Закон про залізничний транспорт Рада може ухвалити під кінець року - Омелян
Міністр інфраструктури Володимир Омелян припускає, що Верховна Рада може до кінця 2019 року ухвалити законопроект про залізничний транспорт, який закладає засади конкурентного ринку залізничних перевезень в Україні.
Про це він сказав під час зустрічі з представниками бізнесу в Американській торговельній палаті, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Законопроект про залізничний транспорт може бути проголосований під кінець цього року, як воно буде, ніхто прогнозувати не може... По залізниці пріоритет №1 - запуск приватної тяги і продовження формульного ціноутворення на пальне", - сказав Омелян.
За словами міністра, законопроект передбачає розвиток Укрзалізниці та забезпечення конкуренції у залізничних перевезеннях через паралельну роботу приватних компаній.
Він додав, що пілотний проект із приватними перевізниками планують реалізувати цього року на неприбуткових ділянках залізниці.
Як повідомлялося, у жовтні минулого року Омелян заявляв, що розвиток та зміцнення залізничного транспорту та підвищення його конкурентоспроможності неможливі без його реформування. Він наголошував, що тільки конкуренція на транспорті є раціональною та життєздатною в економічному сенсі.
За словами Омеляна, Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом визначено перелік директив та регламентів, що стосуються залізничного транспорту, які мають бути імплементовані до 2022 року в Україні. Справедлива конкуренція між усіма учасниками ринку, прозорі тарифи на послуги з доступу до інфраструктури, економічна ефективність залізничних перевезень, максимальне використання існуючої інфраструктури - "все це прямі вимоги директив ЄС, які Україна має імплементувати та реалізувати", заявляв міністр.
Водночас 18 жовтня минулого року Верховна Рада відхилила законопроект «Про залізничний транспорт України» №7316.
31 січня цього року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №9512 “Про залізничний транспорт України”, який передбачає створення конкурентного ринку залізничних перевезень. Законопроектом передбачається, що здійснювати перевезення пасажирів і вантажів можуть перевізники будь-яких форм власності, які забезпечують тяговий рухомий склад. При цьому пропонується створити два нових органи, що здійснюватимуть державне управління на конкурентному ринку перевезень: центральний орган виконавчої влади, що здійснює державне регулювання та нагляд у сфері залізничного транспорту, та національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту.
У законопроекті також визначається новий підхід до забезпечення суспільно важливих перевезень, які визначатимуть Кабмін та органи місцевого самоврядування. При цьому суспільно важливі перевезення здійснюються на компенсаційній основі за рахунок державного та місцевих бюджетів, а перевізник обиратиметься на конкурсних засадах.