У КМДА заявили про можливий «колапс» метро через російського кредитора
Російський кредитор має намір зупинити роботу київського метрополітену, заборонивши через суд вчиняти будь-які дії, направлені на використання взятих у лізинг вагонів метро.
Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомив заступник голови Київської міськдержадміністрації Ілля Сагайдак.
"ТОВ «Укррослізинг», яка належить структурам, підконтрольним російському «Внєшекономбанку», звернулось до Господарського суду м. Києва. У своїй позовній заяві підприємство вимагає в примусовому порядку стягнути з КП «Київський метрополітен» заборгованість по договору лізингу, розірвати вищевказаний договір та витребувати майно з чужого незаконного володіння. Це означає, що КП «Київський метрополітен» ризикує зазнати важких фінансових втрат, а кияни можуть взагалі отримати колапс! Сума позовних вимог ТОВ «Укррослізинг» до КП «Київського метрополітену» становить 1 959 466 447,88 грн", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що в результаті позову Господарський суд м. Києва 13 травня 2016 року на підставі заходів по забезпеченню позову виніс ухвалу, в якій заборонив КП «Київському метрополітену» вчиняти будь-які дії, направлені на використання взятих у лізинг вагонів метро.
"Ми вважаємо таке рішення неприпустимим, оскільки це ставить під загрозу функціонування транспортного сполучення міста! Ми нікому не дозволимо зашкодити інтересам міста та киян і вже готуємо документи для зустрічної позовної заяви", - повідомив у цьому зв`язку Сагайдак.
Нагадаємо, у 2009 році Київрада уклала із ТОВ «Укррослізинг» договір на закупівлю 100 вагонів для київського метрополітену. Згідно з цією домовленістю метрополітен отримав за період з 19.03.2010 по 28.02.2013 100 вагонів, 25 одиниць виробництва КВБЗ, 33 одиниці «Вагонмаш» та 42 «Метровагонмаш». Проте сума лізингових платежів з 2009 по 2014 роки за вагони так і не була виплачена в повному обсязі.
Станом на сьогодні сума, що необхідна для повного виконання умов договору складає вже 463 378 882,37 грн. Вона включає в себе предмет лізингу 353 971 543,05 грн та відсотки по платежах – 109 407 339,32 грн.
Водночас, з невідомих причин керівництво метро уклало додаткову угоду 15.10.2009 між КП «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг» на фінансові лізингові послуги (вагони метрополітену) № 3-1, якою змінено визначення лізингового платежу, зокрема, в лізинговий платіж входять суми, скориговані на коефіцієнт коригування. У результаті цієї угоди на теперішній час борг зріс майже втричі (додатково 1 074 456 739,77 грн.).
З метою приведення договірних відносин з ТОВ «Укррослізинг» до вимог чинного законодавства КП «Київський метрополітен» зверталось до Господарського суду м. Києва з позовом до ТОВ «Укррослізинг» про визнання недійсною додаткової угоди до договору на фінансові лізингові послуги.
У свою чергу, правоохоронними органами були порушені відповідні кримінальні провадження, у т.ч. щодо посадових осіб, які підписали цю додаткову угоду.
Проте рішенням Господарського суду м. Києва від 14.06.2011 та постановами Київського апеляційного господарського суду від 26.07.2011, Вищого господарського суду України від 01.11.2011 позовні вимоги, апеляційну та касаційну скарги КП «Київський метрополітен» та апеляційна і касаційна скаргу прокуратури м. Києва залишені без задоволення. А кримінальне провадження щодо посадових осіб КП «Київський метрополітен» було закрите начебто у зв’язку з відсутністю складу злочину.