В АМПУ розповіли про найперспективніші інвестпроекти в портах України

Вперше на одному майданчику — Ukrainian Ports Forum-2018 — були представлені найбільш перспективні і готові до реалізації інвестиційні проекти в портах України.

Про це повідомляє прес-служба Адміністрації морських портів України.

«На форумі ми зібрали всіх менеджерів, які курують провідні інвестиційні проекти в портах. В цьому і полягає унікальність нашого заходу — одночасно адресна і масштабна робота з потенційними інвесторами. Найбільш цікаві кейси презентували з детальним описом етапів, термінів реалізації, робіт, які належить виконати і переваг для інвесторів. Це найбільш прикладна частина нашого заходу, максимум конкретики, цифри і проекти, які вже сьогодні чекають своїх інвесторів — приходь і розвивай свій бізнес в українських портах», - прокоментував керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Олег Кудашов, старший фахівець з інвестицій відділу транзакції ДПП Міжнародної фінансової корпорації (МФК), представив два пілотних концесійних проекти — ДП «Херсонський морський торговельний порт» та ДП «Стивідорна компанія «Ольвія». В їх реалізації допомагає МФК і очікується, що вже наприкінці поточного року буде оголошений перший тендер, а сама процедура з вибору концесіонера завершиться в лютому 2019 року.

Олександра Клітіна, керівник групи підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури України, представила проект концесії ДП «Морський торговельний порт «Южний». Проект передбачає будівництво спеціалізованого перевантажувального комплексу навалювальних вантажів і реконструкцію комплексу причалів № 5–8. На даний час проект знаходиться на стадії перед-ТЕО із залученням консультантів EGIS. Наступним етапом планується співпраця з ЄБРР і МФК з підготовки ТЕО концесії.

Ще один інвестиційний проект в порту Южний представив Мартін Меніон, директор американської компанії AECOM в Європі, Близькосхідному регіоні, Індії та Африці. Йдеться про комплекс з переробки і перевалки агропродукції, до складу якого входить зерновий термінал, термінал з перевалки рослинних олій і олійно-екстракційний завод. AECOM розробила ТЕО проекту. Планується, що, крім існуючих, в порту Южний з'явиться ще три причали. Це дозволить здійснювати одночасне навантаження судна рослинною олією і двох суден зерновим дедвейтом 125 тис. тонн, швидкість навантаження 3 тис. тонн на годину на кожне судно. Річна потужність перевалки терміналу при повному розвитку складе 9 млн тонн зернових.

Олександр Олійник, директор ДП «Маріупольський морський торговельний порт», представив проект будівництва спеціалізованого комплексу з перевалки зернових у порту Маріуполь. ДП «ММТП» має намір інвестувати в проект 501,7 млн грн власних коштів. Зараз здійснюється перша черга реалізації проекту силами ДП «Маріупольський морський торговельний порт», яка включає установку 10 силосів ємністю по 5,7 тис. тонн кожен, можливість автомобільного та залізничного розвантаження, установку однієї суднонавантажувальної машини продуктивністю до 1 тис. т/год.

Другу чергу планують реалізувати за рахунок коштів приватного інвестора. Вона включає встановлення приймального технологічного обладнання другого потоку станції розвантаження залізничних вагонів, блоку з 4 оперативних силосів ємністю 2 тис. тонн, 13 силосів для зберігання зерна ємністю 74,1 тис. тонн, зерносушарки, причальної конвеєрної галереї і суднонавантажувальних машин. На другу фазу проекту необхідно 387 млн грн. Потужність комплексу складе 2 млн тонн на рік.

Читайте також: Почав роботу портал для залучення інвестицій у морські порти - АМПУ

На сьогоднішній день проект реалізується спільно з американо-канадською компанією «ABROOK INC» в частині поставки обладнання. За словами президента компанії Михайла Атрошенка, співвідношення ціни, якості і характеристик запропонованого обладнання сприяли перемозі компанії в тендері ДП «ММТП».

Ще один проект в порту Южний представив В'ячеслав Бояльский, директор ТОВ «Компанія ТЕХАГРО». У планах компанії, що володіє ділянкою 82 га на вході в акваторію порту Южний, оновлення та освоєння територій і причального вантажного фронту, створення високоефективного рентабельного універсального перевантажувального комплексу в районі причалу № 38 морського порту «Южний».

Компанія розраховує побудувати три термінали: зерновий потужністю 4,5 млн тонн, контейнерний на 2 млн тонн і термінал для сипучих вантажів на 2–2,5 млн тонн. Загальний кошторис, включаючи витрати на прокладку залізниці і лінії електропередач, складе 198 млн дол. Будівельні роботи планується почати в 2020 році. Зерновий термінал буде здано в 2021 році.

Проект будівництва терміналу в порту Ольвія, який буде спеціалізуватися на перевалці сільськогосподарської продукції, представив Айварас Караліус, виконавчий директор BT Invest Ltd.  На сьогоднішній день завершена перша черга будівництва за проектом, а саме будівництво 4-х силосів ємністю по 6,5 тис. тонн кожен, триває будівництво складу підлогового зберігання. Очікується створення близько 200 робочих місць. Разом з тим, проект відкритий для інвесторів і партнерів. Після реалізації термінал зможе перевалювати до 4 млн тонн вантажів на рік, пропускна спроможність складе 300 вантажних машин і 200 вагонів на добу.

Крім того, на форумі були представлені й інші інвестиційні проекти. Зокрема, проект концесії залізнично-поромного комплексу ДП «МТП «Чорноморськ». Майбутньому інвестору буде переданий комплекс з причалами № 26–18 загальною площею 36,9 га. Річна потужність терміналу становить 4,5 млн тонн в залізничних вагонах, 35 тис. вантажних автомобілів і 25 тис. легкових автомобілів.

Також був представлений проект розвитку пасажирського терміналу Одеського морського вокзалу. Реалізація проекту планується на умовах державно-приватного партнерства (оренда, управління майном). Передбачається передача інвестору пасажирського терміналу Одеського морського вокзалу, в який входить концертно-виставковий зал і центральний зал будівлі терміналу, готель «Одеса», ресторан «Гранд Європа», морська арт-галерея. Пропускна здатність комплексу становить до 1 млн пасажирів на рік.

На презентації проектів були присутні представники міжнародних фінансових організацій, банків, діючі інвестори, власники вантажів і стивідори.