У Європі популярні українські меблі, мед та ізоляційна стрічка — торговий представник

У Європейському Союзі попит на українські товари є високим: крім традиційного експорту українських промислових товарів, тут цінуються також меблі, мед і навіть ізоляційна стрічка.

Про це в ефірі телеканалу "Дом" розповів заступник міністра розвитку економіки — Торговий представник України Тарас Качка, передає Укрінформ. 

За його словами, попит на українську продукцію досить високий у всіх країнах ЄС.

"Ми сьогодні аналізували експорт продукції до Німеччини. У нас топова категорія — це промислова продукція, кабельно-дротова продукція, яку використовують у німецькій промисловості, в автопромі", — сказав він.

Качка зазначив, що український бізнес дуже конкурентоспроможний в Німеччині, і товари експортуються у ФРН з усіх регіонів України, навіть географічно віддалених від європейського кордону Донецької й Луганської областей.

Читайте також: Україна готується підписати десятки двосторонніх угод про ЗВТ – Тарас Качка

"Якщо ми підемо навіть на рівень малого бізнесу, в східні регіони. Вони продають навіть такі товари, які можуть мати несерйозний вигляд з погляду міжнародної торгівлі. Наприклад, з Бахмута ізоляційна стрічка йде в німецькі супермаркети. Такі приклади теж є. Тобто ми розвиваємо експорт нашої продукції від малого до великого", — повідомив він.

За словами посадовця, найяскравішим є успіх української меблевої продукції.

"І в першому півріччі цього року ми вже експортували загалом 510 млн тонн меблевої продукції — це збільшення експорту майже на 80% порівняно з попереднім роком", — наголосив заступник міністра.

Також у європейських країнах дуже популярний український мед.

"Наприклад, успіх там в українського меду. Попри скромну тарифну квоту в 5 тис. тонн, ми продаємо на рівні 30 тис. тонн меду в ЄС. Тобто попит перевищує пропозицію. Бо це географічно близько, це та сама культура виробництва, це вигідна ціна, це великі обсяги", — пояснив Качка.

Він нагадав, що лише з 1 січня цього року набрала чинності угода про вільну торгівлю з Великою Британією, попри процес виходу країни зі складу ЄС.

Читайте також: Україна зацікавлена у розширенні доступу агропродукції на ринок Китаю - Мінекономіки

"Але ми вже бачимо збільшення нашого експорту більше ніж на 40%. І вперше у нас профіцит у торгівлі, тобто ми в позитивному сальдо в торгівлі з Британією. Чому? Тому що Британія, яка шукає своє місце у світі, розуміє, що вони готові вживати ті самі харчові продукти не тільки з ЄС, а й з України. Бо Україна знову-таки — це географічно близько і це теж Європа", — розповів Качка.

Як повідомляв Укрінформ, згідно з даними Державної служби статистики, за січень-березень 2021 року порівняно з аналогічним періодом 2020 року імпорт товарів збільшився на 11,0%, до 15,02 млрд дол., експорт – на 12,0%, до 13,71 млрд дол.

Найбільше товарів за січень-березень 2021 року Україна експортувала до Китаю (на 1,94 млрд дол.; на 56,7% більше, ніж за січень-березень 2020 року), Польщі (на 1,06 млрд дол.; на 26,8% більше) та Туреччини (на 879,4 млн дол.; на 31,0% більше). Більш за все у січні-березні 2021 року Україна продала на зовнішніх ринках чорних металів (на 2,66 млрд дол.; на 29,4% більше, ніж за січень-березень 2020 року); зернових (на 2,16 млрд дол.; на 17,6% менше); жирів та олій тваринного або рослинного походження (на 1,58 млрд дол.; на 9,8% більше).