Проєкт змін до Податкового кодексу потребує серйозного доопрацювання - Разумков
Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков вважає, що законопроєкт "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України" (№5600) потребує серйозного доопрацювання до другого читання.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Апарату ВР.
Разумков наголосив, що хоча він проголосував у першому читанні за цей проєкт, на його думку, документ потребує серйозного доопрацювання до другого читання.
"За цей законопроект проголосувала велика кількість народних депутатів. Але за умови, що він буде якісно доопрацьований до другого читання. Якщо цього не відбудеться, мені здається, результат буде абсолютно іншим на табло", – підкреслив голова парламенту.
За словами Разумкова, до питання оподаткування потрібно підходити виважено.
Він вважає неправильним податковий тиск на бізнес, розширення повноважень податкових органів, що створить йому проблеми.
"Коли ми з одного боку під час коронавірусу допомагаємо бізнесу, наприклад, надаємо по вісім тисяч гривень, а потім намагаємося створити проблеми, це неправильно. Це не означає, що не треба змінювати законодавство. Треба, але потрібно робити це логічно", – сказав Разумков.
За його словами, чимало нарікань на зазначений проєкт закону висловили як народні депутати, так і представники місцевих органів влади та бізнесу.
Голова ВР також повідомив, що відмова від скороченої процедури підготовки до другого читання законопроєкту №5600 стала результатом компромісу, якого дійшли в парламенті, щоб ухвалити його за основу.
"Якщо не було б гарантії, що він не буде ставитися на скорочену процедуру, я не впевнений, що була б достатня кількість голосів для його ухвалення в першому читанні", - зауважив Разумков.
Як повідомляв Укрінформ, 1 липня Верховна Рада 264 голосами підтримала у першому читанні законопроєкт №5600 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень".
Метою законопроєкту є забезпечення збалансованості бюджетних надходжень. Законопроєктом передбачено чимало поправок у частині запобігання «скруткам» і тіньовому обігу сільгосппродукції, нові ставки екологічного податку, звільнення від оподаткування ПДФО громадян та підприємців, котрі користуються державними програмами підтримки «Доступні кредити 5-7-9%» та «Доступна іпотека 7%» тощо.
Зокрема у частині ставок податків пропонується збільшити на 5% ставки акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку (крім ставок за викиди двоокису вуглецю в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти й за розміщення малонебезпечних нетоксичних відходів гірничої промисловості) та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України. Збільшити на 14,5% ставку рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, за спеціальне використання води та лісових ресурсів та змінити підходи до визначення одиниці виміру ставки акцизного податку на пиво (відповідно до міжнародних зобов’язань України). Замість діючої ставки акцизу за 1 л пива пропонують застосовувати ставку за 1 л 100-відсоткового спирту, виходячи з середньозваженої міцності пива за 2019-2020 роки, а також підвищити саму ставку на 5%.
У частині акцизного податку пропонується скасувати пільгу з акцизного податку для постачальників електричної енергії (когенераційної або з відновлювальних джерел) та перенести на виробників та імпортерів обов’язок сплачувати 5-відсотковий акцизний податок з роздрібного продажу тютюнових виробів, який на сьогодні сплачують суб’єкти роздрібної торгівлі.
У частині плати за землю: розширити базу оподаткування за рахунок обкладення земельним податком ділянок, право власності на які не оформлено, але вони фактично використовуються, та скасувати мораторій на індексацію нормативної грошової оцінки для всіх земель, крім сільськогосподарських угідь, яка використовується для розрахунку плати за землю (земель водного фонду – внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ, земель населених пунктів, інших земель несільськогосподарського призначення).
У частині екологічного податку пропонується ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти збільшити в 1,6 разу та передбачити їх підвищення у 8 разів у 2029 році (поступово), підвищити ставки екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО₂) з 10 грн/т до 30 грн/тонну та підвищити ставки екологічного податку за відходи для підприємств гірничої промисловості з 0,49 грн до 1,5 грн/тонну.
У частині ПДФО пропонується звільнити від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), єдиного податку та військового збору, громадян та підприємців, котрі користуються державними програмами підтримки «Доступні кредити 5-7-9%» та «Доступна іпотека 7%».
Представляючи законопроєкт у Раді, міністр фінансів Сергій Марченко запевнив, що зміни до Податкового кодексу не відобразяться на пересічних громадянах та малому бізнесі, який справно платить податки.