Держава має залучити дизайнерів до культурної дипломатії – співзасновниця Ukrainian Fashion Week
Українські дизайнери мають бути долучені до культурної дипломатії.
На цьому наголосила на всеукраїнському форумі «Україна 30. Імідж України» співзасновниця Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Я не відчуваю, що є сенс говорити про успіхи українських дизайнерів, тому що мені здається, що державі це нецікаво. Мені здається, що це цікаво суспільству, бо за останній місяць я дала більше десятка інтерв’ю про роль Fashion в 30-річній історії Незалежної України. Ми говоримо про квоти для українських музикантів, про підтримку кіно, книговидавців, але ми не можемо нічого розказати про те, як держава пишається і підтримує успіхи українських дизайнерів у світі, які безумовно є», - сказала Данилевська.
Вона зауважила, що якщо інші держави купують простори на виставках для своїх дизайнерів, фінансують шоуруми, створюють події в рамках Тижнів моди або компенсують дизайнерам участь у Тижнях моди, то кожен успіх українського дизайнера – як Руслана Багінського в Парижі чи Світлани Бевзи в Нью-Йорку – це їхня особиста справа. І так не має бути.
«Кожна продана дизайнером річ, на якій написано, що вона зроблена в Україні, - це вже момент культурної дипломатії. Це вже можливість людям від Нью-Йорка до Токіо зрозуміти, що є країна, де роблять класний, креативний і якісний продукт. Цей продукт уже є, нам треба його підтримати. І треба більше говорити про нього як всередині країни, так і поза нею. Я кажу про те, що ми не встигаємо підтримувати те, що вже є. Ми втрачаємо час, який дуже важливий, тому що в цей час інші держави посилюють свій вплив, в тому числі і шляхом культурної дипломатії. Моя промова – про необхідність діалогу, бажання його пришвидшити і зробити більш конструктивним», - підкреслила Данилевська.
Водночас вона зазначила, що 2022 року Ukrainian Fashion Week матиме ювілей – 25-річчя – і її турбує питання, як відбуватимуться масштабні проєкти з нагоди цієї події без державної підтримки. А також додала, що цьогоріч вони не знайшли фінансування міжнародного конкурсу молодих дизайнерів, тож змушені були повідомити потенційних учасників у 15 європейських країнах про його скасування.