АМКУ відкрив справу проти трьох мобільних операторів через "спірну абонплату"
Антимонопольний комітет відкрив справу проти ПрАТ "Київстар", ПрАТ "ВФ Україна" і ТОВ "Лайфселл" у зв'язку із встановленням чотиритижневого розрахункового періоду.
Про це повідомила на своїй сторінці у Facebоok державний уповноважений АМКУ Марія Процишен.
"Зважаючи на вищенаведене та спірність питання щодо відповідності принципам добросовісної конкуренції факту встановлення 4-тижневого розрахункового періоду, а також комунікації окремих операторів щодо його запровадження було прийнято рішення про відкриття справ проти компаній Київстар, Водафон Україна та Лайфселл за ознаками порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції", - зазначила Процишен.
За словами державного уповноваженого, у своїх поясненнях оператори мобільного зв'язку заявили, що законодавством розрахунковий період в один місяць встановлений саме щодо абонентної плати і вказали, що в них є інший різновид плати - "плата за пакет послуг", тому таке нормативне обмеження не поширюється щодо їх нових тарифних планів. Так, зокрема, було зазначено, що "поняття плати за послугу має іншу правову природу, ніж абонентна плата".
Проте, як було з'ясовано, в Умовах/Порядку надання телекомунікаційних послуг/Умовах користування мережами мобільного зв'язку кожного з операторів, які вони затверджували своїми внутрішніми наказами, у розділах "Термінологія" згадується саме "Абонентна плата", що не вписується в логіку, описану в поясненнях кожного з операторів.
"Окрім того, окремі оператори навіть у своїй комунікації про запровадження 4-тижневого розрахункового періоду писали напроти платежу - "абонплата", - наголосила Процишен.
Термінологія, встановлена в Умовах/Порядку, свідчить про таке:
Київстар. Пакетний тарифний план - тарифний план, що передбачає наявність абонентної плати. Тарифний план - сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві оператором щодо вартості, умов та обсягу надання певних послуг. Абонентна плата - фіксований платіж, який встановлюється оператором за доступ до мережі та\або до однієї чи декількох послуг та стягується незалежно від факту отримання послуг.
ВФ Україна. Тарифний план - сукупність пропозицій оператора, запропонована абонентові щодо вартості, умов, та обсягу надання певних послуг. Розрахунковий період - один календарний місяць, протягом якого абоненту надається послуга. Початком періоду є момент фактичного підключення абонента або списання абонплати за послугу.
Лайфселл. Вартість пакета послуг – вартість телекомунікаційних послуг, що нараховуються за відповідним пакетом послуг для користування на певний період. Тарифний план – сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві оператором, щодо вартості, умов та обсягу надання певних послуг.
Як повідомлялося, мобільні оператори Київстар і Водафон Україна, як і Лайфселл, у серпні 2018 року заявили про переведення деяких тарифів на чотиритижневий термін надання послуг. Загалом за 12 місяців абонентам тарифних планів з 28-денною тарифікацією доведеться оплатити зв'язок 13 разів.