Всеукраїнський театральний фестиваль-премія «GRA» оголосив переможців

Фото

VІ Всеукраїнський театральний Фестиваль-Премія «GRA» оголосив переможців.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

Церемонія нагородження пройшла на камерній сцені ім. С.Данченка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка 2 грудня.

Найкращою драматичною виставою стала – «Вороги. Історія любові» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької).

Найкраща камерна вистава (до 150 глядачів) – «Кортес» (Київський академічний театр «Золоті ворота»).

Найкраща вистава для дітей – «Жираф Монс» (Харківський академічний театр ляльок імені Віктора Афанасьєва).

Найкраща музична вистава у жанрі опери/оперети/мюзиклу - «Тигролови» (Київський національний академічний театр оперети).

Найкраща танцювальна вистава і вистава фізичного театру – «Тіні забутих предків» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької).

Найкраща вистава на перетині театральних жанрів, мистецького синтезу і перформативних форм - «Веселка на Салтівці» (Харківський альтернативний театр «Нафта»).

Читайте також: Театральні аншлаги воєнного часу. Випадковість чи тенденція?

Найкраща вистава-рефлексія на події російсько-української війни – «Доця» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької).

Всеукраїнський театральний фестивалю-премії «GRA» оголосив переможців / Фото надані організаторами

Індивідуальні номінації:

«За найкращу жіночу роль» – нагороджена Соломія Кирилова за роль Доці у виставі «Доця» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької);

«За найкращу чоловічу роль» – Андрій Кравчук за роль у виставі «Клуб «Зневіра» (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки);

«За найкращу режисерську роботу» – Тетяна Губрій за виставу «Кортес» (Київський академічний театр «Золоті ворота»);

«За найкращу сценографію» – Костянтин Зоркін за сценографію до вистави «Жираф Монс» (Харківський академічний театр ляльок імені Віктора Афанасьєва);

«За найкраще хореографічне рішення вистави» – Артем Шошин за хореографію до вистави «Тіні забутих предків» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької);

«За найкраще музичне рішення вистави» – Іван Кондратов та Віктор Кондратов за музику до вистави «Веселка на Салтівці» (Харківський альтернативний театр «Нафта»).

Читайте також: Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені Леся Курбаса у 2025 році

Спеціальний приз журі «За найкращу сучасну п’єсу» отримала Лєна Лягушонкова за п’єсу «Кортес».

Відзнака журі «За краще використання простору для сценічної оповіді»: нагороджена вистава «Дзяди» (Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка).

Як повідомляв Укрінформ, цьогоріч на адресу організатора фестивалю – Національну спілку театральних діячів України – надійшло 85 заявок від 58 театрів із 18 міст України. Експертною радою 6-го Фестивалю-премії, яка складалася з 10 українських фахівців, було сформовано спершу лонгліст з 35 вистав, а потім шортліст з 14 вистав. У фіналі брали участь 13 театральних колективів з 5 міст країни – Київ, Львів, Харків, Одеса та Івано-Франківськ.

Оцінювали фіналістів члени міжнародного журі з 5-ти європейських країн: Ева Баль (Польща) – асоційована професорка факультету польської мови Ягеллонського університету; Йорґен Кнудсен (Норвегія) – дипломований мистецтво- та театрознавець, художній керівник театру Black Box в Осло; Жанін Ортіс (Німеччина) – провідна драматургиня Дюссельдорфського театру Schauspielhaus; Мееліс Ойдсалу (Естонія) – театральний критик та журналіст, головний редактор вебпорталу оборонних новин balticsentinel.eu; Гінріікка Ліндквіст (Фінляндія) – виконавча директорка Nordic Drama Corner.

Головною місією Фестивалю-премії, є формування та зміцнення єдиного українського театрального ком’юніті та визначення провідних тенденцій українського театру. Її формат поєднує конкурсну програму з відкритими показами вистав, створюючи простір для мистецького діалогу між театрами, глядачами та експертами галузі.