Ірина Данилевська, співзасновниця та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week
Люди дізнаються про нашу країну і тому, що купують пальто чи сукню з биркою «Made in Ukraine»
Мода – термін, настільки простий і звичний кожному, що ми навіть не замислюємося про його історичну глибину. Вона виникла в давні періоди культурного розвитку людства й досі підкорює не лише наш зовнішній вигляд (вбрання, зачіска, аксесуари), а й суцільно позначається на всьому, що нас оточує (архітектура, інтер'єри, меблі, посуд, тканини, марки автомобілів тощо). А ще, вона глобально впливає на наш спосіб життя та манери поведінки. Чи варто вже згадувати, що в усі часи існували «модні» письменники, поети, актори, музиканти, а також книги, дієти, кольори, ліки та навіть види спорту!
Вона примхлива, суперечлива і непередбачувана, але має закономірності розвитку та завжди передбачає взаємозв'язок новаторства і наслідування зразкам.
Мода є предметом культурологічних досліджень і, що надзвичайно важливо, способом символізації соціальних змін у суспільстві. Саме про це я й поговорила з Іриною Данилевською, співзасновницею та головою оргкомітету Ukrainian Fashion Week, головою Експертного комітету Ukrainian Fashion Council, головою оркомітету Всеукраїнського конкурсу молодих дизайнерів одягу «Погляд у майбутнє» та співзасновницею премії Best Fashion Awards.
- Пані Ірино, нещодавно пройшла 12-та церемонія нагородження переможців премії Best Fashion Awards, де було обрано кращих із кращих у 10 номінаціях. Шість із цих номінацій – більш професійні й існують уже 12 років (з моменту заснування премії), а 4 – ви започаткували цьогоріч.
Почнемо з номінації «Відкриття року» («The Discovery of the Year»). У ній перемогла відома в українській фешн-спільноті людина - Юлія Пеліпас. Чому вибір експертів упав саме на неї та її бренд Bettter?
- Бренд Bettter – надзвичайно цікавий, тому що Юлія Пеліпас сповідує зовсім інший підхід до моди в принципі. Юлія тривалий час працювала фешн-директором Vogue Ukraine і прекрасно знає, як функціонує мода. Вона зрозуміла, що один зі шляхів мінімального навантаження на екологію (а звинувачення в цьому часто закидають у бік фешн-індустрії, мовляв, продукується занадто багато речей, котрі потім треба якось утилізувати) – це започаткування етичного бренду. Талановита дизайнерка переробляє старі речі і шиє з них нові – перетворює одяг, який був у вжитку, на колекції, якими захоплюється світ.
ЯКЩО В ФІЛОСОФІЇ МОЛОДОГО БРЕНДУ ЗАКЛАДЕНО ІДЕЮ СВІДОМОЇ МОДИ І СВІДОМОГО ВИРОБНИЦТВА, ВІН БУДЕ БІЛЬШ ЗАТРЕБУВАНИЙ
- Якщо вона стала «відкриттям», то це була її перша колекція?
- Ні, не перша. В номінації «Відкриття року» – ніколи не буває «перших колекцій». Так, це має бути молодий бренд, який працює на ринку не так давно, але експерти мають повірити в те, що це не «режисер одного фільму», коли в дизайнера вийшла одна вдала колекція – і все (посміхається).
Дуже цінно, що Премія демонструє актуальність тих чи інших тенденцій індустрії – вручивши Bettter цю премію, експерти показали, що вони не просто підтримують новий бренд обдарованої людини, а підтримують sustainable fashion.
Перемога Bettter засвідчила важливу тенденцію – якщо в філософії молодого бренду закладено ідею свідомої моди, свідомого виробництва, він буде оцінюватися вище.
- Можете назвати, хто ще з українських брендів дотримується концепції sustainability в своїй роботі?
- Дуже багато. Серед них – і бренд DZHUS, і бренд KSENIASCHNAIDER, REVICLO by Markova, і молодий бренд дизайнера Юлії Пастушної, яка мені надзвичайно подобається тим, що працює з таким цікавим сегментом, як переробка корпоративного одягу. Це робочий одяг великих корпорацій, який прийнято утилізувати, коли людина звільняється з роботи. А Юлія каже: «Ні, давайте думати, як його використовувати далі. Можна ж, наприклад, не друкувати на ньому корпоративний логотип, а вшивати шеврон, зрізавши який – можна віддати одяг іншим». Зазвичай, це хороші речі – корпорації піклуються про своїх співробітників і шиють для них якісну форму.
