У Карпатах завершили найскладніший етап будівництва Бескидського тунелю

Відео

Новий Бескидський тунель удвічі прискорить доставку вантажів до Європи.

Про це міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив під час урочистостей, присвячених завершенню першого етапу будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.

"Тунель має стратегічне значення, адже є частиною п'ятого транспортного коридору від Італії до України. Сьогодні через Бескид здійснюється 60% обсягів перевезень, які йдуть через західний кордон, у тому числі транзитних. Новий тунель проектується під швидкість 60-70 км/год і збільшить пропускну здатність цієї ділянки шляху з 47 до 100 пар поїздів на добу", - наголосив міністр.

Наразі завершено найскладнішу частину робіт - пройдено верхній уступ тунелю. Загалом новий двоколійний тунель замінить існуючий одноколійний, побудований у 1886 році. Він має обмеження по швидкості руху 15-40 км/год і лишається єдиним "вузьким" місцем напрямку Чоп-Львів.

Двоколійний Бескидський тунель - один з наймасштабніших інфраструктурних проектів за часи незалежності України. Загальна вартість будівництва оцінюється майже в 2,2 млрд грн. Проект реалізовується на кредитні кошти, завдяки співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку і Європейським інвестиційним банком. Бюджет першого етапу будівництва склав $39,71 млн кредитних коштів ЄБРР. Триває підготовка документів для вибірки першого траншу в сумі €5 млн з €55 млн загальної суми кредиту від ЄІБ.

Нагадаємо, роботи із будівництва нового Бескидського тунелю почалися 29 жовтня 2013 року. Очікується, що будівельні роботи будуть закінчені у 4 кварталі 2017 року, а перший поїзд поїде новим тунелем у 2 кварталі 2018 року.

Фото: mtu.gov.ua