Кіножовтень: карпатський Роберт Патрік, роздвоєний Вілл Сміт, звинувачений Вуді Аллен
Глядач зустріне старих героїв коміксів, повоює з татаро-монголами, помандрує на плоту з двома вигнанцями
Фільми жовтневого репертуару сповнені захоплюючих пригод і при цьому дозволяють аудиторії дізнатися чимало нового про навколишній світ і про те, що таїться в наших власних серцях.
З 3 ЖОВТНЯ
Джокер / Joker
Нове прочитання образу найхаризматичнішого суперзлодія всесвіту ДіСі пропонує передісторію героя, сором'язливого холостяка, який без особливого успіху заробляє вуличними виступами, доглядає за прикутою до ліжка матір'ю і мріє про славу стендап-коміка. Раз у раз стаючи жертвою насмішок і побоїв, він видається одним з найбеззахисніших, безневинних мешканців злих вулиць Готема, поки одного разу у нього не уривається терпець.
Фільм, прикрашений чудовим виконанням Гоакіна Фенікса, нагадує про те, що покірність принижених і ображених завжди тимчасова, що безкарність сильних світу цього, у якій вони самі так впевнені, – ілюзорна, а також свідчить про готовність народних мас визнати найкривавіший і найбезглуздіший злочин героїчним актом справедливості.
Несподівано для твору, присвяченого героєві коміксу, «Джокер» став володарем «Золотого лева» Венеціанського МКФ.
З 10 ЖОВТНЯ
Захар Беркут
Ранній твір Івана Франка, пригодницький роман з псевдоісторичним антуражем, вперше був перенесений на екрани ще у 1929-му році, втім, німий фільм Йосипа Рони нині відомий лише історикам кіно. Більш популярна кіноадаптація, поставлена Леонідом Осикою, вийшла у 1971-му. Нова версія стала одним з найдорожчих фільмів за історію України – його бюджет склав 113,5 млн гривень, включно з виділеними Держкіно 30 млн. За постановку взявся режисер «Хайтарми» та «Кіборгів» Ахтем Сєітаблаєв, при цьому фільм стане, очевидно, не цілком звичним зверненням до класичного твору національної літератури. Участь американської команди (більшість ролей зіграли американські та британські актори, з яких упізнаваністю в широких колах може похвалитися лише Роберт Патрік, який зіграв головну роль, співрежисером Сеітаблаєва виступив Джон Вінн) змушує припустити, що фільм стане орієнтованим на міжнародну аудиторію фентезі зі слов'янськими мотивами.
Хай там як, фабула цілком відповідає літературному першоджерелу – монголи, змітаючи все на своєму шляху, зустрічають шалений опір мешканців Карпат, яким, втім, доведеться зіткнутися не лише з могутністю іноземних загарбників, але й зі зрадою одноплемінників.
Двійник / Gemini Man
Енг Лі, автор настільки різноманітних творів (чи багато хто розпізнає режисерський почерк творця «Почуття й чутливість» у «Тигр підкрадається, дракон ховається»?), виступив постановником фільму про оперативника спецслужб (Вілл Сміт), який протягом багатьох років сумлінно знищував ворогів батьківщини – і який одного разу виявляє, що сам став об'єктом полювання для вбивці, посланого, очевидно, його власним керівництвом. Найгіршим є те, що супротивник виявляється ним самим, точніше, його молодою версією, виведеною у генних лабораторіях.
Бойовик про урядового кілера, який у буквальному сенсі вступив у протистояння з самим собою, був задуманий ще у 1997-му році, коли його режисурою мав зайнятися Тоні Скотт, однак тоді проект був заморожений через недосконалість технологій, покликаних «роздвоїти» героя. Сценарій 20-річної давності був переписаний Дейвідом Беніоффом, якого знають як одного з головних авторів «Гри престолів».
З 17 ЖОВТНЯ
Дощовий день в Нью-Йорку / A Rainy Day in New York
Новий фільм Вуді Аллена присвячений спробам юної пари подолати спокуси, які загрожують їм розлукою. Молодий чоловік (Тімоті Шаломе) бере участь у зйомках короткометражної стрічки разом з досить привабливою жінкою, а його кохана (Ель Феннінг) бере інтерв'ю у поважного, але все ще дуже чуйного до жіночої чарівності класика кінематографу.
Фільм мав вийти на екрани ще рік тому, але через неприємності, коли у зв'язку з рухом #МеТоо знову спливла історія про спроби прийомної доньки Вуді Аллена і Міа Ферроу звинуватити його в сексуальних домаганнях, його вихід відклали. Хоча ці твердження залишилися без переконливих доказів, деякі виконавці публічно розкаялися у роботі над фільмом Аллена, а відповідальна за прокат компанія відмовилася від релізу.
