Укрзалізниця "прокладає шлях" до Ірану
Керівництво ПАТ "Укрзалізниця" провело переговори з Залізницею Ісламської Республіки Іран з приводу можливості транспортування товарів з України до Ірану залізничними шляхами.
У результаті перемовин сторони погодилися, що реалізація проекту буде можливою лише після повноцінного запуску Транскаспійського Міжнародного Транспортного Маршруту.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив глава правління "Укрзалізниці" Войцех Балчун.
"Провели переговори з іранськими колегами. Ашурі Хоссейн, член правління Залізниці Ісламської Республіки Іран, відповідальний за міжнародні перевезення, ще раз підтвердив зацікавленість у транспортуванні товарів з України до Ірану. Іранські партнери все-таки називають маршрут, що виходить на Астару. Далі - відома історія про необхідність добудови 160 кілометрів колії або ж використання автомобільного транспорту. У результаті перемовин погодились, що перспективи перевезень між нашими країнами головним чином залежатимуть від повноцінного запуску Транскаспійського Міжнародного Транспортного Маршруту, над яким ми зараз інтенсивно працюємо з колегами з Азербайджану, Грузії, Казахстану. Тоді можна буде говорити про конкретні маршрути, об'єми та тестові потяги", - зазначив Балчун.
Нагадаємо, у липні 2016 року Міністерство інфраструктури України підписало Меморандум про взаєморозуміння з Міністерством шляхів та міського розвитку Ісламської Республіки Іран, який передбачає реалізацію низки проектів у залізничній сфері.
У квітні 2017 року міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що тестовий потяг сполученням Україна-Іран може піти вже влітку 2017 року. Омелян запропонував іранській стороні розглянути можливість транспортування іранської нафти до України, а також перспективи будівництва нафтопереробного заводу на території нашої держави.
Водночас, коментуючи вказану заяву міністра, глава правління "Укрзалізниці" зазначив, що йому нічого не відомо про наміри Мінінфраструктури запустити влітку тестовий поїзд з України до Ірану, і це наразі неможливо зробити через відсутність залізничної інфраструктури.