- Тобто, крім того, що премія Best Fashion Awards визначає лідерів індустрії, вона показує ще й тенденції, важливі для української та світової моди?
- Так, і це не менш важливо! Те, що молодий бренд, який сповідує етичну моду, переміг – це ніби заклик: «Люди, робіть так! Створюйте етичні речі! Не створюйте щось швидке чи неякісне. Експертам Премії BFA важливий не тільки дизайн». І це дуже круто.
МИ ЖИВЕМО В КРАЇНІ, ДЕ ПОНАД 53 ВІДСОТКИ НАСЕЛЕННЯ – ЖІНКИ, І ВАЖЛИВО ПРОДОВЖУВАТИ СТВОРЮВАТИ РОБОЧІ МІСЦЯ, ЗАЛИШАЮЧИ ВИРОБНИЦТВО ДИЗАЙНЕРСЬКОГО ОДЯГУ В УКРАЇНІ
- А скільки років, як в Україні з’явився sustainable fashion?
- В Україні це вже дуже давно з’явилось! Насправді я жартую, що ми підтримували свідому моду, коли ще слово «sustainability» не було в ужитку. Раніше ми говорили про апсайклінг, ресайклінг... Ми робили на Ukrainian Fashion Week окремі корнери та презентації колекцій Ясі Хоменко, Ксенії Шнайдер та інших брендів-піонерів цього руху.
Поняття sustainable fashion – набагато ширше. Воно включає в себе не лише екологічність, дбайливе ставлення для природних та людських ресурсів, переробку старого, переробку відходів для створення нових матеріалів, а й етичне ставлення до своїх співробітників, етичне ставлення до різних спільнот в тому числі, інклюзивність моди в найширшому розумінні. І ще дуже важливо, що в поняття sustainability входить підтримка локального виробництва, а для України це більш ніж актуально. Ми живемо в країні, де 53,7 відсотка населення – жінки, і для нас важливо залишати фешн-виробництво в Україні, тому що це красиві «правильні» робочі місця для них.
Принцип використання ручної праці теж є складовою системи sustainable fashion, і це для України теж дуже актуально.
Наша країна береже традиції, ми вміємо багато чого робити руками – нас бабусі вчать, нас у школі вчать – ми всі щось вишиваємо, в’яжемо, плетемо з бісеру. Не кожна країна у світі має збережені до цього часу традиції! Є країни, які давно їх утратили – наприклад, Нідерланди, де зараз триває 15-річна програма з відновлення втрачених народних ремесел.
- От вам і актуальність локального виробництва!
- Так, а вони це просто віддали, пішли за інноваціями, а потім озирнулися – і зрозуміли, що в країні вже ніхто не робить ці знамениті дерев’яні черевички. Тому нам треба цінувати і берегти те, що маємо. І робити його актуальним.
ДИЗАЙНЕРИ НЕ ПРОСТО ЗБЕРІГАЮТЬ ТРАДИЦІЙНІ РЕМЕСЛА, ВОНИ ЇХ ОСУЧАСНЮЮТЬ, РОБЛЯТЬ МОДНИМИ
- Тому у вас і з’явилася нова номінація, яка вручається за збереження традицій ручної праці, що так і називається «Збереження традицій ручної праці» («Saving Traditions of Artisanal Craft»)?
- Так, але дизайнери роблять навіть більше – вони не просто зберігають традиції, вони їх осучаснюють, роблять модними! А зробити традиції модними – це значить зробити їх такими, що є бажаними для людей. Тоді їх цінують, ну, і купують.
Цю премію отримав бренд «GUNIA Project», який створили Наталя Каменська й Марія Гаврилюк. Бренд абсолютно унікальний за своєю філософією – вони роблять і витинанки, і вишивку, й активно працюють з керамікою, розписують її, наносять на неї образи зі старовинних ікон – у них усе настільки філігранно сплетено, що зберігаючи традиції, вони створюють хороший вартісний продукт. Продукт, що приносить любов, повагу і розуміння наших традицій в спільноту людей, яким прийшов вже час показати, що не треба дивитися тільки на закордонне, треба дивитися і на своє – мати в своєму щоденному вжитку ці прекрасні українські тарілки, чашки, підсвічники. І дівчата це зробили!
