Вони горять! - кричали захисники аеропорту Гостомеля, збиваючи російські «Алігатори»
Спаливши 6 ворожих гелікоптерів, стримавши російський десант та вчасно зруйнувавши злітну смугу, захисники аеропорту Гостомель дали можливість встояти Києву
24 лютого підрозділи Збройних сил і Національної гвардії у аеропорту Гостомелі одними з перших прийняли бій проти російських загарбників.
Після звільнення Київщини бійці продовжують нести службу по охороні аеропорту.
Віталій Руденко командував обороною аеропорту “Антонов” у Гостомелі. Задача була — охорона і оборона аеропорту.
“24 лютого отримав сигнал тривоги, прибув в аеропорт, одразу висунулися і зайняли оборону. У районі 11-ї години побачили, як на нас летять російські гелікоптери Ка-52. Наші підрозділи відкрили вогонь по ворогу. Перші гелікоптери були розвідкою, а невдовзі пішла велика кількість ударних Ка-52 і транспортних Мі-26, ще були Мі-8, Мі-24. Всього їх того дня було близько сорока. Вони працювали по нам і намагалися висадити десант. У ході бою наші бійці збили 6 гелікоптерів”, - згадує Віталій Руденко.
ВОНИ ГОРЯТЬ!
Серед захисників аеропорту “Антонов” були бійці зенітно-ракетного артилерійського дивізіону. Одним з тих, хто відзначився, був молодший лейтенант Сергій Фалатюк, який збив два ворожі гелікоптери.
“Коли ми стали до оборони, помітили як летять шість гвинтокрилів Ка-52 “Алігатор”. А я їх ніколи не бачив наживо. Ми тільки вивчали і в нас була інформація від росіян, що це броньований гелікоптер, “БТР з лопастями”, який неможливо підбити. Був острах, що ми не зможемо їх збити. Коли я збив перший гелікоптер, коли він вибухнув і спалахнув, у мене вирвалося одне: “Вони говорять!” Я крикнув своїм хлопцям, що їх можна бити. Це був такий адреналін!”, - розповідає Сергій.
Він акцентував на тому, що дійсно Ка-52 були хвалені-перехвалені як “аналоговнєт”, як найновітніша техніка, яку неможливо збити. Натомість на озброєнні наших бійців були ПЗРК “Ігла” радянського виробництва.
“Ви можете собі уявити: ПЗРК 1981-го року, а Ка-52 “Алігатор” сучасний гвинтокрил 2018 року. І радянські “Ігли” їх збивають чудово!
Ми стріляли з “Ігли”, а потім підключилася піхота, яка почала обстрілювати гелікоптери з автоматів і теж збили. У підсумку ми збили з “Ігли” 4 гелікоптера, а ще 2 були збиті зі стрілецької зброї”, - розповідає Сергій Фалатюк.
НЕ ДАЛИ ВОРОГУ СТВОРИТИ АВІАМІСТ ДЛЯ ПЕРЕКИДАННЯ ЖИВОЇ СИЛИ, ТЕХНІКИ, БОЄПРИПАСІВ
Коли на штурм аеропорту пішла друга хвиля гелікоптерів, стримувати атаки стало важко. Деякі машини почали знижуватися для висадки десанту.
“Я такої маси гвинтокрилів навіть уявити собі не міг. В цьому другому заході нарахували близько 34. Але ми не боялися, продовжували бій. Піхота відбивала десант, який намагався висадитися. Були такі гелікоптери, які починали сідати, але бачачи, що наша піхота розстрілює їхній десант, піднімалися вище. Було й так, що ми збиваємо черговий ворожий гвинтокрил, а задні розвертаються і летять назад — людський фактор теж грав свою роль, можливо вони не сподівалися, що ми будемо так відбиватися”, - згадує Сергій.
Але зрештою ресурсна маса ворога далася взнаки, десант напирав, а у захисників аеропорту закінчувалися боєприпаси.
“Коли у нас стали закінчуватися боєприпаси, ми вже їх не могли стримувати, частина російського десанту вже висаджувалася. Я зв'язався з командуванням і отримав команду на відхід, на підготовлені оборонні позиції. Щойно ми почали відходити — спрацювала наша артилерія. Артилерійським залпом пошкодили злітно-посадкову смугу аеропорту, внаслідок чого десантні літаки ворога вже не могли тут сідати. Втрати росіян того дня склали приблизно 100 десантників. У результаті бою ми не дали окупантам встановити авіаміст для постачання живої сили, техніки, боєприпасів, паливно-мастильних матеріалів”, - підсумовує Віталій Руденко.
Дійсно, те що наші бійці стримали перший штурм росіян у Гостомелі, те що заблокували можливість посадки літаків з десантом та матеріальними ресурсами для розвитку наступу, дало можливість встояти Києву, а зрештою і погнати загарбників із Київщини.
Віталій Голод
Фото: Володимир Тарасов