Омелян розповів як українські порти ставатимуть прозорішими та ефективнішими
Міністерство інфраструктури має намір поширити на всі підприємства галузі досвід стивідорної компанії «Ольвія» із запровадження системи електронного управління портом e-Port.
Про це міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив на брифінгу.
"Міністерство інфраструктури масштабує по всій морській галузі успішний досвід стивідорної компанії «Ольвія» із запровадження системи електронного управління портом e-Port, що зробить діяльність інших морських портів більш прозорою та ефективною", - сказав міністр.
Він зауважив, що Мінінфраструктури вже 2 роки активно займається цифровізацією морської галузі та максимальною автоматизацією всіх виробничих процесів у портах. З метою створення та запровадження автоматизованих і уніфікованих систем, таких як «єдине морське вікно» та система електронного управління портом е-Port, до роботи були залучені Адміністрація морських портів України, морські порти, державні стивідорні компанії та ПАТ «Укрзалізниця». Система е-Port є державною, перебуває в державному управлінні, і всі прибутки від неї генеруються у державний дохід.
«Враховуючи новизну ідеї про розробку та запровадження системи е-Port, особливості та складнощі у процесі реформування портової галузі, ми вирішили розпочати з пілотного проекту - автоматизувати всю роботу одного конкретного порту. Таким тестовим майданчиком для системи е-Port став порт «Ольвія». І я радий, що спільні зусилля дали дуже гарний результат: на 34,4% прискорилося оформлення вантажів та відповідним чином строки обробки вантажів», - наголосив міністр.
Керівник ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» Руслан Олейник додав, що у рамках реалізації пілотного проекту в порту «Ольвія» створено єдиний інформаційний простір, підвищено доступність інформації для прийняття рішень у реальному часі, забезпечено прозорість процесу роботи та підвищено виконавчу дисципліну.
«Наші наступні кроки - це масштабування успішного прикладу впровадження системи e-Port в усі державні підприємства України морської галузі, а також реалізація новітньої системи е-Port 4.0. Це зробить роботу українських портів більш прозорою та ефективною. Зокрема, порти Миколаїв, Одеса, Южний будуть включені до цього проекту», - наголосив Омелян.
Він повідомив, що для збільшення довіри до операцій в транспортній галузі вже тестується переведення окремих компонентів на технологію blockchain, зокрема, e-Port 4.0, що унеможливить підробку або фальсифікацію відповідних транзакцій.
"І до кінця цього року e-Port буде переведений на цю систему", - запевнив міністр.
Голова Е-Ukraine Єгор Стефанович сформулював перспективи розвитку проекту.
«Далі - підключення до світових цифрових коридорів і екосистем. Це потрібно зробити таким чином, щоб повністю реалізувати потенціал морських портів України і показати іноземним та національним партнерам та інвесторам, що українська транспортна інфраструктура є конкурентоздатною, розвивається у світовому тренді, і в неї вигідно інвестувати», - сказав він.
Міністр інфраструктури також підкреслив, що зусилля міністерства спрямовані на повне осучаснення портової сфери. Йдеться не тільки про цифрові технології, а й про концесію - визнаний світом спосіб зробити порти ефективним бізнесом для держави та партнерів. Тому Міністерство інфраструктури спільно з міжнародними партнерами працює над підготовкою концесійних проектів в українських портах.
Фото: сайт Мінінфраструктури