В Україні треба встановити до 150 комплексів зважування в русі - Мінінфраструктури
Загалом в Україні треба встановити 120-150 комплексів зважування в русі (Weight-in-Motion, або WiM), щоб вирішити проблему перевантаження доріг.
Про це кореспонденту Укрінформу повідомили в прес-службі Мінінфраструктури.
«Сумарно, щоб вирішити проблему перевантаження, Україні потрібно близько 120-150 таких систем. Ця інвестиція себе окупить тим, що дороги після ремонту служитимуть в 2-3 рази довше. Однак лише за умови, якщо буде прийнято відповідні законодавчі зміни», - зазначили в прес-службі.
За даними Міністерства, облаштування одного такого майданчика є недешевим. Це складне обладнання, кожен компонент має окрему ціну. «Саме дорожнє електронне обладнання коштує близько 100 тисяч євро за 1 смугу руху. Плюс оптичне та лазерне обладнання, що розміщується над дорогою, сама металева конструкція над дорогою, придорожня вандалостійка шафа з комп'ютерним обладнанням та з сигналізацією, підведення ліній енергопостачання та зв'язку. Орієнтовно для 2-смугової автодороги вартість однієї локації WiM може складати близько півмільйона євро, але ціна залежить від конкретної локації та наявної там інфраструктури. В кожній області слід поставити не менше ніж 4-5 таких систем, а в припортових областях - навіть більше», - пояснили у відомстві.
Міністерство інфраструктури нагадало, що за підтримки ЄБРР розпочинає реалізацію пілотного проекту із застосування інтелектуальної транспортної системи зважування автотранспорту під час руху (Weight-in-Motion, або WiM). Зараз цей тендер відкритий, європейські та українські компанії готують заявки на нього. Інтерес досить високий. Обсяг фінансування пілотного проекту близько 5 млн доларів. Заплановано шість локацій, на 4 з яких системи працюватимуть в обох напрямках руху. «Переможець тендеру має бути визначений у жовтні, початок робіт - листопад. Завершення - навесні наступного року», - зазначили в прес-службі.
У майбутньому, у разі фіксування вантажівкою порушень, система автоматично формуватиме штраф і відправлятиме водієві вказівку зупинитися. Поки що системи працюватимуть в режимі преселекції, що також є поширеною практикою в світі. Система виявлятиме перевантажений автомобіль, розпізнаватиме номерний знак, робитиме фотографію. Ці дані через оптоволоконні канали зв'язку в прямому ефірі передаватимуться у найближчий контрольний пост, на якому працюють співробітники Укртрансбезпеки і стоять стаціонарні або мобільні сертифіковані ваги. «Такі майданчики вже є, місця для пілотного проекту підібрані таким чином, щоб між ними і контрольним пунктом було не менше, ніж 3 хвилини ходу і між ними не було примикань доріг, куди водій може звернути. Коли водій-порушник наближається до контрольного пункту, інспектор зупиняє саме його автомобіль, маючи його фотографію на планшеті і вагові показники. Після цього відбувається стандартна процедура перевірки документів, зважування, документування порушення та накладання санкцій», - пояснили в Мінінфраструктури.
Як повідомляв Укрінформ, 27 липня міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив, що на порталі Світового Банку вже опубліковано оголошення про міжнародний тендер - «Проектування, постачання та встановлення пілотної системи зважування в русі».