Україна не мінятиме ширину рейок на старих залізничних коліях - Омелян
Україна не мінятиме ширину рейок на старих залізничних коліях, оскільки вартість такого проекту не окупиться ніколи. Замість цього, будуватимуться нові шляхи для швидкісного сполучення з Європою, з шириною рейок за європейським стандартом.
Про це в інтерв'ю strana.ua заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, коментуючи нещодавнє повідомлення Мінінфраструктури про консультації з французькими фахівцями з приводу адаптації ширини залізничних колій в Україні до європейських стандартів.
"Йдеться не про переробку старих, а про будівництво нових шляхів для високошвидкісних потягів за євростандартом (для зручного сполучення з Європою). Адже високошвидкісна залізниця вимагає окремих рейок - по ній не можуть йти вантажні або звичайні пасажирські потяги, там інша швидкість руху, це небезпечно", - пояснив ідею Міністерства інфраструктури його глава Володимир Омелян.
Омелян також зазначив, що переводити українські шляхи на європейський стандарт розміру - це величезні витрати, які не окупляться ніколи, якщо доведеться разом з цим міняти всі рейки і вагони.
Крім того, українські чиновники мають намір перейняти досвід Франції з використання вагонів із змінною шириною рейок.
За словами Омеляна, якщо переговори з французькими колегами завершаться успішно, їм вдасться запустити на українську залізницю рухливі вагони з колесами, які під час руху автоматично підлаштовуються під українську або європейську ширину шляхів.
"Ці вагони можуть бути як пасажирські, так і вантажні", - зазначив Омелян.
Він підкреслив, що такі вагони вже тестувалися в Україні багато років тому, вони діють у багатьох пострадянських республіках.