Кіносерпень: Сучасники Христа, Пеле, небезпечні кравчині та зло на боці добра
Український кіноглядач зможе переглянути фільми Девіда Ейра, Педро Альмодовара,Тимура Бекмамбетова
В останній місяць літа заціпеніння міжсезоння розганятимуть масштабні блокбастери і «незалежні» драми, дія яких розгортається і в близькому майбутньому, і в біблійні часи, і в сонячній Бразилії, і в запиленій Австралії. А тим, хто жити не може без фестивалів, доведеться вирушити до Черкас.
З 4 серпня
Загін самогубців / Suicide Squad
Відомий своїми безкомпромісно жорсткими кримінальними і військовими драмами сценарист і режисер Девід Ейр вперше у своїй кар'єрі постановником виступив масштабної екранізації серії коміксів.
Мальовані історії про «Загін самогубців», команду небезпечних злочинців, набраних урядом у місцях ув'язнення для виконання самовбивчо ризикованих операцій, вперше були опубліковані видавництвом-мейджором DC Comics у 1959 році. Таким чином, цей комікс став одним з перших зразків гостросюжетних творів про лиходіїв, які борються проти інших лиходіїв, що дозволяло аудиторії реалізовувати підсвідомий потяг до «темної сторони», симпатизуючи негативним персонажам, які виконують функції позитивних. Можливо, найвідомішим втіленням такого сюжету став фільм Роберта Олдрича «Брудна дюжина» 1967 року про засуджених до смерті і довічного ув'язнення військових, які в ході Другої світової погоджуються брати участь у секретній і смертельно небезпечній місії в обмін на звільнення. За словами Ейра, саме картина Олдрича стала для нього натхненням у роботі над кіноверсією «Загону самогубців».
Про сюжет стрічки практично нічого не відомо, повідомляється лише, що фільм буде насичений посиланнями на інші екранізації серій DC Comics, зокрема, в одному з епізодів на екрані з'явиться Бетмен у виконанні Бена Аффлека.
Пеле: Народження легенди / Pele: Birth of a Legend
Невгамовні пристрасті, які сколихнув недавній чемпіонат Європи, роблять особливо актуальним появу картини про людину, яка завдяки своєму незрівнянному дару давно переступив межі національної гордості й одномоментних тріумфів та став світовим надбанням, одним із символів футболу. При цьому додаткову увагу молодих шанувальників спорту до особистості Пеле може привернути та обставина, що саме його гол у чвертьфіналі чемпіонату світу в 1958 році поклав, аж до Євро-2016, межу міжнародній експансії нинішніх улюбленців публіки, валлійської збірної.
Картина стала ігровим дебютом Майкла і Джеффрі Цимбалістів, які раніше знімали документальні картини про зірок спорту, а також про соціальні проблеми Латинської Америки - теми, які сплелися в єдине ціле в цій стрічці про хлопця з провінційного бразильського містечка. Фільм зосереджений на ранніх роках його кар'єри, на житті юнака з бідної робітничої родини, його непрості взаємини з батьком, його захоплення грою, яка поступово стає для нього професією, способом життя та її змістом, а також можливістю подолати обмеження, що накладаються класовою приналежністю.
Сам Пеле залишився вельми задоволений акторами-дебютантами, які втілили його образ у різному віці, пророкуючи їм успіхи як в кіно, так і у футболі, і благословив стрічку Цимбалістів, з'явившись в ній в епізодичній ролі.
З 11 серпня
Джульєтта / Julieta
Новий фільм Педро Альмодовара, присвячений звичній для нього теми взаємин матері і дочки, українська прем'єра якого відбулася на нещодавньому Одеському кінофестивалі.
Помста от кутюр / The Dressmaker
Стрічка австралійської постановниці Джослін Мурхаус, в оригіналі називається просто «Кравчиня», постає цікавим міксом жанрів вестерну і нуару. Головна героїня повертається до рідного містечка, яке залишила ще в дитинстві, обвинувачена у вбивстві, і намагається своїм талантом створювати елегантні і оригінальні вбрання, подібних до яких ніхто не бачив у тутешній глибинці, завоювати симпатії мешканців містечка. Ці жителі являють собою щось на кшталт кунсткамери вад і психічних відхилень, при цьому вважаючи себе за взірець доброчесності (що робить їх дуже схожими з жителями трієрівського "Догвілля" ). Захоплені сукнями цієї гості з минулого, вони аж ніяк не поспішають переглянути ставлення до неї, а також довідатися про забуті і приховувані подробиці трагічної історії, що стала початком всіх неприємностей.
Треба визнати, що картину Мурхаус, удостоєну більше десятка нагород національних і міжнародних оглядів, дещо псує бурлескна тональність, наполегливі, далеко не завжди вдалі і, в кінцевому рахунку, виснажливі спроби авторів висміяти різні прояви людської ницості. Разом із тим, фільм запам'ятовується вишуканим і похмурим візуальним рядом і виразним зображенням протистояння особистості та комуни, що її відкинула.
Серед переваг стрічки варто згадати і акторське виконання, в першу чергу роботу Кейт Вінслет, котра зіграла головну роль, та Джуді Дейвіс, яка втілила образ її напівбожевільної матері.
З 18 серпня
Бен-Гур / Ben-Hur
Поставлений Тимуром Бекмамбетовим фільм є не стільки черговою екранізацією знаменитого роману Лью Воллеса (четвертою за рахунком, якщо не рахувати телевізійні та анімаційні версії), скільки ремейком найвідомішоїз кіноадаптацій - картини Вільяма Вайлера 1959 року, чи не найбільш прославленого звернення до жанру «пеплум», лауреата одинадцяти «Оскарів». Постановник дилогії про «Дозори», який спеціалізується швидше на видовищах, аніж хлібі, має намір перевершити своїх попередників, звично видавши на-гора потік екшн-сцен, приправлених комп'ютерними спецефектами, цього разу в декораціях Стародавнього Риму.
Сюжетні обриси картини цілком відповідають першоджерелу. Вельможного єврея Юду Бен-Гура в результаті доносу його друга дитинства, який намагається заслужити прихильність римської влади, відправляють рабом на галери. Герой чекає на зручний випадок позбутися ланцюгів та повернутися, щоб врятувати близьких і зустріти товариша-лиходія.
Поки ж прикутий до весла герой палає жагою помсти, молодий тесля з Галілеї починає Своє служіння, якому судилося змінити історію світу - і життя самого Бен-Гура.
Фестивалі місяця
Із 19 до 21 серпня в Черкасах відбудеться Перший фестиваль українського короткометражного кіно «КіноШот», одне з найамбітніших заходів останніх років, покликаних формувати кінопроцес у містах, раніше не позначених на фестивальній карті країни. Стрижнем «КіноШота» стане конкурсний показ українських робіт. Також будуть представлені різні позаконкурсні програми, що включають найпомітніші вітчизняні короткометражні картини, пройдуть майстер-класи і лекторії.
Більшість показів відбудуться просто неба в парку «Долина Троянд».
Розклад заходів скоро з'явиться на ФБ-сторінці фестивалю.
Олександр Гусєв. Київ.