В Укроборонпромі затвердили антикризовий план для Харківського авіазаводу

Фото

Керівник державного концерну «Укроборонпром» Юрій Гусєв затвердив антикризовий план для Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (авіаційний завод, або ХАЗ).

Про це Гусєв повідомив у своєму Фейсбуці, передає Укрінформ.

«Сьогодні, після відповідного доопрацювання, план антикризових заходів мною затверджено. Документ містить чітку дорожню карту та дозволить підприємству покращити фінансово-економічне становище», - написав керівник «Укроборонпрому».

Гусєв наголосив, що для виведення підприємства з довгострокової фінансової кризи на точку беззбитковості «необхідна командна робота та підтримка Кабінету Міністрів України та Верховної Рада України». Він додав, що наразі ведуться активні переговори з українськими та іноземними компаніями щодо залученням інвестицій у ХАЗ.

«Ми на щоденній основі працюємо над отриманням державних контрактів на літаки Ан-74, для чого направили лист-звернення, у тому числі, до голови комітету ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки Олександру Завітневичу з пропозицією вдосконалити механізм укладання договорів про виготовлення авіатехніки за держзамовленням під держгарантії. Це стосується не лише ХДАВПу, а й інших підприємств, що перебувають у важкому фінансовому становищі», - написав Гусєв.

Читайте також: Чистий прибуток Укроборонпрому торік зріс на понад 108%

Він попрохав уряд у найкоротші терміни затвердити відповідний проєкт постанови.

Як повідомляв Укрінформ, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків. Із червня 2015 року ХАЗ, уже в стані банкрутства, увійшов у концерн «Укроборонпром». Включений у список підприємств, що наразі не підлягають приватизації. Основна заборгованість (65%) держпідприємства – понад 2 млрд грн перед держбюджетом – пов’язана з випуском у 2009 році облігацій на 1,6 млрд грн під державні гарантії.

У 2012-2020 рр. ХАЗ узагалі не мав державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році. Станом на початок цього року загальна заборгованість підприємства склала 4 млрд грн, у тому числі перед державою – 2 млрд.

У серпні 2020 року на ХАЗі відбулася нарада під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. Глава уряду заявив, що робоча група під керівництвом віцепрем'єр-міністра Олега Уруського напрацює план розвитку авіазаводу. За словами Шмигаля, такий варіант як концесія для виведення підприємства з кризи не розглядається.

4 січня Уруський під час робочої поїздки до Харкова повідомив про підготовку законопроєкту щодо списання заборгованості ХАЗу.

14 квітня заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» з виробництва Ігор Фоменко заявив про те, що для Харківського державного авіаційно-виробничого підприємства шукають інвестора, готового вкласти в програму імпортозаміщення для літака Ан-74 150 млн доларів.

15 квітня біля прохідної ХАЗ відбулася акція з вимогою виплатити зарплатні борги за частину лютого та березень поточного року. Учасники заходу, а це понад 200 осіб, перекрили пішохідний перехід біля заводу. Проїзд було відкрито лише для авто швидкої медичної допомоги та авто з дітьми.

Загальна заборгованість перед працівниками, за інформацією на 19 квітня, становила 253 млн грн. На підприємстві — понад 1800 працівників.

30 квітня працівникам виплатили зарплату за квітень-травень минулого року (це загалом 9 млн грн із податками).