Перевізники Львова “заробили” на смітті 51 мільйон

Втрати на 51,5 млн грн виявили львівські аудитори на перевезенні сміття, яке здійснювало ЛКП «Львівспецкомунтранс».

Про це йдеться у висновку, опублікованому на сайті Західного офісу Держаудитслужби, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Фахівці Західного офісу Держаудитслужби провели ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ЛКП Транспортна фірма «Львівспецкомунтранс», під час якої виявили втрати 47,8 млн грн, та фінансовий аудит діяльності підприємства, яким додатково виявлено втрати фінансових ресурсів на 3,7 млн грн», - йдеться в інформації.

Аудитори виявили зайву виплату іншим підприємствам-перевізникам 32,3 млн грн за вивезення твердих побутових відходів у різні області України. Також підприємства, яким переказано кошти, не проводили діяльності з утилізації та захоронення побутових відходів, не мали відповідних дозволів, полігонів чи інших виробничих потужностей для такої діяльності. Крім того, товарно-транспортні накладні цих перевізників не містять даних щодо пунктів розвантаження побутових відходів.

На потреби самого підприємства чи інших суб’єктів господарювання замість безпосереднього вивезення та утилізації сміття використано 8,1 млн грн бюджетних коштів. Також на 7,4 млн грн завищено обсяги чи вартість виконаних робіт з вивезення побутових відходів. Наприклад, під час перевезення побутових відходів до міста Борислава одне із товариств, крім автомобілів марки MAN, використовувало автомобілі з меншою вантажопідйомністю, що призвело до завищення витрат на перевезення відходів на 4,6 млн грн.

Під час ревізії виявилося, що фінансовий стан підприємства потребує глибшого фінансового аналізу, тому було проведено державний фінансовий аудит діяльності підприємства в ІІІ кварталі цього року.

Читайте також: Львівське сміття підкинули навіть у зоологічний заказник

За результатами аудиту додатково виявлено втрати фінансових ресурсів на 3,7 млн грн та неефективне використання 32,2 млн грн бюджетних коштів. Зокрема, не повністю підтверджено суб’єктами господарювання обсяги перевезених твердих побутових відходів та фактичний кілометраж.

Неналежний контроль за відображенням у подорожніх листах вантажних автомобілів інформації щодо кількості відходів, зібраних сміттєвозами з контейнерних майданчиків м. Львова, призвело до завищення обсягів зібраних та вивезених відходів і до безпідставних витрат 1,3 млн грн на їх захоронення.

Не маючи повного комплекту дозвільної і технічної документації, не зважаючи на спротив територіальної громади мікрорайону Рясне-2 та блокування громадськими активістами приміщення для брикетування відходів, підприємство придбало на умовах фінансового лізингу брикетувальне обладнання вартістю 20,9 млн грн та провело підготовчі роботи для його встановлення на суму 4,7 млн грн.

Розташування об’єкта, пов’язаного з роботами зі сміттям, за обраною адресою неможливе, позаяк перебуває у радіусі 15 кілометрів від злітно-посадкової смуги аеропорту, що є порушенням вимог Повітряного кодексу України (приваблює птахів, які можуть стати причиною авіаційних катастроф та створюють загрозу для повітряного руху). З цього приводу на адресу Львівської міської ради неодноразово зверталася адміністрація аеропорту.

З урахуванням вартості придбаного приміщення для брикетування ТВП (майже 1,6 млн грн) загальна сума неефективного використання коштів становила 27,2 млн грн. Варто додати, що згадане приміщення було придбане підприємством у фізичної особи через 5 днів після того, як цей підприємець сам став його власником. Різниця в ціні становила 1,2 млн грн.

Матеріали ревізії та аудиту передано до Головного управління Національної поліції у Львівській області.

Як повідомляв Укрінформ, кризову ситуацію із вивезенням сміття зі Львова вирішила обласна влада, яка перебрала на себе пошук місць захоронення твердих побутових відходів і турботу щодо їх вивезення за межі обласного центру. Тоді однією з обов`язкових передумов до міської влади була передача під контроль ОДА «Львівспецкомунтрансу».