації або нового будівництва.
«На сьогодні в Україні укладено 150 договорів концесії, більша частина з яких стосується концесій у сфері ЖКГ: водопостачання, водовідведення, переробка та захоронення побутових відходів і кілька проектів концесії замків у туристичній галузі»,- підсумувала Ковалів.