Україна отримала додатково 5 мільйонів євро в рамках програми розвитку освіти
Україна отримала окреме вікно для фінансування конкурсів Програми «Еразмус+» у 2019-2020 рр.
Таке рішення було прийнято ЄС за результатами розгляду відповідного звернення України, повідомляє прес-служба Міністерства освіти та науки.
Додаткове фінансування виділено за напрямом Кey Аction (KA)1 «Міжнародна кредитна мобільність» у розмірі 2,5 млн євро, напрямом Кey Аction (KA)2 «Розвиток потенціалу вищої освіти» у розмірі 2 млн євро, а також півмільйона євро - за напрямом Жан Моне.
«Євросоюз пішов нам назустріч і виділив окреме вікно в «Еразмус+». Це зробили на прохання України... Вікно дозволяє мати окремий кошик грошей у межах програми, які йдуть лише для нас. Тобто це дає можливості для фінансування національних проектів у вищій освіті, за які конкуренція буде лише серед ЗВО України, а не серед вишів усієї Європи», – зазначив заступник міністра освіти і науки Юрій Рашкевич.
Він додав, що Україна є однією з найуспішніших країн у сенсі вибраних проектів «Еразмус+» – «Розвиток потенціалу вищої освіти», «Міжнародна кредитна мобільність» та Жан Моне.
«Наприклад, у кредитній мобільності за три роки ми маємо результат – понад 5 тис. студентів та співробітників університетів взяли в ній участь. Окрім цього, Україна є однією з найпопулярніших країн для кредитної мобільності та посідає друге місце серед 131 країни-партнера. Якщо ми повернемося до результатів конкурсу 2018 року, то за програмою «Еразмус+» за напрямом «Розвиток потенціалу вищої освіти» ми вибороли 6 проектів, у середньому 1 млн доларів кожен. Тобто ми говоримо про надзвичайно великі інвестиції, які робить Європейський Союз у розвиток нашого простору вищої освіти як частини європейського простору», – повідомив Рашкевич.
У міністерстві відзначили, що з відкриттям окремого вікна Україна отримала можливість виставити низку пріоритетів до проектів, що фінансуватимуться в межах напряму Кey Аction (KA)2 «Розвиток потенціалу вищої освіти» на 2 млн євро. Основна ціль МОН – визначити ці пріоритети таким чином, щоб вони відповідали потребам тих реформ, які сьогодні тривають у державі. З огляду на це міністерство обрало такі 2 ключові пріоритети:
Пріоритет 1. Освіта дорослих (Lifelong learning)
«Відповідно до Закону «Про освіту» ми маємо розробити альтернативні траєкторії освіти впродовж життя, як-то її неформальні та інформальні види. У зв’язку з цим постає питання організації, забезпечення та реалізації відповідного освітнього процесу, а також можливостей визнання його результатів. У межах цього пріоритету заохочуватимуться проекти, які матимуть додану цінність для законодавчих процесів у сфері освіти дорослих, а також сталий вплив на розбудову системи забезпечення неформальної та інформальної освіти на національному рівні», – пояснив заступник міністра.
Пріоритет 2. Навчання та викладання (Teaching & Learning)
«З огляду на низку освітніх реформ – впровадження інклюзії, підвищення якості вищої освіти, поступову діджиталізацію освіти – нам потрібні фахівці, які зможуть ці зміни втілити. За цим пріоритетом заохочуватимуться саме проекти, які пропонуватимуть оптимальні рішення для розвитку вчительського та викладацького потенціалу», – відзначив Рашкевич.
Також у МОН запросили заклади вищої освіти до участі у новій Програмі Європейського Союзу Еразмус+ на 2019 рік. Докладна інформація щодо оновленого керівництва до програми та інших документів конкурсу доступна на сайті Європейської комісії та на сайті Національного Еразмус+ офісу в Україні.