В Укрзалізниці запідозрили зернотрейдерів у бажанні повернути корупційні схеми
ПАТ "Укрзалізниця" заявляє, що зернотрейдери своїми безпідставними звинуваченнями на адресу залізничників у начебто незабезпеченні вагонами сприяють поверненню корупційних схем.
Про це повідомляє прес-служба Укрзалізниці.
"Зернотрейдери своїми безпідставними звинуваченнями на адресу Укрзалізниці у незабезпеченні вагонами сприяють знищенню автоматизованої системи розподілу вагонів та поверненню корупційних схем", - йдеться у повідомленні.
За інформацією директора з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, упродовж 11 місяців цього року компанія перевезла 33,6 млн тонн вантажів, що на 18,2 % більше, ніж за відповідний період 2016 року, або 20,3 млрд т/км проти 16,7 млрд т/км, що на 21,3% більше. "Обсяги свідчать, що Укрзалізниця перевезла не тільки більше зернових вантажів, а й на довшу відстань. Також обсяги перевезень цього виду вантажів зростали швидшими темпами, ніж робочий парк зерновозів Укрзалізниці. У 2017 року робочий парк вагонів збільшився в середньому за добу на 11,7% або 2 тисячі вагонів. При цьому кількість навантажених в середньому за добу вагонів зросла на 14,7%, що свідчить про підвищення ефективності використання робочого парку вагонів", - зазначив він.
Тому, за словами Рязанцева, встановлення планів необхідних перевезень окремими зернотрейдерами здійснюється з перевищенням реальної потреби в кілька разів. "Такі дії зернотрейдерів викривляють статистику виконання фактичних перевезень до необхідних. Якщо скласти обсяги заявлених до перевезень зернових вантажів, то урожай в країні мав би бути в 2-2,5 рази більшим за фактичний. Безвідповідальні учасники ринку не дають можливості правильно планувати перевізний процес", - підкреслив він.
Рязанцев наголосив, що звинувачення стосовно дискримінації окремих регіонів абсолютно безпідставне, оскільки перевезення у т/км зернових вантажів та продуктів перемолу зросли в усіх регіональних філіях.
В Укрзалізниці повідомили, що максимальне зростання перевезень у порівнянні з 11 місяцями 2016 року зафіксоване на Львівській залізниці – до 567 млн т/км або на 42,8%. Відбулось це в тому числі і за рахунок впровадження маршрутизації та системи автоматичного розподілу вагонів Укрзалізниці.
Додатковим фактором, який може вплинути на задоволення потреб усіх перевізників, може стати ринкове формування вартості перевезень. Реалізація ж пропозицій окремих зернотрейдерів щодо зменшення кількості маршрутних відправок зернових призведе до зменшення ефективності роботи Укрзалізниці, зростання корупційної складової при виконанні економічно нерентабельних перевезень, зменшення експорту та внутрішніх перевезень зернових. У результаті це призведе до падіння валютної виручки експортерів, яка вкрай необхідна для підтримання торгового балансу України та стабільності національної валюти, переконані в Укрзалізниці.
Раніше представники Української зернової асоціації звинуватили Укрзалізницю у неспроможності належно забезпечити транспортування зерна, а відповідно у зриві зовнішньоекономічних поставок та простої суден. Вони також заявили, що Укрзалізниця начебто встановила дискримінаційні вимоги для надання послуг залізничних перевезень для зернових складів (вантажовідправників) та обмежила доступ до ринку залізничних перевезень зерна переважній більшості споживачів, водночас надавши переваги невеликому колу суб'єктів господарювання.