Облік акцизних марок до кінця року перейде в електронний режим
Державна фіскальна служба готується до впровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів.
Про це повідомляється на сайті ДФС.
"Запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у кілька етапів. На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг в процесі замовлення та обліку акцизних марок. Наразі вже проводиться робота для переходу до кінця цього року на електронний документообіг з державним підприємством - виробником акцизних марок в автоматизованому режимі", - зазначили у ДФС.
На наступних етапах будуть вирішуватись питання, пов'язані з подальшим удосконаленням процесу обліку акцизних марок та обігу підакцизних товарів.
Так, у планах ДФС - впровадження електронної акцизної марки, що дозволить значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та тютюнові вироби), унеможливить його тіньовий обіг.
"Крім того, це сприятиме створенню справедливих конкурентних умов для всіх учасників ринку", - йдеться в повідомленні.
Як повідомлялося, Державною фіскальною службою наразі вже реалізовано низку проектів щодо електронізації процесів оподаткування.
Зокрема, платникам надано можливість в режимі 24/7/365 подавати будь-які електронні документи (звітність, податкові накладні, сервісні запити, листи тощо). За 1 секунду в ДФС приймають та обробляють близько 50 електронних документів, за день - від 1,5 млн до 2 млн. Електронним кабінетом платників податків користуються понад 9 млн осіб, з яких 1,2 млн осіб, ідентифікованих у приватній частині, а це - весь активний бізнес.
Найбільш запитуваними серед платників є сервіси онлайн-доступу до особистих даних, доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом, до систем електронного адміністрування ПДВ, реалізації пального, Єдиного реєстру податкових накладних.
Крім сервісів, які надають платникам можливість в повному обсязі реалізувати свої права та обов'язки відповідно до норм чинного законодавства, впроваджено аналітичні сервіси. Це - автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування, розрахунок суми перевищення та результат порівняння даних податкової звітності з податку на додану вартість та Єдиного реєстру податкових накладних, доступ до даних ЄРПН щодо складених платником чи його контрагентами податкових накладних у розрізі статусів (зареєстровано/реєстрацію зупинено/прийнято рішення про реєстрацію/відмова в реєстрації).
Серед нововведень - запровадження системи E-Receipt у тестовому режимі.
Також, як повідомляв Укрінформ, серед планів щодо впровадження електронних сервісів - проект електронного аудиту. Спеціальне програмне забезпечення дасть можливість виявляти переважну частину ризиків у діяльності бізнесу ще до початку перевірки.