У Києві презентували айдентику до 300-річчя Сковороди
У Києві представили офіційну айдентику національної кампанії «Світ Сковороди», підготовлену до 300-річчя від дня народження визначного українського філософа та письменника.
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, презентація відбулася в Музеї Національного університету «Києво-Могилянська академія».
«Сьогодні символічний день, тому що 300 днів нас відділяє від власне самої дати народження Григорія Савича і тому ці 300 днів хотілося б прожити насичено, говорячи, актуалізуючи його спадщину і залучаючи до цього різні спільноти. Недарма ми проводимо цей захід саме в цьому приміщенні... Це Музей історії Національного університету «Києво-Могилянська академія». Власне, він розташований у будинку Галшки Гулевичівни - однієї з найстаріших будівель Подолу, де, власне, ступала нога Григорія Савича. Це в Києві, принаймні на сьогоднішній момент, єдина відома будівля, де він точно знаходився. На першому поверсі в експозиції музею є його екслібрис, коли він підписувався, будучи спудеєм НаУКМА, тому звідси в дуже символічну дату і в дуже символічному місці ми розпочинаємо відлік 300-річчя Сковороди за 300 днів», - зауважила голова Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти Галина Григоренко.
«Ми, наприклад, коли були студентами, то перед тим як розпускати комсомольську організацію ходили до Сковороди і до Шевченка набиратися духу для того, щоб можна було рухатися далі у вільний світ. Тому багато речей, які ми запланували, варто вже сказати зараз, окрім «Світ Сковороди» - айдентики, яка буде в публічному доступі, яку можуть використовувати державні, недержавні установи.., і події, які будуть відбуватися. Серед подій, які ми плануємо, це реставрація місця поховання і власне заповідника в Сковородинівці, там буде кілька зроблено речей: і адміністративний будинок буде відремонтовано, і буде облаштовано парк, буде облаштована експозиція, будуть деякі ініціативи з приводу чергових фонтанів, принаймні, ми проведемо Сковородинівку до тями, так би мовити», - розповів Ткаченко.
Окрім того, за його словами, планується за підтримки УІК видання творів Сковороди та книг, присвячених йому.
«Так само ми сподіваємося, що в Держкіно успішно пройдуть пітчинги фільмів і мультфільмів, присвячених Сковороді. Будуть державні мистецькі заходи в грудні , але ми сподіваємося, що будуть деякі ще й влітку в місцях, які присвячені Сковороді. Власне, Сковорода так багато ходив, що в принципі в багатьох містах будуть події, присвячені Сковороді: в Переяславі, в Харкові і на Полтавщині, тому речей, пов’язаних із Сковородою впродовж року буде надзвичайно багато», - сказав міністр культури та інформаційної політики.
Ткаченко наголосив, що заплановані заходи до 300-річчя з дня народження Сковороди – «це унікальна можливість кожному з нас зануритися в його світ знову і завдяки проєкту «Skovoroda.Today», також стати учасником цих процесів».
Айдентику національного проєкту «Світ Сковороди» розробив переможець мистецького конкурсу МКІП - комунікаційна агенція Postmen у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем.
Як зауважив керівник та засновник комунікаційної агенції Postmen Ярослав Ведмідь, працювати з айдентикою ювілейних років дуже складно, «тому що кожен має якісь уявлення про цю фігуру, про інші фігури ще з школи, кожен бачив цю фігуру на грошовій купюрі і кожному здається, що він щось знає про це».
«І нашим завданням, коли ми працюємо з айдентикою видатних особистостей, знакових особистостей, це знайти ті аспекти, які можуть пробудити новий інтерес в аудиторії, хоча їй може здаватися, що ми все знаємо про цю історію», - сказав Ведмідь.
Він розповів, що перед кожним проєктом в агенції проводять дослідження, тож і перед початком роботи над айдентикою з нагоди 300-річчя Сковороди також вивчали думку суспільства.
«Було опитано близько тисячі українців, і не дивно, що 99% з них кажуть – «Ми знаємо Григорія Савича», і 78% кажуть — читали Григорія Савича», - зазначив Ведмідь.
Він також додав, що близько половини респондентів оцінюють свої знання про Сковороду на трійку і нижче, 75% - на п’ятірку і нижче по десятибальній системі.
«Але що мене надихає, що 91,9% хочуть знати більше. І це, власне, те, чому хочеться присвятити цей рік. Хочеться, щоб Україна більше знала про Савича», - поділився Ведмідь.
Він розповів, що айдентика проєкту «Світ Сковороди» побудована навколо ідеї, що «300 років — це шанс поглибити розуміння Григорія Савича і його світів, світу України 18 століття, і ідей 18 століття, його текстів і, власне, його символіки, символів, з якими він працював».
Більше про брендбук проєкту можна дізнатися на сайті МКІП та Держмистецтв, де він доступний для використання державними і приватними ініціативами, що присвячені 300-річчю філософа.
Про 300-денну кампанію до дня народження філософа розповіла також директор консалтингової групи компанії One Philosophy Юлія Гуменяк.
«Ми сьогодні презентуємо проєкт, який став переможцем конкурсу ідей. Проєкт, який стартує зі сторінки в Інстаграмі, де діджиталізований Сковорода буде 300 днів спілкуватися з українцями. Спілкуватися він буде в ролі ментора, наставника, друга, адже його філософія по суті залишається такою ж актуальною, як і у 18 сторіччі. В час, коли наша свобода вкотре під загрозою, нам здається, що такий проєкт знайде особливий відгук в серцях українців, адже шлях до свободи довгий і кожному з нас варто з цією самоідентифікацією, до якої закликає Сковорода, і знайти перш за все внутрішню свободу, яка дасть нам сили, дасть нам стійкість до будь-яких викликів», - розповіла Гуменяк.
Окрім того, з наступного тижня запрацює онлайн платформа www.skovoroda.today, яка матиме вигляд чату зі Сковородою, де кожен користувач матиме змогу поставити йому питання та отримати відповідь.
Як повідомлялося, 4 листопада 2020 року Верховна Рада ухвалила постанову «Про відзначення 300-річчя від дня народження Григорія Савича Сковороди» (№4084),що передбачає урочисте відзначення ювілею на державному рівні.
Григорій Сковорода народився у 1722 році.