Претензії металургів щодо нестачі вагонів безпідставні - Укрзалізниця
ПАТ "Укрзалізниця" у 2018 році збільшило перевезення основних номенклатур металургійної продукції на 1,5-14,8% порівняно з минулим роком, хоч і недоотримує доходи через низьку рентабельність цих перевезень.
Про це Укрінформу повідомили в прес-центрі Укрзалізниці з посиланням на директора з економіки і фінансів Андрія Рязанцева.
"У 2018 році Укрзалізниця, як свідчить статистика, збільшила на 1,5-14,8 % порівняно з минулим роком перевезення основних номенклатур металургійної продукції. При цьому товариство через низьку маржинальність перевезень цих видів вантажів зазнає збитків і недоотримує доходи аналогічні тим, які отримує від перевезень вантажів всередині країни. Внаслідок цього державний перевізник фактично змушений дотувати приватний бізнес не менш ніж на 5 млрд грн на рік", - ідеться в повідомленні.
Зокрема, за словами Рязанцева, за 7 місяців цього року порівняно з аналогічним періодом минулого року Укрзалізниця збільшила перевезення залізної руди на 1,7%, кольорової руди - на 6,2%, чорних металів - на 14,8 %, кольорових металів та виробів з них - на 11 %, брухту чорних металів - на 2,1 %.
«Обвинувачення Укрметалургпрому на адресу Укрзалізниці є абсолютно безпідставними, адже, як свідчить статистика, Укрзалізниця нарощує перевезення продукції ГМК. Я вважаю, що такий «вкид» у ЗМІ негативної інформації про діяльність Укрзалізниці з боку металургів пов’язаний, у першу чергу, зі спробами компанії уніфікувати та привести тарифи на перевезення вантажів до економічно обгрунтованих», - зазначив директор з економіки і фінансів.
Він також нагадав, що 35% експортних перевезень залізничним транспортом становить залізна руда, що має від’ємний показник рентабельності та покривається за рахунок інших видів перевезень, зокрема внутрішніх та транзитних.
Окрім цього, підкреслив Рязанцев, державне регулювання цін Укрзалізниці призводить до того, що компанія за свої послуги отримує недостатньо коштів для відновлення своїх основних фондів - локомотивів та інфраструктури.
«Встановлення економічно обгрунтованого тарифу на середньострокову перспективу 3-5 років з індексними параметрами його зміни протягом цього часу - це об’єктивна необхідність, без котрої не буде нічого. Сьогодні певні лобістські групи вкладають значні кошти в те, щоб не допустити цього й далі користуватися послугами УЗ нижче їх рівня окупності. Дотації окремих підприємств і галузей за рахунок проїдання УЗ своїх основних засобів мають припинитись. В іншому випадку країна дійсно може отримати транспортний колапс, але не з вини Укрзалізниці», - наголосив Рязанцев.
Як учора повідомляли ЗМІ з посиланням на президента об'єднання "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, ситуація із залізничними перевезеннями в Україні за липень-серпень критично погіршилася, потрібне термінове втручання Кабінету міністрів. За його словами, найскладніша ситуація на гірничозбагачувальних комбінатах: затовареність складських площ готовою залізорудною продукцією вже 4 рази перевищує нормативи.
Про брак критих залізничних вагонів, що може негативно позначитися на початку виробничого сезону, вчора повідомляли в Асоціації "Укрцукор".
Через відсутність залізничних цистерн для транспортування нафти на початку серпня сталася вимушена зупинка видобутку нафти на 47 свердловинах Луквинського та Гвіздецького родовищ на Надвірнянщині (Івано-Франківська область).