На світові ринки Україна має виходити з ексклюзивною агропродукцією - експерт

Фото

Україна має хороші шанси виходу на світові і ,зокрема, європейські ринки з ексклюзивною плодово-овочевою продукцією.

Таку думку в розмові з кореспондентом Укрінформу висловив директор компанії AgroConsultingGroup Михайло Сорока на полях найбільшої профільної плодово-ягідної виставки в світі - берлінської FruitLogistica.

«З ексклюзивом ми можемо виходити на зовнішні ринки. Треба займати нішеві ринки з ексклюзивним товаром, для овочевої та фруктової групи, брати товари, які ростуть лише у нас і робити їх конкурентоспроможними. Вступати просто в конкуренцію - дуже складно через відставання якості», - вважає Сорока.

Як приклад, він наводить мелітопольську черешню, якої більше ніде немає в Європі. Або цибулю, з якою і зовсім можна зайняти домінантну позицію в Європі, принаймні, у східній, оскільки Польща, яка раніше поставляла її, значно скоротила площі.

Представив Сорока й унікальний продукт власного виробництва підприємства з Нової Каховки - пігментований карамелізований часник, який повинен, за його словами, з'явитися на ринку наприкінці наступного року. Наразі йде робота щодо обладнання цеху з виробництва в Мелітополі. «Це дуже конкурентоспроможно. Товар має лише один аналог - китайський, а більше його ніхто не виробляє», - каже Сорока. Він визнає, що продукт не зовсім звичний, однак може заслужити популярність тому, що його їдять у світі як відомий з давніх-давен засіб з профілактики раку.

Також у світі практично ніхто не виробляє таку позицію в часнику як «однозубка», тут теж є перспективи.

Основною спеціалізацією компанії був саме часник. «Це ми протоптали йому доріжку в світі, ми вибили 500 тонн квоти в ЄС. Наша компанія - найбільший експортер, минулого року продали майже половину цієї квоти, 200 тонн», - повідомив Сорока.

Читайте також: Порошенко підписав закон про мораторій на землю

Останнім часом «у кошик», проте, додали й інший товар, який в Україні вміють добре робити, причому не тільки на Херсонщині. Тут AgroConsultingGroup виступає вже як трейдингова компанія і представляє партнерів - великих виробників з усієї України, допомагаючи їм просувати свій товар на експорт.

Що стосується внутрішнього ринку, на якому чимало імпортних продуктів, то тут можна досягти успіху з брендом «вітчизняне». Торгові мережі 3-4 роки тому зробили великий крок у цьому напрямку.