Кіночервень: пілоти ВПС, супермедики та кілери-месники
Українські дистриб'юторські компанії та кінотеатри відновлюють прокат за вкрай складних воєнних умов
Коли кожен із кінотеатрів, розташованих на вільній території, може зазнати обстрілу агресорів, а багато найпалкіших кіноманів воює у лавах ЗСУ, стали біженцями, які втратили свій дім або просто лишилися без роботи, і змушені відкласти кінопоходи до кращих часів. Проте ті, хто все-таки має змогу вирушити подивитися кіно на великому екрані, знайдуть фільми, під час яких можна провести час з приємністю та й не без моралі.
З 2 червня
Топ Ган: Меверік / Top Gun: Maverick
Продовження одного з еталонних хітів 80-х (зауважимо, радше у сенсі стилістичної відповідності епосі, ніж високих художніх чеснот) - військової мелодрами 1986 року «Топ Ган» - мав знімати його постановник Тоні Скотт, чия трагічна смерть призвела до першої для цього проєкту затримки. Загалом картина, навіть з огляду на те, що була практично готова вже у 2019 році, коли було вирішено додати кілька ефектних авіасцен, що відсунуло прем'єру на три роки через початок пандемії, стала одним із найвіддаленіших у часі від оригінального фільму сиквелів.
Можна припустити, що зволікання, зрештою, пішло на користь, оскільки картина, де головний герой ще тридцять шість років тому збивав «МіГи» Імперії Зла, саме зараз є достатньо актуальною. Дія фільму Джозефа Косінскі, знайомого аудиторії з науково-фантастичної стрічки "Забуття", розгортається в елітній льотній школі "Топ Ган", де тепер викладає один із найблискучіших її випускників, відомий під позивним Меверік (Том Круз). У найбільш здібному студентові (Майлз Теллер) він із радістю впізнає сина свого найкращого друга, чия драматична загибель має бути пам'ятна найбільш чуйним глядачам.
Фільм, прем'єра якого відбулася на Каннському кінофестивалі, удостоївся похвал не лише глядачів, а й критиків, які відзначили як цікавий сюжет і чудові спецефекти, так і акторське виконання.
З 9 червня
Доктор Стрендж: У мультивсесвіті безумства / Doctor Strange in the Multiverse of Madness
«Кінематографічний всесвіт Marvel» поповнився новим фільмом про Стівена Стренджа (Бенедикт Камбербетч), доктора медицини та магістра містичних наук. Як і в першому фільмі, знятому в 2016 році Скоттом Дерріксоном, доктор Стрендж стоїть на сторожі порталу, через який намагаються проникнути демонічні істоти, які загрожують смертю всьому живому. Його завдання ускладнюється тим, що крім знайомого йому світу, існує безліч альтернативних просторів, куди також рвуться вороги людського роду. І навіть гірше: намагаючись захистити й інші світи, герой виявляє в кожному з них варіант себе самого, причому інші Стренджі часом схильні вступати в бій із ним, а не з його суперниками.
Фільм, постановником якого став Сем Реймі, котрий збагатив жанр ґорору про «Зловісних мерців» і виявився дуже успішним як режисер кінокоміксів («Людина-павук»), зі своїми зборами близько 850 мільйонів доларів наразі є найкасовішою стрічкою. При цьому критики також поставилися до фільму цілком доброзичливо, відзначивши звичне для Реймі вміння створювати гострі мізансцени та почуття гумору, хоча розмноження особин, від яких страждає як головний персонаж, так і сюжет картини, багатьом видалося достатньо втомливим.
Морбіус / Morbius
Інший супергеройський бойовик, що виходить у червні, також поставлено за марвелівськими коміксами, втім, він належить не до «Кінематографічного всесвіту Marvel», а до «Всесвіту Людини-Павука від Sony», хоча ці простори і перетинаються. На щастя, «Морбіус» має цілком самостійний сюжет, що дає змогу не вдаватися до темних матерій марвелівських світів. Отже, Майкл Морбіус (Джаред Лето), видатний учений-медик, у пошуках засобу лікування хвороби крові, від якої страждає сам, вирішує модифікувати людські гени за допомогою генів кажанів-вампірів - і сам опиняється в ролі піддослідного кролика. Результат перевершує найсміливіші очікування, герой не лише позбавляється тяжкої інвалідності, а й набуває надзвичайної сили і спритності. Втім, щоб підтримувати свою життєдіяльність, Морбіусу, виявляється, потрібно харчуватися людською кров'ю, що суперечить клятві Гіппократа.
Цей, вельми похмурий для кінокоміксу фільм, що використовує мотиви готичного хоррору (характерна сцена на кораблі під назвою «Мурнау», вочевидь, на честь автора першої екранізації роману Брема Стокера), отримав досить негативні відгуки критиків, які, втім, віддали належне оригінальності підходу авторів та переконливому виконанню Джареда Лето. Даніель Еспіноса, який поставив фільм, відомий аудиторії головним чином за кримінальним трилером «Номер 44» про пошуки маніяка в СРСР (заборону цього фільму в рф можна назвати головною серед його не надто численних переваг).
З 16 червня
Коханці / Amants
Українська прем'єра стрічки відбулася у рамках фестивалю «Вечори французького кіно».
Флешбек / Memory
У фільмі неодмінного для будь-якого сезону жанру, бойовика з Ліамом Нісоном у ролі захисника юних та безпомічних, чий головний герой спершу не надто відповідає звичному для актора амплуа, здійснюючи вбивства на замовлення мексиканських бандитів. Однак, коли новою мішенню має стати 13-річна дівчинка, у натурі героя прокидається шляхетність, і він вирішує використати свої смертоносні навички на благо суспільству. Полювання за лиходіями ускладнює деменція, що прогресує, тож йому доводиться вдатися до допомоги поліцейських детективів, водночас намагаючись самому не потрапити в їхні руки.
З 30 червня
Елвіс / Elvis
Австралієць Баз Лурман з властивою йому зухвалістю, що дозволила перетворити «Ромео і Джульєтту» на молодіжну кримінальну мелодраму, а видатний американський роман «Великий Гетсбі» - на кінематографічну подобу лас-вегаського нічного шоу, взявся за біографію Короля рок-н-роллу і, зважаючи на відгуки критиків, котрі побували на прем'єрі стрічки на Каннському МКФ, досяг неабиякого успіху. Життя і творчість Елвіса Преслі розкрито у взаєминах видатного музиканта з його менеджером, полковником Томом Паркером, який виявив себе не тільки як чудовий промоутер і організатор, а і як чуйний, уважний наставник, якому до певного часу вдавалося стримувати демонів підопічного, що мучили його.
Головним успіхом фільму називають дует Остіна Батлера, який зіграв головну роль, кому картина може принести зоряний статус, і Тома Хенкса, котрий втілив проникливого антрепренера. Примітно, що найбільш хвалебних відгуків фільм удостоївся від членів родини Преслі, його колишньої дружини Прісцилли, дочки Лайзи Марії та онуки Райлі Кіо, які відзначили точне попадання Батлера в образ і правдиве відтворення стосунків музиканта та Паркера.
Олександр Гусєв, Київ