Ексчиновнику Міноборони повідомили про підозру за непридатні катери з «Кузні на Рибальському»
Слідчі Державного бюро розслідувань повідомили про підозру колишньому начальнику військового представництва Міністерства оборони у справі про постачання до Збройних сил України десантних катерів "Кентавр" невідповідної якості.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє ДБР.
Установлено, що посадовець у змові з керівництвом ПрАТ "Завод "Кузня на Рибальському" підробив та видав офіційні документи, згідно з якими остаточна збірка двох десантних катерів "Кентавр" із проведенням випробувань їх ходових характеристик вважаються завершеними.
Натомість слідство встановило, що військовому було відомо про те, що вказані випробування не проводилися взагалі. Більше того, посадовець знав, що проєкт цих катерів не відповідав вимогам, які ставилися замовником - Міноборони, а саме у частині показників водотоннажності, осадки, максимальної швидкості ходу та висоти надводного борту, ідеться в повідомленні.
Це було обумовлено багатьма помилками при розробці проєкту та некоректними рішеннями, які допустив виконавець – "Кузня на Рибальському". Тому виготовлена неякісна продукція від виконавця не мала бути прийнята.
Експосадовець підозрюється у перевищенні військовою службовою особою влади та службових повноважень, в умовах особливого періоду, що спричинило тяжкі наслідки (ч. 4 ст. 426-1 Кримінального кодексу України), а також у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, вчинених за попередньою змовою групою осіб (ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366 ККУ).
Санкції статей передбачають позбавлення волі на строк до 10 років.
Процесуальне керівництво здійснює Офіс генерального прокурора, оперативний супровід – ГОУ ДБР.
Як повідомлялося, вартість держоборонзамовлення заводу "Кузня на Рибальському" становить майже 18 млн доларів. Поставити військову техніку Військово-морським силам України завод мав ще у 2018 році. Однак катери досі випробують.
За даними слідства, Міноборони закупило, а підприємство "Кузня на Рибальському" поставило непридатні катери "Кентавр". В результаті підозри у перевищенні повноважень і змові оголошені колишнім військовим топчиновникам і керівнику "Кузні на Рибальському". Держзвинувачення нарахувало близько 476 млн грн збитків.
До продажу у 2018 році власником ПрАТ "Завод "Кузня на Рибальському" опосередковано був експрезидент України Петро Порошенко.
У серпні в.о. директора Державного бюро розслідувань Олексій Сухачов заявлявв, до 1 листопада має завершитися досудове розслідування щодо оборонного держзамовлення — виробництва трьох десантно-штурмових катерів, яке виконує завод "Кузня на Рибальському". Спочатку держзамовлення повинно було виконувати держпідприємство, але в підсумку контракт був укладений з приватним ПрАТ "Завод "Кузня на Рибальському".
"Проєкт ініціативно за свої кошти розробило державне конструкторське бюро, яке розташоване в Миколаєві. Але з причин небажання, з причин відстоювання, напевно, чиїхсь інших інтересів, інших осіб — і проєкт, і державний контракт виконувало ПрАТ "Завод" Кузня на Рибальському", — сказав Сухачов.
Очільник ДБР нагадав, що, згідно з контрактом, завод мав побудувати три кораблі.
"Побудовано два, один перебуває на стадії будівництва на "Кузні на Рибальському". Але ті технології, які використовувало підприємство, не дозволили у встановлені терміни виконати державний контракт, і як наслідок, в армію не поставлені кораблі, яких вона потребує", — пояснив він.
За словами керівника ДБР, навіть побудовані катери "Кентавр" не можуть бути прийняті на озброєння Військово-морських сил, оскільки вони не пройшли державні випробування.
Водночас у "Кузні на Рибальській" наголосили, що єдине держпідприємство, яке могло бути задіяне в проєкті - «Дослідно-конструкторський центр кораблебудування» (Миколаїв) - не має потужностей для будівництва катерів і та не могло виконувати держзамовлення.
У ПрАТ заявили, що також розробили "свій проєкт ініціативно за свої кошти".
Коментуючи слова Сухачова про те, що під час державних випробувань в одного з кораблів зайнявся двигун, у "Кузні на Рибальській" наголосили, що "ніколи ніякого загоряння не було, а державні випробування взагалі ще не призначені".