Войцех Бальчун, керівник "Укрзалізниці"
Я не гратимуся у прокурора
- Пріоритети остаточно визначу з початком роботи у компанії. Знаю, що зараз Укрзалізниця є в дуже складній фінансовій ситуації. Послаблення гривні по відношенню до долара за умови значного боргу завдяки отриманим кредитам у доларах призвело до того, що різко зросли кошти обслуговування цього боргу. Це означатиме, що з початком роботи у компанії я змушений буду переглянути деякі плани. Стратегія дій фірми готуватиметься, але треба опанувати поточну ситуацію, оскільки компанія входить у період відпусток, коли спостерігається збільшене зацікавлення у послугах перевезення, люди їдуть відпочивати, а тому треба мати справний транспортний парк. Викликів насправді дуже багато, а момент початку роботи для мене є складним. На початку роботи я змушений буду спиратися на нинішні кадри компанії, а процес їх вивчення і перевірки займе трохи часу.
- Чи ви вже сформували свою команду?
- Попередньо так. Вона не дуже велика, оскільки я весь час повторюю - для мене основним завданням є пошук людей для команди серед українців. Я отримую багато СV...
- А ви вже оголошували якийсь конкурс на посади в Укрзалізниці?
- Ні, я ще не маю на це жодних повноважень.
- Але ж СV людей вже отримуєте?
Намагаюся взяти топ-менеджерів, людей зі значним досвідом і хорошим багажем знань для настільки складного виклику.
- Люди мені просто їх висилають, я їх переглядаю. Не відповідаю їм, оскільки отримую настільки велику кількість електронних листів, що фізично не у змозі всім відповісти. Натомість, відкладаю СV, які мене зацікавили. В Україні є багато добре освічених людей, які переконані, що можна зробити щось добре для цієї компанії. У цьому напрямі будуть зміни, але вони розпочнуться лише після того, як я познайомлюся з нинішніми кадрами, побачу з ким можна працювати, хто бажатиме працювати на користь позитивних змін, а хто протидіятиме цьому.
ДОЛАННЯ КОРУПЦІЇ НЕ СОКИРОЮ, А СИСТЕМНИМИ ЗМІНАМИ
- Ви вже визначилися з "польською" командою в Укрзалізниці?
- Йдеться про кількох осіб, прізвища яких поки ще завчасно називати. Але це відомі особи з бізнес-середовища, залізничної сфери. Я намагаюся взяти топ-менеджерів, людей зі значним досвідом і хорошим багажем знань для настільки складного виклику.
- Ви вже визначилися, які кроки ви вживатимете для протидії корупції на залізниці?
Простір до корупційних дій має значно зменшуватися, і це є основним завданням
- Це є одним із завдань, яке я отримав від українського уряду. Натомість, я вже говорив вам у попередньому інтерв'ю, що не гратимуся у прокурора, а намагатимуся створити фундамент під добре організовану компанію, яка діятиме у відповідності до певних відкритих процедур. Саме ці процедури викликатимуть зміни. Якщо я почну бігати з сокирою і кидатимуся на кожний випадок (корупції - ред.), то ми не зробимо жодних змін. Нам необхідно здійснювати системні зміни. В результаті ці зміни самі ліквідовуватимуть схильність до корупції, адже ризики будуть дуже високими через серйозні наслідки цих дій. З іншого боку, зміни робитимуть реальними певні процеси. Простір до корупційних дій має значно зменшуватися, і це є основним завданням. Звичайно, що кожний конкретний випадок корупції, який з'являтиметься, перевірятиметься відповідними структурами в компанії, і не лише в ній. Утім, я концентруватимуся на формуванні здорового фундаменту для функціонування фірми у майбутньому.
СХІДНІ КОРЕНІ З ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА
- Чи це правда, що ви маєте українське походження?
- Я поляк, але мої предки походять з території нинішньої України.
- Прізвище Бальчун по звучанню є більше українським ніж польським...
- Так, воно має східне походження, але я ніколи серйозно не вивчав це питання. Прізвище маю від батька, натомість, родина, яка колись проживала в околицях нинішнього Івано-Франківська, є з боку моєї матері.
Юрій Банахевич, Варшава