У Раді готують законопроєкт про виведення ХАЗ на прозору приватизацію

Ексклюзив

Представники підкомітету з питань оборонної промисловості та технічної модернізації Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки напрацьовують законопроєкт про виведення Харківського державного авіаційно-виробничого підприємства на прозору приватизацію.

Про це голова підкомітету, член депутатської фракції політичної партії «Слуга народу» Ігор Копитін повідомив у коментарі кореспонденту Укрінформу.

«У підкомітеті триває робота над проєктом закону про виведення Харківського авіазаводу на прозору приватизацію. Ми вже озвучили цю ідею на засіданні з ДК «Укроборонпром» та Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості. Завершивши цю роботу, винесемо проєкт закону на засідання парламентського Комітету з питань нацбезпеки, оборони та розвідки, а потім — на голосування у сесійну залу. У документі йдеться про списання боргів з підприємства, а також виведення на прозорий конкурс. Хто з інвесторів заявиться та чесно переможе, той і буде керувати та володіти авіазаводом», - сказав Копитін.

Читайте також: У Харкові працівники авіазаводу перекрили дорогу через зарплатні борги

За його словами, законопроєкт обв.язково буде широко обговорений за участі усіх зацікавлених сторін, в тому числі «Укроборонпрому», Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості та інших учасників, які будуть залучені до цього процесу.

При цьому депутат зауважв, що інвестор буде зобов'язаний дотримуватися низки важливих умов. Зокрема, йдеться про збереження основного профілю — виробництво літаків, а також робочих місць.

На переконання парламентарія, нині приватизація ХАЗ є єдиним правильним виходом. Ситуація на авіазаводі є складною, адже вже п’ять років підприємство не випускає літаків і перебуває у складному стані. Державний орган управління «Укроборонпром» досі не знайшов можливостей для виведення заводу з кризи. Численні наради з цього приводу не мають позитивного результату. Тоді як борги по зарплатах ростуть. «Ми на рівні підкомітету неодноразово порушували це питання. Минув понад рік. Ми тоді збиралися, обговорювали, намагалася допомогти вирішити проблему, але поки що результату не досягнено», - сказав Копитін.

Як повідомляв Укрінформ, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків.

У 2012-2020 рр. ХАЗ взагалі не мав державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році. Станом на початок цього року загальна заборгованість підприємства склала 4 млрд грн, у тому числі перед державою – 2 млрд.

У серпні 2020 року на ХАЗі відбулася нарада під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. Глава уряду заявив, що робоча група під керівництвом Уруського напрацює план розвитку авіазаводу. За словами Шмигаля, такий варіант як концесія для виведення підприємства з кризи не розглядається.

4 січня віцепрем"єр-міністр Олег Уруський під час робочої поїздки до Харкова повідомив про підготовку законопроєкту щодо списання заборгованості ХАЗу.

14 квітня заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» з виробництва Ігор Фоменко заявив про те, що для Харківського державного авіаційно-виробничого підприємства шукають інвестора, готового вкласти в програму імпортозаміщення для літака Ан-74 150 млн доларів.

15 квітня біля прохідної ХАЗ відбулася акція з вимогою виплатити зарплатні борги за частину лютого та березень поточного року. Учасники заходу, а це понад 200 осіб, перекрили пішоходний перехід біля заводу. Проїзд було відкрито лише для авто швидкої медичної допомоги та авто з дітьми.