"Укравтодор" розробив план боротьби зі смертністю на дорогах
"Укравтодор" розробив план заходів по боротьбі зі смертністю на дорогах, заснований на Стратегії безпеки руху. В Україні побудують 500 кільцевих розв'язок і 1000 наземних переходів.
Про це повідомляє Центр транспортних стратегій.
План включає принципи системи 4E: Engineering (інженерні стандарти: стандарти проектування, будівництва і безпеки на дорогах; стандарти автомобілів); Emergency (порятунок: швидка медична допомога, допомога після аварії); Enforcement (правоохоронний нагляд і контроль: контроль швидкості, контроль вмісту алкоголю в крові водія, контроль технічного стану транспортного засобу, контроль навантаження на дорогу); Education (освіта і навчання: усвідомлення і розуміння ризиків, формування поведінки водіїв, пасажирів, пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів).
В рамках плану "Укравтодор" пропонує побудувати 500 кільцевих розв'язок замість нерегульованих перехресть, оновити технічні стандарти для проектування та будівництва доріг, пише ЦТС. Також передбачається створення 1000 наземних пішохідних переходів, враховуючи острівці безпеки, освітлення, якісні дорожні знаки та розмітку. У тому числі відомство має намір споруджувати надземні і підземні переходи, будувати об'їзні дороги і створювати безпечні перехрестя.
За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, в 2018 році на безпеку на дорогах уряд виділить 1,6 млрд грн, в 2019-му - 2,5 млрд грн. З 2020 року буде виділятися не менше 3,5 млрд грн. "Україна може і повинна скоротити рівень смертності на дорогах мінімум удвічі до 2020 року", - підкреслив Омелян.
За даними Міністерства інфраструктури України, в минулому році на українських дорогах загинуло близько 3,5 тисяч осіб, а 33,5 тисяч були травмовані. Як повідомляє Світовий банк, економічні збитки від ДТП становлять 1,5-2,5% ВВП України, а сукупні річні збитки оцінюються в розмірі 4,5 мільярда доларів.
Нагадаємо, виконуючий обов'язки голови "Укравтодору" Славомір Новак пропонує зменшити максимально допустиму швидкість руху на дорогах у населених пунктах з 60 до 50 кілометрів на годину. З такою ініціативою він виступив під час засідання Кабінету міністрів. "Всі європейські країни згодні в одному, що першочерговим ворогом пішоходів, а також водіїв на дорогах є швидкість. Приходить час, коли потрібно почати говорити про збільшення штрафів за швидкість і зниження швидкості в містах з 60 до 50 кілометрів на годину", - сказав він.