Тиждень автомоди у Парижі. Авто, що зрозуміють водія з погляду (1.02.2016)

Тиждень автомоди у Парижі. Авто, що зрозуміють водія з погляду (1.02.2016)

Статті Романа Сущенка
Укрінформ
Які публікації Романа Сущенка могли роздратувати Кремль? Укрінформ дає ретроспективу статей нашого журналіста, незаконно кинутого за грати в Лефортово

Ми впевнені, що саме журналістська діяльність Романа Сущенка у Франції, країні, позиція якої зовсім не байдужа Кремлю, його гострі судження, його спілкування з французькими й загалом європейськими політиками й політологами, друзями України, його застереження у розмовах із ними: не вірити Путіну - і роздратували Кремль. Роздратували настільки, що там не зупинилися перед вчиненням зухвалої провокації й сміховинними (як для нас, колег Романа по Укрінформу) звинуваченнями у шпигунстві.

Тож, ми вирішили нагадати читачам і колегам з інших видань, про що і як писав Роман Сущенко останнім часом. Публікуємо черговий матеріал з ретроспективи журналістських дописів Сущенка на сайті Укрінформу.

Читайте, оцінюйте самі: 

Автогалузь у числі перших об'єднала «під цифрою» виробництво та маркетинг

15 надсучасних концептуальних автівок від світових брендів представили на Міжнародному фестивалі Eхposition Concept Cars у Парижі. Виставка, яку ще називають "Тижнем автомобільної моди", розмістилася у музейному комплексі «Будинок Інвалідів» на площі у 3 тис. кв. м. Це автошоу вже розміняло третій десяток і щороку збирає понад 40 тис. відвідувачів.

Японська компанія Mazda вперше привезла до Європи унікальну концептуальну модель спортивного купе Mazda RX Vision. Торік її змогли побачити лише учасники Токійського автосалону. Концепт з роторним двигуном нового покоління Skyactiv-R символізує бачення майбутнього Mazda, яке компанія чітко синхронізує зі своїй гаслом: «Не відступати і не здаватися».

Іменита компанія Bugatti приїхала з концептуальним спорт-каром Vision Gran Turismo. Особливість авто - воно зібрано виключно з віртуальної моделі, створеної для серії відеоігор Gran Turismo. Вигляд автомобіля нагадує славетні сторінки перегонів Bugatti 20-30-х років минулого століття і водночас дає змогу оцінити мову дизайну майбутніх поколінь спорт-карів. Згідно з розрахунками інженерів Vision Gran Turismo, завдяки надпотужному бензиновому двигуну W16 спроможна перевищувати швидкість у 400 км на год.

Aston Martin DBX представив стовідсотковий електромобіль, гібрид кросcовера та спортивного купе з чотирма ведучими колесами. Ще торік у березні керівництво компанії заявило про додаткові інвестиції на рівні 300 млн доларів у розробку авто нового класу, однією з яких і стала модель Aston Martin DBX. Концепт-кар використовує електричний привід, розміщений у кожному з чотирьох коліс. Оригінальне інженерне рішення дало змогу звільнити простір під капотом для додаткового багажу. «Живлення електроприводів забезпечує блок літій-сірчаних батарей, які спроможні давати більш високу питому зарядну ємність», - розповів представник компанії.

Німецький автогігант Mercedes-Benz привіз до Парижа минулорічну франкфуртську прем'єру - «розумне», аеродинамічне, спортивне чотиридверне купе Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Знавці одразу розповіли, що, завдяки використаній технології «трафаретний друк», бокове скло, зафарбоване у тон кузова, виконує дві функції: додає авто скульптурного образу та захищає салон від сонячних променів.

А у релізі Mercedes-Benz нагадав, що свої амбіції на аеродинамічне авто заявляв ще у далекому 1979 році, коли створив лімузин W126 S-класу з коефіцієнтом лобового опору 0,36 (величина, що відображає відношення сили опору повітря руху автівки до сили опору руху циліндра, середня сьогодні - 0,3). А ось сучасна модель завдяки комп'ютерному моделюванню та кропітким експериментам в аеродинамічній трубі має показник майже вдвічі нижчий, швидше навіть спортивний коефіцієнт 0,19. Краплевидний дизайн, витягнутий у формі акулячого носа капот, витончені лінії моделі суто візуально додають аеродинаміки навіть нерухомому концепту. Наразі на «аеродинамічний режим» купе автоматично переходить при швидкості вище 80 км на год. або після натиснення спеціальної кнопки. Після команди авто трансформується у футуристичну ракету завдяки щиткам на кормі, на передньому бампері та нижньому спойлері. Стійкість руху підсилюють, розміщені у велетенських арках, 22-дюймові колеса на спеціальних дисках, що змінюють конфігурацію (вигинаються вперед на 55 мм) в залежності від обраного режиму руху. Рухає це футуристичне диво тривіальний бензиново-електричний гібридний модуль (plug-in-hybrid). Захований під капотом двигун потужністю 279 «конячок», розганяє концепт до 250 км на год.

