ProZorro не "просвічує" тендери на корупцію - Нефьодов
Система електронних закупівель ProZorro не може визначати, чи є у тендері корупційна складова, оскільки не існує чітких критеріїв доцільності витрати коштів при держзакупівлях.
Про це на брифінгу в понеділок розповів заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Насправді не існує критеріїв, за якими можна було б сказати, що от та закупівля є правильною, а от та - корупційною, і тому кожну закупівлю, за окремими випадками можна оцінювати дуже суб’єктивно", - сказав Нефьодов.
Урядовець переконаний, що головним чинником, який впливає на витрату коштів при держзакупівлях, є ефективність менджементу в тій чи тій структурі. Окрім цього, за його оцінкою, суттєву роль відіграють навички персоналу проводити тендерні закупівлі, рівень яких у переважній більшості залишає бажати кращого.
"20 тисяч тендерних комітетів, 300 тисяч людей, які беруть у них участь, і більшість - без відповідних навичок", - коментує Нефьодов.
"Функція ProZorro - лише зробити процес закупівель прозорішим", - наголошує урядовець.
Втім, головним чинником, який сприятиме прозорості та ефективності держзакупівель, на думку Нефьодова, має стати контроль громадськості, а також самих учасників торгів.
"При 140 тис. проведених через ProZorro закупівель до нашого органу оскарження допорогових закупівель надійшло лише 500 заяв. Скарг на 10 тис. понадпорогових закупівель в Антимонопольний комітет – лише 200, з яких лише 50 виявились належно оформленими. Учасники торгів мають активніше скаржитися на дискримінації при закупівлях, оскільки наш моніторинг показує, що порушення насправді відбуваються набагато частіше", - каже заступник міністра.