Арахісовий сокіл / The Peanut Butter Falcon
Трагікомедія молодих режисерів Тайлера Нілсона та Майкла Шварца стала одним з найуспішніших незалежних американських фільмів сезону. Фільм розповідає про юнака, який страждає на синдром Дауна, і молодого злодія - двох вигнанців, які відправилися в подорож на плоту, сподіваючись пристати до більш щасливих берегів, або ж, у будь-якому разі, втекти від туги свого звичного оточення. Критики називають цю суміш роуд- і бадді-муві сучасною версією «Пригод Гекльберрі Фінна».
Фільм отримав призи на престижних фестивалях незалежного кіно і заробив значні як для фільмів подібного жанру 17,5 мільйона доларів.
Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго
Дебют у повному метрі Надії Парфан – документалістки, яка добре відома фестивальним завсідникам за короткометражними стрічками, присвячений будням водопровідників і диспетчерів, а також мешканців квартир, чия опалювальна система виходить з ладу і не піддається ремонту. Розповідь постає уособленням вітчизняного сьогодення з соціально-економічним занепадом і безправ'ям – і самовідданими зусиллями простих громадян полегшити долю своїх ближніх.
Виразно представлені непоказні реалії нашої повсякденності розбавлені комічною, зворушливою і жалюгідною лінією спроб профспілкового керівника залучати працівників підприємства до виступів аматорського хору, продовжуючи традиції радянських гуртків творчої самодіяльності.
ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ
З 3-го жовтня в столичному кінотеатрі "Жовтень" – фактично останньому пристанищі фестивального кіно після загибелі "України", "Кінопанорами" і "Києва", стартує фестиваль голландського кіно Flyin' Dutch. Фільмом-відкриттям стане стрічка Йеннеса де Мола «Знайди цю тупу маленьку сучку і кинь її в річку» – жорстке і дотепне кіно про важких підлітків. Також у програмі фестивалю – документальна стрічка Майолейна Бунстра «Диво маленького принца» про перекладачів великого твору Антуана де Сент-Екзюпері фламандською, трагікомедія про сімейні та любовні перипетії «Пристрасне бажання» Саскії Дізінг, вишуканий експериментальний фільм «Сходження» Фіони Тан, присвячений творчості великих художників від Хокусая до Ван Гога, і добірка короткометражних робіт культової анімаційної студії Job, Joris&Marieke.
Окрім Києва, фестиваль з 17-го жовтня відбудеться у Львові в кінотеатрі «Кінопалац».
Детальний опис розміщено на ФБ-сторінці фестивалю.
З 10-го жовтня у «Жовтні» відбудеться відкриття 25-го фестивалю «Нове німецьке кіно», в рамках якого будуть представлені п'ять стрічок. «Гундерманн» одного з провідних німецьких режисерів Андреаса Дрезена є ігровою інтерпретацією драматичної біографії доволі популярного в Східній Німеччині рок-музиканта Герхарда Гундермана. «Золота рукавичка» іншого іменитого постановника Фатіха Акіна – похмурий трилер, заснований на реальних подіях, про серійного вбивцю, який орудував у 70-х роках в Гамбурзі. «У моїй кімнаті» Ульріха Келера розповідає про пересічного героя нашого часу, молодого фрілансера без сім'ї і певних нахилів, який одного разу виявляє, що залишився останньою людиною на планеті. «Дух Баухауза» Нільса Больбрінкера і Томаса Тільша присвячений культурному впливу ключового архітектурного стилю сучасності. «Робота без авторства» Флоріана Хенкеля фон Доннерсмарка, прославленого стрічкою «Життя інших», отримала номінацію на «Оскар» у категорії «Кращий фільм іноземною мовою». Вона присвячена біографії видатного художника Герхарда Ріхтера, над життям і творчістю якого тяжіють випробування, перенесені у дитинстві, що пройшло у роки Третього Рейху.
Окрім Києва, фестиваль пройде у Маріуполі, Одесі, Дніпрі, Львові, Харкові та Чернівцях.
Один із найцікавіших заходів року – Третій фестиваль «Київський тиждень критики» – відбудеться у «Жовтні» з 24-го по 30-е жовтня. Провідні кінокритики країни - Дарина Бадьйор, Станіслав Бітюцький, Ганна Дацюк та Сергій Ксаверов - представлять найкращі фестивальні фільми останнього сезону, перлини української класики та програму «Новий Голлівуд», яка складається з шедеврів американського кіно 1960-70-х: «Апокаліпсис сьогодні» Френсіса Форда Копполи, «Таксист» Мартіна Скорсезе, «Довге прощання» Роберта Олтмана, «Американські графіті» Джорджа Лукаса, «Керрі» Брайана де Пальми, «Безтурботний наїзник» Денніса Гоппера.
у рамках фестивалю відбудеться вручення національної премії кінокритиків «Кіноколо» – найпрестижнішої нагороди українського кіно, а також відбудеться показ фільму-переможця.
Опис фільмів та розклад показів скоро будуть доступні на сайті фестивалю.
Олександр Гусєв. Київ