Пакет світлодіодних фар, сенсори та приводні механізми, які замінили звичні ручки, відеокамери замість дзеркал заднього виду, світла шкіра салону з алюмінієвими вставками, поліроване скло, неонове підсвітлення та комунікаційна система Cart-to-X (дозволяє обмінюватися інформацією з іншими авто або елементами шляхової інфраструктури) довершують образ інопланетянина (див. відео).

Штутгартські автодизайнери Porsche вирішили познайомити парижан з німецьким конкурентом американської Tesla. Porsche Mission E має під капотом 600 «конячок». Цей шоу-кар має повний привід із надсучасною системою векторизації тяги та кілька електромоторів, що розганяють його до першої сотні за 3,5 секунди. Карл, електромобіль до сотні за 3,5 секунди. Проїхати без підзарядки на ньому можна рівно 500 км. А щоб продовжити шлях достатньо 15 хвилинної зупинки біля мережі електроживлення. Цього вистачить, щоб відновити заряд на 80% і проїхати ще 400 км (хоча для цього Porsche обіцяє розбудувати в Європі мережу інноваційних зарядних систем). А ще для живлення батарей компанія пропонує вмонтувати у підлогу гаража кожного власника безконтактний електричний привід. Особливу увагу в авто відведено його інтерактивності. Спеціальна камера в салоні відстежує погляд водія, який глянувши на той чи інший індикатор, миттєво отримує необхідну інформацію. При цьому бортовий комп'ютер читає міміку водія і, коли настрій гарний, відповідає смайликом. Уся позитивна інформація зберігається на диску і за бажанням водія може разом з координатами та швидкістю руху передаватися у соціальні мережі.

Найбільш соціальним концептом серед представлених на виставці авто експерти та журналісти визнали чотиримісний міський електромобіль ICONA NEO, розроблений спільною китайсько-італійською автостудією NEO. Друге місце сміливо можна було віддати розробці господарів авто-фестивалю - хетчбеку Peugeot 308 Н з гібридним двигуном та чотирма ведучими колесами. Завдяки потужному двигунові, авто зручно використовувати не лише в місті, а й за його межами. Якщо Peugeot 308 Н виглядає цілком молодіжним авто, то для середньо-пересічної родини ліпше підійде седан Talisman від Renault.

У рамках автофестивалю також відбувся допрем'єрний показ спортивного електричного міського купе Peugeot Fractal. Його інноваційний салон отримав вдосконалений дизайн, спроможний відкрити нові відчуття для автомобілістів. Зокрема, через тактильний канал сприйняття - за допомогою компактного рульового колеса з сенсорними кнопками, візуально  - завдяки проекційному Head-Up дисплею, а також через звуковий супровод від ді-джея Амона Тобіна. Ексклюзивний звук супроводжує різні процеси в автомобілі, наприклад, відкривання та зачинення дверей. У внутрішньому вбранні купе поєднано текстиль 3D з білою шкірою.

У якості родзинки організатори приготували концептуальний лімузин від італійської авто-студії дизайну Ital Design GEA, що увібрав найкращі риси від німецьких Audi A8, BMW Серії 7 та Mercedes S-класу, але з електричним двигуном та максимальною швидкістю руху 270 км на год.

Окремо на відвідувачів виставки чекали унікальна фотогалерея, різноманітні стенди та макети основних напрямів індустрії завтрашнього дня, а також спілкування з представниками дизайн-агенцій у традиціях Haute Couture.

Загалом фестиваль-виставка підтвердила фундаментальні зміни в автоіндустрії, пов'язані з «діджиталізацією» (оцифровуванням). "Індустрія 4.0" - це злиття технологій програмного забезпечення і техніки

Вочевидь, автомобільна галузь однією з перших об'єднала «під цифрою» майже всі виробничі та маркетингові процеси, починаючи від досліджень і розробок та закінчуючи продажем і сервісним обслуговуванням своїх продуктів. Доданою вартістю підходу стало суттєве скорочення часу та заощадження ресурсів на всіх етапах виробництва авто. Фахівці стверджують, що якщо раніше на розробку прототипу йшло близько 18 місяців, то сьогодні завдяки революційним змінам час вдалося скоротити майже вдвічі.

Сучасний інжиніринг та промисловий дизайн потребують нових технопарків. Наслідки четвертої промислової революції безумовно позначаться на ринку занятості та вплинуть на розподіл ролей між країнами. Де у цьому прогресивному поступі місце України? Майбутнє покаже. Вочевидь «Індустрія 4.0» є новим шансом розвитку.

Роман Сущенко, Париж

Оригінал статті від 1.02.2016

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Актуально

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-