Стартапи, пітчинги і не тільки: Ткаченко розповів про плани розвивати креативні хаби

У Міністерстві культури та інформаційної політики планують вкладати інвестиції у посилення інфраструктури креативних індустрій.

Про це у Фейсбуці поінформував глава МКІП Олександр Ткаченко, передає Укрінформ. 

Він нагадав, що нещодавно у співпраці з Київською школою економіки і за підтримки USAID Ukraine МКІП презентувало економічне дослідження креативних індустрій, і що серед основних відкриттів було те, що збільшення капіталу в секторах креативних індустрій на 1 грн призводить до збільшення загального ВВП на 1,9-2,2 грн.

«Це набагато більше, ніж коли виділяти кошти просто на споживання. Далі плануємо інвестувати у посилення інфраструктури креативних індустрій. У планах міністерства – розробка моделі креативних хабів, привабливих для містян не лише завдяки сучасному наповненню (від 3D-принтерів до ліцензійного софту), а й через програмну складову», - повідомив очільник МКІП.

Читайте також: Креативні індустрії: Ткаченко розповів про 11 програм МКІП

За словами Ткаченка, у міністерстві вже визначають міста, де будуть реалізовані пілотні проєкти.

«На базі хабів функціонуватимуть програми менторства та інкубації креативних стартапів, інвестиційні пітчинги, навчання, тренінги тощо. Все для того, щоб у регіонах створювався конкурентоспроможний локальний креативний продукт», - уточнив міністр.

На його думку, креативні хаби – це концентрація творчості, цифрових технологій і хард-інфраструктури, і їх впровадження потребує спільних дій з Міністерством цифрової трансформації України, а також - Міністерством розвитку громад та територій України та злагодженої співпраці з місцевою владою і приватним сектором.

Ткаченко окремо зазначив, що в українських містах - Києві, Львові, Дніпрі, Одесі, Івано-Франківську – є багато потужних креативних хабів, водночас зауваживши, що під цим словом ховаються коворкінги без змістовного творчого наповнення, «що насправді не має бути так».

Читайте також: Креативні індустрії: Ткаченко розповів, які проблеми викрила пандемія

За словами міністра, команда МКІП під креативними хабами розуміє центри тяжіння для локального креативного бізнесу, «це місця, де розвиваються підприємці у сфері креативних індустрій: удосконалюють компетентності, підвищують рівень свого продукту і спроможність свого бізнесу; і від розуміння вже перейшли до дій».

Ткаченко пояснив також, що курс на створення креативних хабів зафіксовано в Національній економічній стратегії 2030, Державній стратегії регіонального розвитку до 2027 року, Указі Президента України.

«У 60-х Велика Реставрація та креативні хаби по всій країні допомогли тогочасному міністру культури Франції Андре Мальро підняти вагу французької культури на рівень, завдяки якому її авторитет і сьогодні – беззаперечний. А українська культура, переконаний, не поступається будь-якій іншій. Тож не боїмося імплементувати на державному рівні тренди – не лише модні, а й сталі, змістовні й засновані на даних», - зазначив очільник міністерства.

Читайте також: Олександр Ткаченко, міністр культури та інформаційної політики

Як повідомлялося, 11 березня у МКІП поінформували, що на замовлення та у співпраці з Міністерством культури та інформаційної політики України, за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Київська школа економіки підготувала дослідження про вплив креативних індустрій на розвиток економіки.