На Каннському фестивалі - несподіваний фаворит
Напередодні 69-й Каннський фестиваль ледь перетнув екватор, як французькі та зарубіжні експерти несподівано назвали першу трійку фільмів фаворитів у змаганнях за Золоту пальмову гілк: «Тоні Ердманн» (Німеччина) Марен Аде, «Патерсон» (США) Джима Джармуша та «Сьєрра Невада» (Румунія) Крісті Пую.
Серед них найбільшу прихильність, посмішки та бурхливі оплески отримала кінокартина німкені, пише спеціалізоване видання ScreenDaily, чия думка не впливає на рішення журі, але надає загальне уявлення про реакцію критики.
Кінокартина «Тоні Ердманн» ще у вигляді заявки стала несподіванкою, адже саме її оргкомітет вперше у числі трьох «жіночих робіт» відібрав для показу в «основному конкурсі». До 2016 року Каннському фестивалю тривалий час закидали «гендерну нерівність» через низьку участь у кінозмаганнях режисерів жіночої статі. І ось цього року Марен Аде випала честь розвіяти чоловічу упередженість. «Тоні Ердманн», показ якого відбувся минулої суботи, 14 травня, це фільм про батька, що жартома влаштовує засідки доньці, вважаючи, що та втратила почуття гумору. Рейтинг картини випереджає інші, набравши майже 4 бали, у той час як іншим фільмам-претендентам на Золоту пальмову гілку, кінокритики накинули трохи більше 2 балів.
Думку колег-кінокритиків поділяють фахівці з інших спеціалізованих видань, французьких Le Film і Positif та американського Hollywood Reporter. «Це фільм, який може сподобатися багатьом глядачам, тому що він про цікаве універсальне. Фільм смішний, але водночас має дуже сильний фінальний сюжет, ну і зрештою стосунки між батьками і дітьми, а у більш загальному плані, це висновок того, що ми зробили зі свого життя», - зауважив кінокритик Positif Філіп Рує.
Другим фільмом-фаворитом експерти назвали філософську трагікомедіу про водія автобуса Патерсона, який живе в місті Патерсон штату Нью-Джерсі (США) від американського режисера Джима Джармуша. Напередодні після ранкового показу картина набрала 3,5 балів, впевнено посівши друге місце. «Прекрасний поетичний сюрприз фестивалю», - написало про «Патерсон» впливове видання Le Figaro. «Фільм є величезним ентузіазмом щоденної поезії», - зауважив тижневик Tеlеrama. «Ми у захваті», - пише Guardian.
На третьому місці в рейтингу Каннського фестивалю опинилася тригодинна сімейна драма «Сьєрра Невада» (Sieranevada, Румунія-Франція-Боснія-Герцеговина-Хорватія-Македонія), режисера з Румунії Крісті Пую. Картина, показ якої відбувся на другий день кінофестивалю, 12 травня, також привернула увагу критиків і глядачів. «Крісті Пую завжди знімає з розмахом», - пише Tеlеrama, у той час як французький тижневик L'Express відзначив «зухвалість постановки «Сьєрра Невади».
Можливо черговий день кінозмагань у Каннах принесе нові імена фаворитів, але ще напередодні про трійку «первачків» прихильно говорили критики, глядачі та дистриб'ютори.