«Нова пошта» оскаржує в суді штраф у 325 мільйонів
"Нова пошта" подала до суду на Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області через штраф на суму понад 325 млн грн, який у компанії вважають необґрунтовано великим.
Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на пресслужбу компанії.
"Нова пошта" розцінює дію контролюючого органу як маніпуляцію державою своїми повноваженнями і оскаржує штраф у Харківському окружному адміністративному суді. Крім того, компанія вже направила офіційну скаргу до Держпродспоживслужби на неправомірні дії співробітників харківського підрозділу, а також звернулася до омбудсмена та міжнародних правозахисних організацій", - йдеться у повідомленні компанії.
Як зазначається, у березні 2021 року працівники Державної продовольчої споживчої служби прийшли з перевіркою до відділення Харкова. Приводом для неї стала скарга клієнта про пошкодження посилки на суму 500 грн.
У компанії стверджують, що перевірка відбулася з порушенням чинного законодавства. "Зокрема, за законом, перевіряючий повинен надати керівнику юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі документи про перевірку. Натомість, їх було вручено керівнику відділення, який не є такою уповноваженою особою. Крім того, була порушена і процедура перевірки. Зокрема, представник будь-якого контролюючого органу під час здійснення перевірки повинен розписатися в спеціальному журналі – це вимога законодавства. Цього теж зроблено не було", - зазначили в "Новій пошті".
Там додали, що керівник відділення, у свою чергу, запропонував перевіряючим звернутися до керівництва компанії, але цього зроблено не було. Натомість перевіряючі розцінили такі дії як створення компанією перешкод посадовим особам для перевірки. У компанії навели дані, що за останні пів року Держпродспоживслужба провела близько 80 перевірок у відділеннях "Нової пошти" в різних регіонах України і в жодному випадку таких претензій до компанії не висувалося.
"При цьому і сам акт про штраф теж був складений з порушеннями. Так, там не зазначено, у чому саме компанія перешкоджала перевіряючому органу, та не вказана дата правопорушення. Крім того, ми вважаємо неправомірним, що штраф було розраховано від обороту усієї компанії, а не відділення, у якому здійснювалася перевірка. До того ж контролюючий орган одразу обрав максимальний з можливих штрафів, хоча за практикою навіть суд не обирає найвищу міру покарання, особливо, якщо порушення було здійснено вперше", - заявляють у "Новій пошті".
Як повідомлялося, 5 липня у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Харківській області повідомили, що на адресу управління "надходять численні звернення громадян щодо неякісного обслуговування та порушення їхніх прав під час користування послугами у відділеннях Нової Пошти в м. Харкові та Харківській області".
З метою захисту прав споживачів були проведені позапланові перевірки відділень ТОВ "Нова пошта" № 49, за адресою: м. Харків, просп. Московський, 256, та № 3, за адресою: м. Чугуїв, вул. Кожедуба, 1.
"В ході перевірок суб’єктом господарювання не були надані документи, пояснення, необхідні для повного та всебічного розгляду звернень громадян та проведення позапланових перевірок, у зв’язку з чим перевірити факти, викладені у зверненнях, було неможливим. Таким чином, ТОВ "Нова пошта" створило перешкоди службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів", - заявили у Держпродспоживслужбі.
Там додали, що за порушення законодавства України на ТОВ "Нова пошта" були накладені адміністративні штрафи та адміністративно-господарські стягнення. Загальна сума штрафних санкцій склала 325 851 634 грн 80 коп.