Україна може завоювати перевагу в повітрі - Олещук
Якщо українській військовій авіації вдасться здобути перевагу в повітрі, темпи контрнаступу Сил оборони будуть значно вищими.
Про це в ефірі загальнонаціонального телемарафону "Єдині новини" сказав генерал-лейтенант, командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук, передає Укрінформ.
"Якщо ми завоюємо перевагу в повітрі, повірте мені, що темпи контрнаступу будуть значно вищі. Тому що солдат на полі бою повинен відчувати, що з неба він захищений", - сказав Олещук.
Він нагадав одне з основних правил для здобуття перемоги - зупинити противника і змусити його перейти до вимушеної оборони. Далі - завоювання переваги і панування в повітрі.
"Ми завоювали перевагу і панування в повітрі в Україні. Крім тимчасово окупованих територій - там, безумовно, панує ворожа авіація. Основна загроза, яка є, це літаки Су-35. Аби їх знищити, достатньо ланки літаків типу F-16, Jazz 39 Gripen", - пояснив командувач Повітряних сил ЗСУ.
За його словами, якщо противник втратить певну частину своїх літаків, він відмовиться від виконання бойового завдання та почне аналізувати ситуацію.
"І це тимчасово можливо, а може і в перспективі на майбутнє - повністю завоювати перевагу в повітрі", - впевнений Олещук. Зараз, за його словами, завдяки міжнародним партнерам наявні в України літаки модернізовані. Зокрема, Су-27 може працювати з протирадіолокаційною ракетою AGM-88 HARM; МІГ-29 - з бомбами GBU-62; Су-24 - з ракетами типу Storm Shadow/SCALP; Су-25 застосовує американські некеровані ракети типу Zuni.
"Але, безумовно, цього недостатньо. Ці нештатні засоби озброєння, тому ефективність їх застосування значно нижча… Але ми працюємо тими силами і засобами, які є", - констатував Олещук.
Він додав, що, на жаль, українські літаки за тактико-технічними характеристиками значно поступаються російським Су-35, що не дає можливості збивати їх у повітрі.
"Якщо радіолокатор Су-35 - до 400 кілометрів, то наш літак – це всього 80-90 кілометрів. Ми ще не побачимо, а по нас уже буде пущена ракета. Якщо взяти відповідно зону ураження літаків, то, для прикладу, літак Су-35 – це більше 200 кілометрів, а наш МІГ-29, типу Су-27 – це всього від 20 до 40 кілометрів. Тобто ми не встигнемо піднятися з аеродрому, а наш літак вже буде в зоні ураження противника", - пояснив генерал-лейтенант.
Олещук навів і такий приклад: "Щоразу по нашому пілоту йде від 5 до 9 літаків різних типів. Обстріли йдуть як із землі, так і з повітря. Завдяки професійній підготовці нам удається виходити з-під удару, але, на жаль, є втрати – і пілотів, і літаків. У таких умовах ми працюємо, але ми виконуємо завдання", - наголосив Олещук.
Як повідомляв Укрінформ, Президент Зеленський заявив, що тестові випробування шведських літаків Gripen за участі українських пілотів уже почалися. Україна та Швеція обговорюють кроки для можливої передачі нашій країні цих літаків.
Фото: Генштаб ЗСУ