Виробництво літаків з Іраном: м'яч знаходиться на українській частині поля - посол
Відновлення припиненої у 2013 році співпраці з Іраном у сфері літакобудування наразі залежить від того, наскільки активно діятиме у цьому напрямку ДП "Антонов".
Про це заявив в інтерв’ю Укрінформу посол України в Ірані Сергій Бурдиляк.
"На момент мого приїзду іранська сторона не була готова до поновлення навіть діалогу з цього питання. Але вдалося знайти тих, хто будував авіазавод, зустрітися з посадовцями в іранському уряді, з другої спроби організувати візит в Україну дуже впливової в Ірані людини – голови Комісії з національної безпеки та зовнішньої політики парламенту пана Алаеддіна Боруджерді. І через два роки з іранського боку було висловлено згоду на поновлення виробництва", - сказав дипломат.
Він розповів, що коли у 2015 році приїхав до Ірану, співробітництво було не просто на нулі, а в глибокій заморозці.
Бурдиляк нагадав, що в Ірані сталося чотири авіакатастрофи літаків Ан-140, які за українською ліцензією були побудовані на авіазаводі в Ісфахані під назвою IrAN-140-100. В одній з них загинули десятки людей, у тому числі жінки, діти. Причини були різні – людський фактор, був чинник, пов'язаний з деякими комплектуючими. Остання аварія сталася у 2013 році, і тоді президент Ірану прийняв рішення повністю припинити виробництво літаків IrAN-140-100. До цього було побудовано 19 літаків.
"Тобто як посол я своє завдання виконав. Не хочу зараз коментувати позицію людей, пов'язаних з ДП “Антонов”. Очевидно, у них є своє бачення ситуації й свої резони. Але на запитання стосовно “Антонова”, я відповім, що сьогодні м'яч знаходиться на українській частині поля", - акцентував дипломат.