У Львові відкрили виставку до 120-річчя прем’єри опери «Мадам Баттерфляй»
У Музично-меморіальному музеї Соломії Крушельницької у Львові презентували виставку «Ще раз Баттерфляй» про історію постановки опери Джакомо Пуччіні «Мадам Баттерфляй» та роль української примадонни Соломії Крушельницької у тріумфі цього твору на світових сценах.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Оскільки Музично-меморіальний музей Соломії Крушельницької володіє понад 12 тисячами музейних експонатів, але, звісно, не всі стосуються опери «Мадам Баттерфляй», тому ми ретельно підібрали саме такі, які відкривають її закулісся. Виставка складена з трьох основних блоків, але вони не поділені, а продовжують один одного в міксі. Наша виставка має як документальні матеріали та світлини, так і сучасні твори. Родзинкою є відцифровані ескізи до першої постановки вистави», - розповів науковий співробітник музею, куратор виставки Іван Дудич.
Перед екскурсією Дудич також зазначив, що вже понад 120 років оперу Пуччіні «Мадам Баттерфляй» виконують на найкращих сценах кількох континентів: історія трагічного кохання молодої японки до американського офіцера й сьогодні підкорює мільйони сердець шанувальників музичного мистецтва. Втім всесвітньому тріумфу цієї опери передував провал: у міланському театрі Ла Скала прем’єру «Мадам Баттерфляй» освистали, і нова опера Пуччіні зазнала цілковитого фіаско. Врятувати не тільки кар’єру композитора, але і його викоханий твір, вдалося українській оперній співачці Соломії Крушельницькій. Вона виконала нову редакцію опери на сцені театру Брешії в Італії 28 травня 1904 року, і це сенсаційне виконання назавжди вписало ім’я Крушельницької в історію оперного мистецтва.
Для огляду відвідувачів представили факсиміле з архівів світу, що дадуть змогу зануритися в географію постановок опери та «зіркового» складу; світлини із Соломією Крушельницькою в ролі Чіо-Чіо Сан; її костюм-реконструкція авторства Юлії Піґель (Рута Вітер); театральні ескізи костюмів та сценографії, яка збереглася на унікальних поштових листівках архіву Ricordi (Мілан, Італія); оригінальні японські гравюри Утаґави Кунісади, Кунічіки Тойохари та Тіканобу Тойохари із зображенням Японії кін. ХІХ – поч. ХХ ст.
В експозиції також представлені полотна сучасних авторів Олени Звір, Лесі Рось, Сергія Гая, Наталки Заставної, Анни Атоян, Ніни Резніченко, Наталії Бартків, Ксенії Лозинської, Лесі Квик, Ігоря Щурова, Марії Хом’як, Івана Дудича. Митці черпали натхнення з опери Пуччіні «Мадам Баттерфляй». А відомий меценат та колекціонер Юрій Юров, який є шанувальником опери та таланту Крушельницької, надав для експозиції твори Панаса Титенка та Ірини Проценко. Саме картини з цієї збірки вносять особливий акцент на історії становлення успіху опери Пуччіні «Мадам Баттерфляй» та виняткову роль у ній Крушельницької.
Завершенням екскурсії став концерт за участі солістки Львівської національної опери – народної артистки України Любові Качали та концертмейстерки Мар’яни Самотос.
Упродовж червня в музеї відбудуться лекції та перегляд фільму-опери, присвячені ювілею «Мадам Баттерфляй».
Як повідомляв Укрінформ, у серпні 2023 року на одному з найбільших європейських оперних фестивалів – 69-у Фестивалі Пуччіні (Puccini Festival) у Торре дель Лаго в Італії відбулася презентація виставки про славетну українську оперну співачку Соломію Крушельницьку.