У Києві розповіли, що заважає абітурієнтам в окупованому Криму вивчити українську
Найбільш поширеним бар'єром для вступу абітурієнтів з окупованого Криму в українські заклади вищої освіти є відсутність у дітей доступу до вивчення української мови та історії України.
Про це на брифінгу в Укрінформі повідомила голова Центру громадянської освіти «Альменда» Валентина Потапова, передає кореспондент агентства.
«Перші бар'єри - це ті, які пов'язані з підготовкою в Криму до вступу в українські заклади вищої освіти. Перш за все, це неможливість вивчення української мови. Ми знаємо, що менше однієї десятої відсотка учнів в Криму мають можливість вивчати українську мову», - зазначила Потапова.
За її словами, крім доступу до вивчення української мови в школах, кримчани не мають можливості вивчати мову за допомогою репетитора.
«Ми з'ясували, що у відкритих джерелах існує тільки 25 репетиторів української мови, які не бояться відкрито говорити про те, що вони надають таку послугу, яка, однак, включена в Криму в опцію «іноземна мова». Це, не дивлячись на те, що в Криму повинні розвиватися вільно три мови - українська, російська та кримськотатарська», - повідомила глава «Альменди».
Що стосується онлайн-курсів з вивчення української мови, повідомила вона, то більшість з них не мають ліцензії Міністерства освіти і науки України.
«Ми знайшли в Україні п'ять таких онлайн-курсів, які працюють безкоштовно, і з них тільки одні онлайн-курси мають ліцензію Міністерства освіти. Але чомусь на сайті Міністерства освіти саме на ці курси немає посилання, на жаль. Є посилання на курси, які не мають ліцензії та не відповідають вимогам підготовки до здачі ЗНО», - зазначила Потапова.
За її словами, доступ до якісного отримання знань української мови для кримчан дає тільки одна приватна школа, проте вартість навчання в ній досить висока - 30 тисяч гривень, що є «дуже великою сумою для людей, які живуть в Криму».
Немає можливості у випускників кримських шкіл вивчати і історію України, тоді як з цього предмету проводиться один зі вступних іспитів до закладів вищої освіти України. За словами Потапової, з цього предмету в відкритих джерелах в Криму знайшлося тільки чотири репетитори.
Серед бар'єрів, з якими кримчани стикаються на шляху до отримання освіти в українських вузах експерт назвала і необхідність дистанційного або екстернатного навчання в школах материковій Україні.
Як вважає експерт, навчатися в таких школах більшості кримських випускників не зовсім зручно, оскільки вони «не можуть відмовитися від навчання в кримській школі за російською програмою, де вони зайняті практично всю першу половину дня».
«Якщо підрахувати кількість часу, який може витратити учень 11 класу, навчаючись одночасно в кримській школі і дистанційної або екстернатній, виходить близько 90 годин на тиждень. Таке навантаження для них неприйнятно», - вважає Потапова.
За даними ЦРО «Альменда», на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та м.Севастополя близько одного мільйона дітей, з яких понад 400 тис - шкільного віку. З них тільки близько 4% випускників вибирають ВНЗ в Україні для продовження освіти.