Вони зробили це настільки модним, що президент України, вручаючи подарунок Папі Римському, дарував йому виріб саме від «GUNIA Project»!
- У контексті осучаснення мені згадався показ колекції хусток «Матуся» з принтами Батьківщини-матері, що відбувся на Ukrainian Fashion Week минулої осені. Художниця Zinaida поєднала в ній і прадавні українські символи, і національні архетипи, й культурні мистецькі коди, і, звісно, фешн.
- Тому що Зінаїда – це художниця, яка знає, що таке фешн! Вона дуже добре розуміє, як популяризувати мистецтво, як досягти того, аби більше людей ознайомилися з ним, і цим розвинули свій смак, а розвивати смак та підвищувати естетичний рівень сприйняття широкого загалу – дуже важливо.
НА ЖАЛЬ, РАДЯНСЬКІ ЧАСИ АБСОЛЮТНО ВБИЛИ ТРАДИЦІЮ ЧОЛОВІКІВ ГАРНО ОДЯГАТИСЯ
- Поговорили про нову номінацію, а тепер – до традиційних – «Найкращий дизайнер чоловічого одягу» («The Best Menswear Designer»), у якій переміг бренд «KSENIASCHNAIDER» – Ксенія Шнайдер та Антон Шнайдер. Чи так стрімко розвивається в Україні чоловіча мода, як хотілось би?
- Це теж до традицій: на жаль, радянські часи абсолютно зруйнували традиції чоловіків гарно одягатися. Дуже багато років вони вважали, що їхній одяг – це спортивний костюм – на дивані лежати, і класичний костюм «піджак-брюки» – на роботу ходити. У них не було нагальної потреби в жодному іншому вбранні, тому в нас так важко просувається українська чоловіча мода… Але вона просувається, і вже з’явилися бренди, які виробляють модні чоловічі куртки, чоловічий трикотаж, одяг для пікніка, красивий сasual-одяг, урочистий одяг – смокінги з метеликами, так що процес іде.
- Потихеньку привчаєте їх бути модними?
- Ми їх уже 25 років привчаємо, але вони привчаються трохи повільніше, аніж жінки (сміється).
Безумовно, всі номінації стимулюють дизайнерів працювати у своєму сегменті, але «чоловіча мода» – це премія, яку ми вручаємо весь час, а чотири нових премії – більш широкі та глобальні, й виникли зараз, тому що ми хотіли б привернути увагу до цілих напрямків і тенденцій, що з’являються у fashion-спільноті.
ВИПУСКНИКИ ХАРКІВСЬКОЇ UFEG (ПРИВАТНА ОСВІТНЯ ІНСТИТУЦІЯ) МИНУЛОГО РОКУ ПОКАЗАЛИ ФРАГМЕНТИ ОДЯГУ, ВИРОЩЕНІ З МІЦЕЛІЮ
- І номінація «Кращі модні інновації» («The Best Fashion Innovation») саме така, а бренд «Finch», заснований Катериною Бяковою і Максимом Голубом, став її першовідкривачем?
- Інновації в моді – це вкрай важливо. До недавнього часу в українському фешн це були лише поодинокі приклади, і ми не могли робити окрему номінацію, оскільки не було з кого вибирати. А зараз на Ukrainian Fashion Week у вересні було більше 10 молодих дизайнерів, які зробили колекції в 3D, колекції, що існують за допомогою технологій віртуальної реальності (VR), діджитальні колекції, які дозволяють приміряти цифровий одяг на себе. Це вже тенденція і ми говоримо абсолютно свідомо, що можемо обирати найкращих. І найкращий з них сьогодні – це бренд FINCH.
КАТЯ СІЛЬЧЕНКО НІКОЛИ НЕ БОЯЛАСЯ БУТИ ОБЛИЧЧЯМ ВЛАСНОГО БРЕНДУ, А ЦЕ ТЕЖ ВАЖЛИВО
- Найкращим дизайнером жіночого одягу стала Катя Сільченко, її бренд «the COAT» здобув перемогу в номінації «The Best Womenswear Designer». Цікаво, що вона не з самого початку була дизайнером і ми її знаємо ще як чемпіонку України з бальних танців, вона майстер спорту. Їй довелося перевчитися? Наскільки профільна освіта вважлива для людини, яка вирішила стати дизайнером?
