Коболєв пояснив, чому Нафтогаз не підпише контракт із Газпромом
НАК "Нафтогаз України" не може погодитися на підписання нового транзитного контракту з російським Газпромом, нову угоду має укласти новий незалежний оператор газотранспортної системи (ГТС).
"Контракт буде не з Нафтогазом, він буде з новим відокремленим від Нафтогазу оператором ГТС. Поки ми від Газпрому почули пропозицію продовжити контракт з Нафтогазом. Ми на це погодитися не можемо, тому що це було б порушенням зобов'язань", - сказав Коболєв.
Він зазначив, що нова компанія, що стане ядром нового оператора ГТС, має бути сформована до кінця другого кварталу 2019 року.
"У ній будуть всі люди і процеси, вона буде працювати і забезпечувати транспортування газу. Вона повинна до кінця року бути виділена з групи НАК "Нафтогаз України" і передана тому, кого визначить уряд як нового власника. Туди ж, в цю компанію, одномоментно має бути передана українська ГТС. І від 1 січня (2020 року — ред.) ця компанія з новим власником і з українською ГТС як все єдине ціле повинні продовжити безперебійну ефективну роботу із транспортування газу територією України", - підкреслив Коболєв.
Новий контракт на транзит газу, додав він, буде припускати бронювання потужностей і чіткі гарантії оплати за заброньовані потужності.
“Європейське регулювання, серед іншого, також вимагає, щоб контракт дозволяв новому оператору повністю покривати всі свої економічно обґрунтовані витрати. З точки зору України як власника української ГТС це дуже важливо і найбільш відповідає нашій позиції як економічній, так і нашим бажанням інтегруватися в Європейський Союз”, - зазначив очільник НАК “Нафтогаз України”.
Голова правління Нафтогазу відзначив, що новому оператору треба надати більш цивілізовані права на управління ГТС, ніж є у Нафтогазу.
“Юридичні підстави, на яких зараз "Нафтогаз" управляє ГТС, – це радянський архаїзм. Це не дозволить залучити західних партнерів, це неефективно з точки зору корпоративного управління, це приводить до всіх тих спотворень і великої кількості фінансових проблем, які зараз переживає "Укртрансгаз", наприклад. Відповідно, ми очікуємо, що зараз мине важкий передвиборчий період, і парламент найближчим часом розгляне необхідне законодавство і проголосує", - сподівається Коболєв.