- Профільна освіта дуже важлива, без цього ти не зможеш працювати. І Катя дуже багато вчилась паралельно з тим, як робила свій бренд. Зараз про неї не можна сказати, що вона не має профільної освіти.
Є бренди, в яких засновник не має профільної освіти, але залучає для створення колекцій інших дизайнерів або дизайнерську групу.
- Зараз у світі пожвавилася тенденція, що власні колекції створюють люди від шоу-бізнесу – відомі співаки, актори. Це варто сприймати як моду на моду? Чи все ж, якщо бажання є, то вони можуть згодом утвердитися у фешн?
- Фешн – це ж бізнес. Тут справа не лише в бажанні, а й у тому, як це твоє бажання співвідноситься з твоїми реальними успіхами. Дизайнери по-різному вибудовують маркетинговий шлях свого бренду, а перед цим – його філософію. У Каті Сільченко дуже «чиста», щира і зрозуміла філософія, вона прийшла з красивого спорту – бальних танців. Вона хотіла бачити жінок красивими і розуміла, в чому їм буде зручно та комфортно.
Катя ніколи не боялася бути обличчям власного бренду, а це теж було важливо для його просування. Звісно, це не обов’язково і є багато успішних дизайнерів, які залишаються за лаштунками. Але в ситуації з «the COAT» – його засновниця Катя Сільченко і є жінка цього бренду – динамічна, активна, яка працює в бізнесі, має сім’ю, хоче бути красивою, не боїться привертати увагу на вулиці, але ніколи не «кричить» про це. Її щирість у ставленні до клієнта, фактично, реалізована в одному меседжі: «я сама це ношу», тобто, «я сама гарант того, що це зручно, красиво, комфортно, модно».
НОСИТИ КАПЕЛЮШКИ РУСЛАНА БАГІНСЬКОГО – ЦЕ БАЖАННЯ ВСІХ МОДНИХ ДІВЧАТ СВІТУ
- У номінації «Прорив року» («The Breakthrough of the Year») переміг Руслан Багінський – дизайнер головних уборів. І тут знову хочеться згадати про втрачені традиції – ми розучилися носити капелюшки!
- Так, ця традиція втратилася, але RUSLAN BAGINSKIY – це роль особистості в історії (посміхається). Одна людина може змінити все. Носити капелюшки бренду – це бажання всіх модних дівчат. Весь світ їх носить! RUSLAN BAGINSKIY – це бренд, який переконав увесь світ, що носити капелюшки – модно.
- Я читала, що у його капелюшок вбирається навіть Мадонна! Як йому це вдалося?
- І Мадонна, й багато інших топових зірок: Белла Хадід, Джиджи Хадід, Жанель Моне, Кайя Гербер, Кортні Кардашьян. Безліч світових і українських зірок мають його капелюшки і прагнуть їх носити, бо це престижно й модно. Це унікальна історія про хлопця зі Львова, який з другом, співзасновником бренду Петром Ясинським, створив бренд, відомий на весь світ, маючи інвестицію від бабусі у 150 доларів – про це обов’язково буде написано в підручниках з маркетингу.
Є ще одна дуже важлива складова у рішенні експертів, які обрали переможцем номінації «Прорив року» саме Руслана Багінського: безліч людей у світі тепер знають про Україну, тому що носять капелюхи бренду! Його бренд робить кроки, які є важливими не лише для розвитку RUSLAN BAGINSKIY, а й для репутації української фешн-індустрії в світі.
ДЛЯ БРЕНДУ ВАЖЛИВО НЕ СТІЛЬКИ СТАТИ ПЕРЕМОЖЦЕМ, СКІЛЬКИ СТАТИ НОМІНАНТОМ BFA, ПОТРАПИТИ В ТОП НАЙКРАЩИХ
- RUSLAN BAGINSKIY вже не вперше отримав премію «Прорив року», тобто обмежень немає, людина може кілька років поспіль отримувати перемогу в одній номінації?
- Тільки «відкриттям» можна бути лише один раз, всі інші номінації – можна отримувати нескінченну кількість разів. Колись Віктор Анісімов тричі поспіль отримав премію як «Кращий дизайнер чоловічого одягу», а потім Саша Каневський – чотири рази поспіль отримав ту саму премію. І якось Анісімов каже: «Ну, тепер уже ніхто не має сумнівів, що це чесна премія, тому що це ж тупо – три рази одному й тому самому бренду вручати нагороду!». Я йому й кажу: «Це не так дивно, як ти думаєш, наприклад, Пол Сміт колись п’ять разів поспіль отримував відзнаку British Fashion Council, як кращий дизайнер чоловічого одягу. Якщо ти кращий, то ти кращий, нічого не поробиш!».
Але я вважаю, що для бренду важливо не стільки стати переможцем, скільки стати номінантом, потрапити в топ найкращих.
- Скільки всього експертів, які визначають переможців Best Fashion Awards?
- У 2021 році їх було 27. Ну, не так, як в Оскарі, там їх зараз майже 10 тисяч (сміється). Серед наших експертів завжди є представники фешн-медіа (головні редактори, фешн-редактори), інфлюенсери, чия точка зору важлива, також серед експертів представники рітейлу – ЦУМ, Helen Marlen Group, є кілька стилістів – це люди, які працюють з усіма дизайнерами, вони одягають у колекції зірок, моделей для зйомок для глянцевих журналів чи сайтів.
ЯКЩО БРЕНД ЩОСЬ РОБИТЬ ДЛЯ ЛЮДЕЙ, НЕСЕ СОЦІАЛЬНУ МІСІЮ – ЕКСПЕРТИ ЗАВЖДИ ЦЕ ОЦІНЯТЬ
- Попри те, що капелюх теж аксесуар, у номінації «Кращий дизайнер аксесуарів» («The Best Accessories Designer») переміг бренг «Guzema Fine Jewelry» Валерії Гуземи.
- (Сміється) Руслан Багінський чотири рази був найкращим дизайнером аксесуарів України, якщо ви на це натякаєте! Це перший раз за останні чотири роки, коли йому не вручили цю премію.
Цього року – Валерія Гузема – найкращий дизайнер аксесуарів. Вона створює ювелірні прикраси, робить неймовірно витончені речі. Дуже приємно, що такий «делікатний» дизайн отримав високу оцінку.
Я думаю (не як співзасновник премії, а як експерт), що на її перемогу сильно вплинули дві речі: по-перше, її цікаві колаборації. Це завжди новий поштовх для бренду й у плані творчості, й у плані інформаційного приводу.
Другий момент, який вплинув – те, що бренд Guzema Fine Jewelry соціально-відповідальний.
У Валерії є свій благодійний фонд «Guzema Foundation», вона підтримує Чернігівську обласну дитячу лікарню, також її фонд узяв під опіку трьох дітей з інвалідністю. Це – важливо, і якщо бренд щось робить для людей, несе соціальну місію – експерти це відзначають.
- У вас же є окрема номінація за соціальну відповідальність – «Social Responsibility Award»?
- Так, і в ній премію отримав бренд FROLOV (дизайнер Іван Фролов). Для того, аби Церемонія була динамічною, ми змушені були обмежитися тільки трьома номінантами в цій категорії, показати тих, хто набрав найбільше голосів, але, ви розумієте, українські дизайнери надзвичайно відповідальні члени суспільства. Насправді, цей список набагато довший.
ЩОРОКУ З’ЯВЛЯЄТЬСЯ БАГАТО НОВИХ ДИЗАЙНЕРІВ, АЛЕ НЕ ВСІ ВОНИ ОБИРАЮТЬ ШЛЯХ ПУБЛІЧНОСТІ
- У номінації «Підтримка молодих дизайнерів» («The Support of Emerging Designers») премію отримала Лілія Літковська – бренд «LITKOVSKAYA». Як часто українська фешн-спільнота поповнюється яскравими талановитими дизайнерами?
- Лілія Літковська – дуже талановитий дизайнер, яка багато разів була названа «Найкращим дизайнером жіночого одягу», отримувала різноманітні фешн-премії, вона вже кілька сезонів показується в графіку Паризького тижня моди. Не так давно Лілія створила власну приватну школу, де навчає молодих дизайнерів і допомагає їхньому становленню – от, саме за це їй вручили премію.
А щодо того, скільки нових імен з’являється на рік – складно сказати, тому що дизайнери працюють по-різному. Є початківці, які з’являються й одразу опиняються на видноті, беруть участь у нашому загальнонаціональному конкурсі молодих дизайнерів одягу «Погляд у майбутнє» або беруть участь у «Нових іменах» під час Ukrainian Fashion Week. Їх бачать фахівці, про них пишуть медіа, тому їх, звісно, більше знають.
А є багато таких, які обирають інший шлях: вони створюють колекції, шиють чудові речі, продають їх online, стають популярними в соцмережах.
Щороку в Україні з’являється багато нових дизайнерів, але не всі вони обирають шлях публічності й не всі обирають шлях створення власної торгової марки. Дехто йде працювати в кіно, стилістами, ілюстраторами.
Є молодь, яка йде працювати у великі бренди на позицію, наприклад, 2-го дизайнера або дизайнера певної лінії. Вони теж цікаві й поповнюють наші лави, але працюють і створюють колекції не під власним брендом.
- Тож постійний рух і розвиток української фешн-індустрії – як колись почався, так і триває та набирає обертів?
- Так. Уже 25 років. Точніше, наступний рік – рік 25-річчя Ukrainian Fashion Week.
МЕНІ ХОТІЛОСЯ БИ, ЩОБ БІЛЬШЕ УКРАЇНЦІВ ПИШАЛИСЯ ТИМ, ЩО В УКРАЇНІ Є ТАКА ПРЕКРАСНА СФЕРА, ЯК МОДА
- Оскільки мода є самодостатнім естетичним феноменом культури, фактично, мода і є культура, а в Україні зараз функціонує така чудова інституція як Український культурний фонд, який підтримує творчі починання у різних напрямках, то чи співпрацюєте ви з ним?
- Ми вважаємо, що Український культурний фонд – це найпрекрасніше, що сталося з українською культурою за роки Незалежності, тому що УКФ – прозора інституція й об’єктивний інструмент підтримки культури з боку держави. Ми навіть долучалися до певних етапів створення УКФ – наша експертиза була залучена в тому, як фонд має функціонувати.
Звичайно, ми всі, як діячі культури, також подаємося з проєктами на гранти УКФ. Був рік, наприклад, коли мода, як сфера, отримала підтримку десятьох проєктів, а був рік, коли були підтримані лиш кілька.
У вересні 2021 року протягом Ukrainian Fashion Week було реалізовано 6 проєктів, які подавалися різними брендами.
Мені дуже шкода, що в цьому році прибрали окремий лот «Мода», який дозволяв розвиватися модній індустрії як інноваційному культурному продукту. Також у лотах Знакові події та Масштабні події – підкреслено, що не підтримується такий культурний продукт, як тиждень моди.
Наступний рік – 25-річчя Ukrainian Fashion Week, і мені дуже подобається формулювання наших партнерів з Великої Британії: «Вау! Ви будете святкувати чверть сторіччя!». Тож ми будемо подавати деякі проєкти, які хотіли б зробити в рамках 25-річчя, фактично, української моди. Це ж не 25 років компанії, це – 25 років цілої креативної галузі! Сподіваюся, що нас підтримають.
- Пані Ірино, я вас щиро вітаю з прийдешньою датою і бажаю, щоб ще довго-довго тривало свято моди і культури, гостями якого ми щороку стаємо навесні й восени. Український тиждень моди – це завжди дуже красиво, вишукано, креативно і яскраво!
- Мені дуже б хотілося, щоб усе більше українців звертали увагу на цю подію, аби розуміти – що зараз є нового в дизайні, як відбуваються модні процеси в цілому. Щоб вони пишалися, що в Україні є така прекрасна сфера, як мода, що вона конкурентоспроможна у світі, й що не лише наше кіно розвивається, не лише наші художники виставляються на найпрестижніших аукціонах, не лише наші співаки потрапляють до світових музичних чартів, а й наші дизайнери є гордістю України.
Уявіть собі, що є люди, які дізнаються про нашу країну тому, що купують пальто чи сукню нашого дизайнера, дивляться на бирку, а там написано «Made in Ukraine». Вони бачать, що це красиво, стильно, якісно, і думають: «О, яка хороша країна є десь далеко, там, напевно, живуть талановиті люди, які вміють робити такий гарний продукт!». У цьому теж є цінність української фешн-індустрії – вона несе в інші країни дуже позитивні враження від нашої країни, що суттєво впливає на репутацію України в світі.
Любов Базів. Київ
Перше фото: Andrew Ivaskiv